327 prosentin kasvu verkkosivuvierailijoissa sosiaalisen median avulla

Temal on suomalainen kylpyhuone-, keittiö, ja kodinhoitohuoneen kalusteita myyvä perheyritys, jonka juuret juontavat 1920-luvulle emalituotannon alkuaikoihin. Temalin tunnistaa kestävistä ja kotimaisista tuotteista, sillä he valmistavat kaikki tuotteensa itse Suomessa. Kotimaisuuden lisäksi Temalin keskeisenä konseptina on yksilöllisyys.  “Ahtaan paikan asiantuntijana” Temal tarjoaa asiakkailleen 5 cm -konseptin: kaikki kalusteet ovat saatavilla useissa eri syvyysmitoissa, viiden senttimetrin välein.

Folcanin ja Temalin yhteinen matka alkoi vuoden 2020 lopussa Temalin verkkosivu-uudistuksen yhteydessä. Temal etsi silloin lisäkäsiä uusien verkkosivujen kehitysprosessiin ja optimoimiseen. Folcan tarttui tähän projektiin ja vei sen onnistuneesti loppuun, minkä seurauksena yhteistyö sai jatkoa ja syventyi. Nykyään Folcanin ja Temalin sopimus perustuu joustavaan digimarkkinoinnin palvelukokonaisuuteen, joka koostuu muun muassa verkkosivujen kehityksestä ja ylläpidosta, sosiaalisen median sisällöntuotannosta sekä Google-mainonnasta.

Etsin nuoria, nälkäisiä, intohimolla ja ilolla työtä tekeviä ihmisiä.

Mari Meriläinen, Temalin tuottaja, markkinointi ja viestintä

Google-mainonnan konversiohinta laski alle kymmenesosaan

Folcan on tehnyt Temalille lukuisia onnistuneita mainoskampanjoita ja kehittänyt mainontakokonaisuutta, minkä myötä konversiohinta on laskenut huimasti yhteistyön aikana. Yhden konversion hinta vuonna 2021 oli alle kymmenesosan vuoden 2019 keskimääräisestä konversion hinnasta, minkä mahdollisti konversiopisteiden uudelleen suunnittelu ja nykyaikaisempien konversiopisteiden luominen.

Vuoden 2021 aikana Google-mainonta kasvatti verkkosivujen maksullista liikennettä 274 prosentilla edelliseen vuoteen verrattuna.

Temal.fi -verkkosivusto | Folcan x Temal

Enemmän asiakkaita sivustolla ja parempi sitoutuneisuus

Mainonta on tuonut verkkosivuille enemmän asiakkaita, ja verkkosivu-uudistus on edesauttanut asiakkaiden viihtymistä sivustolla, sillä keskimääräinen istunnon pituus kasvoi melkein 50 prosentilla vuoden 2021 aikana. Marin mukaan yhtä tärkeää on kuitenkin se, että näkyvyys on myös selkeytynyt: Temalin useat eri osa-alueet, kuten Ruotsin yksikkö ja Temal-keittiöt, löytävät nyt johdonmukaisesti omat kohderyhmänsä.

Temal.fi:n verkkosivuyhteistyö on jatkunut kehitystyöllä, joka on viime aikoina koostunut muuan muassa uusien ominaisuuksien, kuten ajanvarausjärjestelmän asentamisesta, uusien sivujen luomisesta, asettelusta ja visuaalisten ominaisuuksien hiomisesta, verkkosivuston optimoimisesta ja tukitoimintojen ylläpitämisestä. Nämä toimenpiteet ovat tehneet sivustosta mahdollisimman käyttäjäystävällisen ja houkutellut asiakkaita viettämään entistä enemmän aikaa Temalin tuotteiden parissa.

327 prosenttia kasvua sosiaalisen median kautta

Folcan on vastuussa suurimman osan Temalin ja sen alla olevien brändien sosiaalisen median tilien sisällöntuotannosta. Olemme myös luoneet Temal-keittöt -tilin, joka saavutti jo ensimmäisten viikkojen aikana yli 1000 seuraajan rajan. Sosiaalisen median kautta tulevia verkkosivukäyttäjiä onkin onnistuttu kasvattamaan 327 prosentilla vuoden 2021 aikana aktiivisella sisällöntuotannolla ja läsnäololla somessa. Tämä on osaltaan myös edesauttanut brändin tunnettuuden kasvua ja erityisesti eri osa-alueiden selkeytymistä.

Mari ja koko Temalin tiimi on ollut tyytyväinen tähänastiseen yhteistyöhön ja se jatkuu edelleen laajan digimarkkinoinnin kumppanuuden merkeissä. Digitaalisessa maailmassa verkkosivut tai sometili ei ole koskaan valmis. Aina on jotain kehitettävää. Oleellista onkin löytää kumppanit, joiden kanssa puhuu samaa kieltä ja joka ymmärtää mikä on omalle yritykselle tai brändille  tärkeintä.

Tutustu muihin referensseihimme