Huomioi, että mainoskampanjan voi rakentaa monella eri tavalla ja valinnat perustuvat tietyn kampanjan määrittämisiin tarpeisiin. Seuraavaksi rakennan esimerkkimainoskampanjan, jota voisi käyttää esimerkiksi blogitekstin mainostamiseen. Tarkennuksena vielä: kyseiset asetukset toimivat esimerkkinä, eivät suosituksena juuri sinulle sopiviksi valinnoiksi.
Päästäksemme rakentamaan ensimmäisen mainoskampanjan tuoreelle tilillemme, valitsemme etusivulta “Campaigns” ja sieltä klikkaamme sinistä plusmerkkiä. Tämän jälkeen valitsemme uuden kampanjan “New campaign” -nappulasta. Jatkossa voimme käyttää jo tehtyjä kampanjoita uusien pohjana, jolloin prosessi on joissain tapauksissa (samankaltainen uusi kampanja) nopeampi.
Ensimmäisenä valittavana on mainoskampanjan tavoite. Rakentaessamme hakukonemainosta, meillä on kolme vaihtoehtoa tälle valinnalle: Sales, Leads ja Website traffic. Mainoksen voi myös luoda ilman tätä valintaa, jolloin alusta ei suosittele erilaisia kampanja-asetuksia (perustuen valittuun tavoitteeseen) niin paljoa. Valitsen esimerkissä tämän “Create a campaign without a goal’s guidance” vaihtoehdon.
Seuraavaksi valitaan mainostyyppi, tässä esimerkkitapauksessa valinta on “Search” ja toivotut tulokset -valinta on “Website visits”. (Muista syöttää yrityksesi verkkosivun URL-osoite URL-kenttään, kun valitset vaihtoehdon “Website visits”.)