Ennen digimarkkinointi oli vain uusi ja erilainen tapa markkinoida. Se avasi uudenlaisen median muodon, jolla yritykset pystyivät kaupata tavaroita ja palveluita. Muutaman viime vuoden aikana digimarkkinoinnin merkitys on kasvanut uusiin ulottuvuuksiin.
Digimarkkinointi ei ole enää uusi ja erilainen tapa markkinoida vaan se on keskeinen tekijä yrityksen menestystä. Asiakkaasi ovat joka tapauksessa verkossa, sekä viihtymässä että etsimässä tietoa – sinä haluat olla siellä missä hekin.
Digimarkkinointi tarjoaa yrityksille helpon tavan herättää bränditarinan eloon ja vuorovaikuttaa aivan asiakasrajapinnassa. Esimerkiksi sosiaalinen media avaa oven suoraan asiakkaiden olohuoneisiin ja mahdollistaa helpon ja kustannustehokkaan vaikuttamistavan tarkasti kohdennettuun ihmismassaan. Muita digimarkkinoinnin etuja ovat esimerkiksi:
- Kustannustehokkuus
- Kohdennettavuus
- Tavoitteellisuus
- Nopeus
- Mitattavuus
- Kampanjoiden joustavuus
- Nopea reagointi
- Bränditunnettuuden kasvattaminen
- Verkkosivuliikenteen jatkuva kasvu ja kehittäminen
- Asiakkaiden helppo saavutettavuus
Yritysten digimarkkinoinnin päätavoitteena on yleensä myynnin lisääntyminen. Sitä voi hyödyntää kuitenkin myös esimerkiksi brändin vahvistumiseen tai kilpailusta erottautumiseen. Sinä kerrot meille mitä haluat, me toteutamme sen!