Google Adsin dynaaminen hakusanamainonta tarkoittaa, että Googlen algoritmi indeksoi sivuston sisältöä, yhdistää sisällön hakukoneessa tehtäviin hakuihin ja valitsee sivustolta haulle parhaiten sopivan laskeutumissivun. Mainokselle luodaan automaattisesti otsikko hakutermin ja sitä vastaavan sivun perustella, mutta voit itse lisätä mainoksen metakuvauksen ja valita hintatarjousstrategian.
Dynaamisten mainosten luonti on nopeaa ja voit halutessasi sisällyttää koko sivuston kaikki sivut yhteen mainokseen. Näin mainos saattaa kuitenkin jäädä liian yleiseksi ja erityistä huomiota tulee kiinnittää hakutermeihin ja niistä muodostuviin otsikoihin.
Onnistunut dynaaminen hakusanamainonta edellyttää kuitenkin, että sivusto on jo kehittynyt, hakukoneystävällinen ja sitä ylläpidetään aktiivisesti. Sivustolla tulee siis olla tarpeeksi tekstisisältöä, sivuston url-rakenteen tulee tukea dynaamista mainontaa, sisältöä tulee olla monipuolisesti ja title-tagien tulee olla optimoituja. Vain näin Google kohdistaa ja muodostaa mainokset oikein.
Dynaaminen hakusanamainonta siis toimii parhaiten, kun mainostettava verkkosivusto on laaja, laskeutumissivuja on paljon ja kaikkien tuotteiden lisääminen manuaalisesti mukaan mainontaan veisi paljon aikaa ja olisi työlästä.
Täältä voit lukea enemmän Google-mainonnasta ja mainosten luomisesta.