Sosiaalisen median markkinointi tarkoittaa sisällön luomista ja jakamista sosiaalisen median kanavissa, minkä päämääränä on saavuttaa markkinoinnin tavoitteet. Sosiaalisen median markkinoinnin toimenpiteet sisältävät julkaisujen suunnittelua ja toteutusta kuva-, teksti- ja videomuodossa sekä vuorovaikutusta kohdeyleisön kanssa. Sosiaalisen median markkinointia tukee mainonta sosiaalisen median kanavissa.
Mitä sosiaalisen median markkinointi vaatii?
- Kohderyhmien määrittämisen ja kanavien valitsemisen
- Sisältösuunnitelman ja aktiivista sisällöntuotantoa
- Kuva tai videomateriaalia (riippuen sosiaalisen median kanavasta)
- Aikaa vuorovaikutukselle kohdeyleisön kanssa
Miksi sosiaalisen median markkinointi?
- Yritys pääsee toimimaan asiakasrajapinnassa
- Potentiaali on suuri – sosiaalisen median kanavoihin on rekisteröitynyt yhteensä yli 2,5 miljardia käyttäjää
- Liikenteen lisääntyminen verkkosivuilla ja brändin tunnettuuden paraneminen, minkä myötä yritys tekee enemmän kauppaa.
Lue lisää sosiaalisen median markkinoinnista.