

Millainen mainonta sopii ostopolun eri vaiheisiin?
Mihin ihmeeseen tarvitaan brändimainontaa, kun se ei tuota suoria konversioita? Miksi et tekisi pelkästään tiukasti suoriin ostoihin tähtääviä mainoksia, kun ostoista ne eurot kuitenkin tulevat?
Facebook-kauppa tuo yrityksille loistavan mahdollisuuden saada näkyvyyttä ja myydä tuotteita ja palveluita Facebookin ja Instagramin kautta ilmaiseksi. Facebook-kauppa tarjoaa erinomaisen näyteikkunan tuotteillesi ja ohjaa potentiaalisia asiakkaita suoraan sivustollesi, mikä helpottaa kuluttajien etenemistä digitaalisella asiakaspolullaan huomattavasti. Kaupan avulla voit myös mainostaa dynaamisesti tuotteitasi ja saada arvokasta tietoa asiakkaiden käyttäytymisestä ja tuotteidesi suosiosta.
Kuluttajien ostokäyttäytymisen siirtyessä yhä enemmän digitaaliseksi, B2C-yritysten (Business-to-Consumer) kannattaakin tarjota kuluttajille mahdollisuus ostaa palveluita tai tuotteita myös sosiaalisen median kautta. Facebook-kauppa tarjoaa loistavan alustan tälle! Kurkkaa alta, miten Facebook-kauppa luodaan.
Kuva: Hiptique, Instagram.
Kuva: Padeltarvike, Instagram.
Facebook- ja Instagram-kauppojen hyödyt pähkinänkuoressa.
Huomioi seuraavat asiat:
Huom! Luodessasi Facebook-kauppaa, sinun tulee käyttää tietokonetta.
1. Navigoi Facebookin kaupankäynnin hallintaan.
2. Siirry ”Luo kauppasi” -sivulle ja paina seuraavaksi kohdasta ‘’aloita’’.
3. Valitse kassatoiminto ja klikkaa ‘’Seuraava’’.
4. Näet kohdassa ‘’ Valitse myyntikanava’’ luettelon Facebook-sivuista, joiden ylläpitäjä olet. Valitse yrityssivu, jolle haluat lisätä kaupan ja napauta ‘’Seuraava.’’
5. Seuraa ohjeita ja täytä tarvittavat tiedot.
6. Yhdistä yritystilisi siihen tiliin, johon haluat luoda kaupan tai luo uusi.
.
7. Luo uusi luettelo, täytä tiedot ja napauta sen jälkeen ”Seuraava.”
Tarkista kaupan tiedot ja käy läpi kauppiassopimus, hyväksy käytännöt ja klikkaa ‘’Viimeistele määritys’’.
Jos seurasit ohjeistusta, Facebook-kaupankäynnin avustaja kehottaa tässä vaiheessa lisäämään tuotteet. Toimi seuraavasti:
1. Napauta ”Lisää kohteita”.
2. Napauta ”Lisää tuotteita”
3. Valitse haluamasi lisäystapa. (tässä vaiheessa suosittelen lisäämään manuaalisesti tuotteita, jotta ymmärrät laajemmin Facebook-kaupan toiminnallisuudet.)
4. Täytä tuotteen tiedot ja seuraa ohjeita
Huom! Facebook-kauppa tarjoaa myös mahdollisuuden tuoda tuotteet automaattisesti suoraan verkkokaupastasi käyttäen verkkokauppaintegraatiota. Integraatioita löytyy yleisimpiin verkkokauppa-alustoihin, kuten, Woocommerceen, Magentoon ja Shopifyhyn. Jos tarvitset apua verkkokauppaintegraation toteuttamisessa, jätä meille yhteydenottopyyntö tästä.
Jos napautit Facebook-kaupan määrittämisen pois ennen tätä vaihetta:
Nyt kun Facebook-kauppasi on luotu, pääset halutessasi lisäämään tuotekokoelmia seuraavasti:
Jos keskeytit Facebook-kauppasi määrittämisen: Kirjaudu sisään kaupankäynnin hallintaan.
Halutessasi voit lisätä tuotteistasi suositeltuja kokoelmia, joita haluat ensisijaisesti näyttää asiakkaillesi.
Huom! Kun olet luonut uuden kokoelman kauppaasi, Facebook tarkistaa kauppasi, jotta tuotteet ja tiedot noudattavat kaupan sääntöjä. Tätä ennen asiakkaasi eivät näe tuotekokoelmaasi. Saat ilmoituksen, kun kauppasi on tarkistettu.
Kun olet luonut Facebook-kauppasi tuoteluettelon, on aika mukauttaa kauppasi yrityksesi näköiseksi.
Voit mukauttaa kaupan tyyliä ja ulkoasua kaupankäynnin hallinnasta kohdasta ‘’Kauppa-välilehti’’.
Voit muokata Facebook-kauppaa seuraavasti:
Kurkkaa aina muutosten jälkeen, miltä kauppasi näyttää Facebookissa ja Instagramissa.
Hienoa, että olet lukenut kirjoitustani tähän pisteeseen saakka! Ohjeita seuraamalla olet luultavasti myös tässä vaiheessa päässyt luomaan yrityksellesi Facebook-kaupan.
Facebook-kauppa mahdollistaa yrityksille tuotteiden ja palveluiden kaupallistamisen suoraan Facebook- ja Instagram tileissään niin, että asiakkaat voivat siirtyä tuotteita napauttamalla suoraan verkkokauppaan suorittamaan ostotapahtumaa. Vaihtoehtona on myös hoitaa kassatapahtumat suoraan sovelluksen sisällä. Huomionarvoista on myös se, että tässä vallitsevassa tilanteessa, kuluttajat ovat siirtyneet suurelta osin verkkoon tekemään ostoksensa. Nyt jos koskaan kannattaa viedä tuotteesi konkreettisesti myös Facebookiin ja Instagramiin.
Onko suunnitelmissasi perustaa Facebook-kauppa, mutta tarvitset tukea sen toteuttamiseen? Me autamme! Jätä meille yhteydenottopyyntö täältä, niin palaamme asiaan pian! 🙂
Kiitos kun luit blogikirjoitukseni.
Terkuin,
Salomon Huttunen.
Alina Venermo
Yrittäjä, CEO
alina.venermo@folcan.fi
+358 50 357 3684
Mihin ihmeeseen tarvitaan brändimainontaa, kun se ei tuota suoria konversioita? Miksi et tekisi pelkästään tiukasti suoriin ostoihin tähtääviä mainoksia, kun ostoista ne eurot kuitenkin tulevat?
Kolkuttaako verkkosivu-uudistus nurkan takana? Tässä blogissa kerromme, mitä sinun tulee ottaa huomioon, kun haluat uudistaa verkkosivustosi.
Tapahtumamarkkinointi on osa markkinointikokonaisuutta, mikä kattaa tuotteena olevan tapahtuman tai tuotteen ympärille rakennetun tapahtuman markkinoinnin. Tapahtumamarkkinointi tarjoaa kohdeyleisöilleen inspiroivaa, innostavaa ja relevanttia tietoa koko tapahtuman
Haluaisitko tietää, mikä on Instagram- ja Facebook-tilisi nykytila? Voit myös tilata ilmaisen sosiaalisen median nykytilan analyysin täältä.