327 prosentin kasvu verkkosivuvierailijoissa somen avulla – Temal x Folcan

Temal.fi -verkkosivusto | Folcan x Temal

Konversiohinta laskenut reilusti

Verkkosivukävijöiden määrä lisääntynyt huimasti

Keskimääräisen istunnon pituus verkkosivuilla kasvanut lähes puolella

Temal on suomalainen kylpyhuone-, keittiö, ja kodinhoitohuoneen kalusteita myyvä perheyritys, jonka juuret juontavat 1920-luvulle emalituotannon alkuaikoihin. Temalin tunnistaa kestävistä ja kotimaisista tuotteista, sillä he valmistavat kaikki tuotteensa itse Suomessa. Kotimaisuuden lisäksi Temalin keskeisenä konseptina on yksilöllisyys.  “Ahtaan paikan asiantuntijana” Temal tarjoaa asiakkailleen 5 cm -konseptin: kaikki kalusteet ovat saatavilla useissa eri syvyysmitoissa, viiden senttimetrin välein.

Folcanin ja Temalin yhteinen matka alkoi vuoden 2020 lopussa Temalin verkkosivu-uudistuksen yhteydessä. Temal etsi silloin lisäkäsiä uusien verkkosivujen kehitysprosessiin ja optimoimiseen. Folcan tarttui tähän projektiin ja vei sen onnistuneesti loppuun, minkä seurauksena yhteistyö sai jatkoa ja syventyi. Nykyään Folcanin ja Temalin sopimus perustuu joustavaan digimarkkinoinnin palvelukokonaisuuteen, joka koostuu muun muassa verkkosivujen kehityksestä ja ylläpidosta, sosiaalisen median sisällöntuotannosta sekä Google-mainonnasta.

"Etsin nuoria, nälkäisiä, intohimolla ja ilolla työtä tekeviä ihmisiä."

Google-mainonnan konversiohinta laski alle kymmenesosaan

Folcan on tehnyt Temalille lukuisia onnistuneita mainoskampanjoita ja kehittänyt mainontakokonaisuutta, minkä myötä konversiohinta on laskenut huimasti yhteistyön aikana. Yhden konversion hinta vuonna 2021 oli alle kymmenesosan vuoden 2019 keskimääräisestä konversion hinnasta, minkä mahdollisti konversiopisteiden uudelleen suunnittelu ja nykyaikaisempien konversiopisteiden luominen.

Vuoden 2021 aikana Google-mainonta kasvatti verkkosivujen maksullista liikennettä 274 prosentilla edelliseen vuoteen verrattuna.

Enemmän asiakkaita sivustolla ja parempi sitoutuneisuus

Mainonta on tuonut verkkosivuille enemmän asiakkaita, ja verkkosivu-uudistus on edesauttanut asiakkaiden viihtymistä sivustolla, sillä keskimääräinen istunnon pituus kasvoi melkein 50 prosentilla vuoden 2021 aikana. Marin mukaan yhtä tärkeää on kuitenkin se, että näkyvyys on myös selkeytynyt: Temalin useat eri osa-alueet, kuten Ruotsin yksikkö ja Temal-keittiöt, löytävät nyt johdonmukaisesti omat kohderyhmänsä.

Temal.fi:n verkkosivuyhteistyö on jatkunut kehitystyöllä, joka on viime aikoina koostunut muuan muassa uusien ominaisuuksien, kuten ajanvarausjärjestelmän asentamisesta, uusien sivujen luomisesta, asettelusta ja visuaalisten ominaisuuksien hiomisesta, verkkosivuston optimoimisesta ja tukitoimintojen ylläpitämisestä. Nämä toimenpiteet ovat tehneet sivustosta mahdollisimman käyttäjäystävällisen ja houkutellut asiakkaita viettämään entistä enemmän aikaa Temalin tuotteiden parissa.

327 prosenttia kasvua sosiaalisen median kautta

Folcan on vastuussa suurimman osan Temalin ja sen alla olevien brändien sosiaalisen median tilien sisällöntuotannosta. Olemme myös luoneet Temal-keittiöt -tilin. Sosiaalisen median kautta tulevia verkkosivukäyttäjiä onkin onnistuttu kasvattamaan 327 prosentilla vuoden 2021 aikana aktiivisella sisällöntuotannolla ja läsnäololla somessa. Tämä on osaltaan myös edesauttanut brändin tunnettuuden kasvua ja erityisesti eri osa-alueiden selkeytymistä.

Mari ja koko Temalin tiimi on ollut tyytyväinen tähänastiseen yhteistyöhön ja se jatkuu edelleen laajan digimarkkinoinnin kumppanuuden merkeissä. Digitaalisessa maailmassa verkkosivut tai sometili ei ole koskaan valmis. Aina on jotain kehitettävää. Oleellista onkin löytää kumppanit, joiden kanssa puhuu samaa kieltä ja joka ymmärtää mikä on omalle yritykselle tai brändille  tärkeintä.

Haluatko sinäkin tuloksia digimarkkinoinnilla?

Soita Alinalle klikkaamalla tästä tai varaa aika kalenteristamme, niin jutellaan!

Tutustu muihin referensseihimme

MENESTYSTARINA 

Folcan ja Mielenterveyden keskusliitto tekivät Pro Bono –projektin Google-mainonnan kehittämisen parissa. Projekti sisälsi Google-mainostilin auditoinnin ja kehityskohteiden listaamisen sekä räätälöidyn Google-mainonnan koulutuksen pitämisen.

MENESTYSTARINA 

Folcanin ja Sähköliiton yhteistyö alkoi keväällä 2022, kun Sähköliitto etsi yhteistyökumppania kehittämään digimarkkinointiaan. Heidän tavoitteenaan oli löytää yhteistyökumppani, joka auttaisi Sähköliittoa kehittämään heille suunnitelmallista ja tavoitteellista digimarkkinointia.

MENESTYSTARINA 

Tili-Vinkin ja Folcanin yhteistyö aloitettiin loppusyksystä 2023. Yhteistyö on keskittynyt alkuun orgaaniseen mainontaan eli somesisältöjen luomiseen. Tavoitteena on kasvattaa Tili-Vinkin näkyvyyttä ja vahvistaa yrityksen mainetta houkuttelevana työnantajana

MENESTYSTARINA 

Folcanin ja Cuttersin yhteistyö alkoi kesällä 2023 orgaanisen somen parissa. Cutters kaipasi säännöllistä, laadukasta ja lokaalia sisällöntuotantoa ja someen onkin tuotettu nyt kesästä asti säännöllisesti sisältöä.

MENESTYSTARINA 

Folcanin ja Kemionin yhteistyö alkoi keväällä 2023, kun yrityksessä koettiin tarve selkeyttää ja raikastaa heidän brändi-ilmettään tähän päivään. Uuden brändi-ilmeen myötä uusittiin myös verkkosivut. Lue lisää yhteistyöstä!

MENESTYSTARINA 

Assemblyn ja Folcanin yhteistyö aloitettiin kesällä 2021. Yritys toivoi markkinoinnin kumppanilta mahdollisimman hyvää ymmärrystä pelialalta ja yrityksen kohderyhmästä.