Mieleenpainuva brändi ei synny yhdessä yössä, vaan sitä pitää rakentaa tietoisesti ja jatkuvasti. Yrityksen brändäämisessä tulee huomioida useita osa-alueita aina yrityksen arvoista visuaalisuuteen ja viestintään. Brändikirja on työkalu tämän kokonaisuuden hallitsemiseen.
Jos sinusta tuntuu, että yrityksesi brändi on sekava, brändikirjan kokoaminen auttaa selkeyttämään brändin ytimen, luomaan yritykselle persoonan ja päättämään yhdenmukaisen visuaalisuuden.
Jotta kaikki yrityksen parissa työskentelevät ihmiset osaavat työskennellä yhdenmukaisesti, on heillä oltava selkeä ja yhtenäinen ohjeistus. Kun kaikille oman alansa ammattilaisille on selvää, minkälaisen brändin kanssa työskennellään, ei heidän tarvitse arvuutella brändin identiteettiä, vaan he voivat keskittyä loistamaan työssään.
Brändikirja helpottaa myös uusien työntekijöiden sekä yrityksen ulkopuolisten tekijöiden, kuten yhteistyökumppaneiden pääsemistä mukaan yrityksesi maailmaan.