Aloitamme tarkastelun verkkosivuista, tunnetaan myös nimillä nettisivut ja kotisivut. Verkkosivut digitaalisen ja jopa kaiken markkinoinnin puun runko, joka kokoaa ja liittää markkinoinnin eri osa-alueet toisiinsa. Verkkosivut ovat lähtökohtaisesti se paikka, jonne liikenne ohjataan kaikista eri markkinointikanavista konvertoitumista varten. Tästä syystä verkkosivut ovatkin yksi tärkeimmistä digitaalisen markkinoinnin osa-alueista.
Verkkosivut ja tekniikka niiden ympärillä kehittyy vuosi vuodelta nopeammin. On uusia visuaalisia tyylejä, hakukoneoptimointitapoja, koodaustekniikoita, julkaisualustoja jne. Verkkosivut myös integroituvat useisiin eri järjestelmiin ja ovat sidoksissa muihin digitaalisen markkinoinnin osa-alueisiin. Esimerkiksi maksullista mainontaa tehdessä on hyödyllistä sijoittaa seurantakoodi länderille (eng. Landing page), jotta sivulta tapahtuvia konversioita pystytään seuraamaan tarkemmin ja tätä myötä mittaamaan mainoskampanjan tehokkuutta.
Haluan lukea lisää verkkosivuista yritykselle.
Tästä syystä näemme, että verkkosivujen trendeistä ajantasalla pysyminen on yksi menestyksen avain onnistuneessa digimarkkinoinnissa myös vuonna 2020.
Arvelet varmaan, että onpas paljon asioita seurattavana yhdelle silmäparille. Onneksesi et ole yksin! Me seuraamme nimittäin näitä asioita jatkuvasti ja pyrimme analysoimaan ja valitsemaan, mitkä uudistuksista ovat hyödyllistä tietoa ja mitkä eivät.
Nämä asiat löytyvät kootusti helposti pureskeltavassa muodossa kuukausittaisesta uutiskirjeestämme.