Google-mainonta

Googlessa tehdään maailmanlaajuisesti yli 8,5 miljardia hakua päivässä. Google-mainonnan avulla tavoitat tehokkaasti uusia asiakkaita verkossa. 

Saavuta kanssamme tuloksia hyvin kohdennettujen mainosten, toimivien kampanjarakenteiden ja puhuttelevien mainosten avulla. 

Google-mainonnan palvelumme

– Jatkuva kumppanuus
– Yksittäiset kampanjat
– Konsultointi & koulutukset

Googlessa tavoitat unelma-asiakkaasi, sitoutat heidät ja ohjaat kohti konversiota

Googlessa pystyt tavoittamaan potentiaaliset asiakkaat ostopolun jokaisessa vaiheessa monipuolisten mainosmuotojen ansiosta. 

Suosituin mainosmuoto eli hakumainonta on keskimäärin konvertoivampaa kuin muu mainonta, sillä käyttäjä, joka hakee palvelua on jo tunnistanut tarpeensa. Tällöin yrityksen tärkein tehtävä on pystyä vastaamaan tuohon tarpeeseen. Google-mainonta pitää kuitenkin sisällään muitakin tuottavia mainosmuotoja: 

  • Google Display mainokset ovat kuva-, banneri- ja videomainoksia, jotka näkyvät niin Googlen omilla alustoilla kuin Googlen kumppanuussivustoilla. Display-mainontaa voi kohdentaa monipuolisesti niin oman datan, mielenkiinnonkohteiden, hakusanojen kuin ulkoisten sivustojen pohjalta.
  • Google Shopping on klikkiperusteiseen hinnoitteluun pohjautuva Google-mainonnan muoto erityisesti verkkokaupoille. Nämä mainokset voivat näkyä kuvina hakutulossivulla ja ne voivat näkyä myös Google Shoppingissa. 
  • Videokampanja näkyy mainoksina YouTubessa videota edeltävänä videomainoksena.  
  • Muita Google-mainoskampanjoita ovat esimerkiksi sovellusten mainostamiseen soveltuva sovelluskampanja ja fyysisen toimipaikan mainostamiseen soveltuva Paikallinen–kampanja.

Lue lisää Googlen mainostyypeistä.

Haluatko kuulla lisää Google-mainonnasta? Varaa tapaaminen, niin jutellaan lisää! 

Miksi ottaa Google-mainonta osaksi yrityksen markkinointia?​

Maailman käytetyin hakukone

Google on maailman eniten käytetyin hakukone: siellä tehdään maailmanlaajuisesti yli 8,5 miljardia hakua päivässä ja Suomessa niistä yli 30 miljoonaa. Tämä tarkoittaa, että Google-mainonnalla voidaan saavuttaa laajaa yleisöä ympäri maailmaa. 

Tarkka kohdennettavuus potentiaalisille asiakkaille

Google-mainonnan parhaimpia puolia on sen kohdennettavuus esimerkiksi käyttäjän maantieteellisen sijainnin, hakuhistorian, kiinnostusten kohteiden tai oman datasi perusteella. Voit siis kohdistaa mainokset esimerkiksi juuri niille asiakkaille, jotka etsivät tuotteisiisi tai palveluusi liittyviä tietoja tai tuotteita verkosta ja ovat jo ostoaikeissa.

Reaaliaikaista dataa mainonnan tuloksista

Google-mainonta mahdollistaa mainonnan tarkan mitattavuuden. Google Ads -raportointityökalujen ansiosta Google-mainonnan tuloksellisuutta voidaan seurata reaaliaikaisesti ja tehdä muokkauksia dataan pohjautuen tehokkaampien tulosten saavuttamiseksi.  

"Ensimmäisen kvartaalin aikana mainonta tuotti jo lähes 100 laadukasta liidiä."

Mainontaa eri tarpeisiin

Pohditko Google-mainonnan aloittamista tai kaipaatko lisäboostia tämän hetkiseen mainontaan?  Tarjoamme palveluita juuri sinun tarpeiden mukaan.

1. Jatkuva kumppanuus: tarjoamme sinulle mahdollisuuden pitkäaikaiseen yhteistyöhön. Jatkuvan kumppanuuden avulla varmistamme, että mainontasi pysyy aina ajan tasalla ja tuottaa parhaat mahdolliset tulokset. 

2. Yksittäiset kampanjat: Tarvitsetko nopeita tuloksia tietyllä aikataululla? Räätälöimme kampanjat juuri sinun tarpeisiisi, olipa kyseessä sitten tuotteen lanseeraus tai kausitarjous.

3. Konsultointi: Oletko epävarma siitä, miten hyödyntää Google-mainontaa parhaiten? Tarjoamme asiantuntijakonsultointia, joka auttaa sinua ymmärtämään, miten voit saavuttaa tavoitteesi tehokkaasti.

Menestystarinoita

MENESTYSTARINA 

Folcanin ja Sähköliiton yhteistyö alkoi keväällä 2022, kun Sähköliitto etsi yhteistyökumppania kehittämään digimarkkinointiaan. Heidän tavoitteenaan oli löytää yhteistyökumppani, joka auttaisi Sähköliittoa kehittämään heille suunnitelmallista ja tavoitteellista digimarkkinointia.

MENESTYSTARINA 

Tili-Vinkin ja Folcanin yhteistyö aloitettiin loppusyksystä 2023. Yhteistyö on keskittynyt alkuun orgaaniseen mainontaan eli somesisältöjen luomiseen. Tavoitteena on kasvattaa Tili-Vinkin näkyvyyttä ja vahvistaa yrityksen mainetta houkuttelevana työnantajana

MENESTYSTARINA 

Folcanin ja Cuttersin yhteistyö alkoi kesällä 2023 orgaanisen somen parissa. Cutters kaipasi säännöllistä, laadukasta ja lokaalia sisällöntuotantoa ja someen onkin tuotettu nyt kesästä asti säännöllisesti sisältöä.

Kenelle Google-mainonta sopii?

Google-mainonta soveltuu monenlaisille yrityksille ja organisaatioille, niin B2C- kuin B2B-sektorilla. Alla on esimerkkejä yrityksistä, joille Google-mainonta voi olla erityisen tehokasta.

  • Verkkokaupat: Google-mainonta on tehokasta verkkokaupoille, jotka haluavat lisätä tuotemyyntiään ja houkutella verkkosivuilleen uusia asiakkaita.
  • Paikalliset yritykset: Paikalliset yritykset, kuten ravintolat, kaupat ja palveluntarjoajat, voivat hyötyä paikallishakuihin perustuvasta mainonnasta.
  • B2B-yritykset: B2B-yritykset voivat hyötyä Google-mainonnasta hakumainonnan sekä tunnettuuteen tähtäävän display-mainonnan muodossa.
  • Matkailu- ja majoituspalvelut: Hotellit, matkatoimistot ja muut matkailualan yritykset.
  • Ohjelmistoyritykset ja teknologiapalvelut: Teknologia- ja ohjelmistoalan yritykset voivat hyötyä Google-mainonnasta tavoittaakseen asiakkaat, jotka etsivät tiettyjä tuotteita tai palveluita verkossa.
  • Koulutuslaitokset: Korkeakoulut, kielikoulut, verkkokurssien tarjoajat ja muut koulutuslaitokset voivat hyödyntää Google-mainontaa opiskelijoiden houkuttelemiseen.
  • Terveydenhuoltopalvelut: Lääkärit, hammaslääkärit, sairaalat ja muut terveydenhuoltopalveluita tarjoavat yritykset voivat käyttää Google-mainontaa potilaiden houkuttelemiseen.

Esimerkiksi erikoistuotteita myyvälle verkkokauppalle Google-mainonnalla voidaan kohdentaa mainokset niille, jotka etsivät juuri tätä kyseistä tuotetta. Tai paikallinen palveluntuottaja voi kohdentaa mainokset juuri niille, jotka etsivät kyseiseltä alueelta palvelua.

Miten Google-mainonnan kehitys etenee kanssamme?

Oli kyseessä mikä tahansa palvelukokonaisuus, me pidämme huolta mainonnan huolellisesta suunnittelusta ja toteutuksesta parhaiden tulosten saavuttamiseksi. Tavoitteenamme on varmistaa, että yrityksenne erottuu kilpailijoista ja mainonta tukee yrityksenne kasvua. Parhaiden tulosten saavuttamiseksi, meille on tärkeää tutustua kokonaisvaltaisesti sekä yrityksenne mainonnan tavoitteisiin että yrityksenne liiketoimintaan ja toimialaan.

Oletko kiinnostunut Google-mainonnan jatkuvan kumppanuuden -palvelusta? Näin prosessimme etenee:

1.

Maksuton tarvekartoitus tai auditointi

Tarvekartoituksessa kartoitamme yrityksesi tavoitteita ja Google-mainonnan soveltuvuutta yrityksenne liiketoiminnan tavoitteisiin.  Varaa tarvekartoitus

Mikäli sinulla on jo Google Ads -tili, voimme toteuttaa tilille maksuttoman auditoinnin. Ilmaisen auditoinnin ideana on antaa sinulle käsitys siitä, mikä mainonnassa toimii ja miten tuloksia voi parantaa. Käymme analyysin kanssasi läpi 30 min palaverissa. Varaa maksuton auditointi

2.

Kick off -vaihe

Yhteistyö startataan kick off -tapaamisella, jossa suunnittelemme yhdessä tulevaa. Kick offin tavoitteena on saada ymmärrys liiketoiminnastasi ja sen tavoitteista. Näin sinulle nimetty asiantuntija pystyy toteuttamaan yrityksellesi mahdollisimman tehokkaan mainossuunnitelman.

Tämän jälkeen otamme sinulle Google Ads -tilin käyttöön/ auditoimme jo olemassa olevan tilisi, asennamme/tarkastamme konversioseurannan ja rakennamme uudet mainoskampanjat. Tämän lisäksi määritämme kohdennukset, laajennukset sekä ennalta yhdessä sovitun budjetin.

3.

Seuranta, kehitys ja raportointi

Google-mainonta, kuten muukin mainonta, vaatii jatkuvaa seurantaa, kehitystä ja ylläpitoa. Joskus hyväkään idea ei ota tuulta alleen ja näin mainos saatetaan pysäyttää ja tehdä siihen muutoksia parempien tulosten saavuttamiseksi.  

Raportointi on tärkeä osa mainonnan kehitystä ja yhteistyömalliamme. Kerromme selkeästi yhteistyömme aikana mainonnan tuloksista ja jaamme ne selkeästi esitetyssä muodossa. Sinulla on myös pääsy tuloksiin reaaliaikaisesti yrityksellesi räätälöidyn live-raportin ansiosta.

Folcanista sanottua

“En halunnut sitä isointa kumppania, koska en halunnut, että me ollaan osa liukuhihnaa. Mä halusin yhteistyökumppanin, jonka kanssa voidaan puhua face-to-face, ihminen ihmiselle.” 
Mari Meriläinen, Temal Finland

“Folcanilla on hyvää insightiä kasvuhaluisen yrityksen markkinointiin, sillä se on sitä myös itse, joten he ymmärtävät tämän mukana tulevat haasteet ja mahdollisuudet ja osaavat näin toimia niiden mukaan.” 
Sonia Bensaid, Medistaff

”Koronasta on palauduttu tosi hyvin ja jokainen tapahtuma on myynyt enemmän kuin aikaisempi tapahtuma, Folcan on ollut osa tätä positiivista kasvua.”
Lassi Nummi, Assemblyn toimitusjohtaja

“Haluan vain sanoa kiitosta Folcanille! Olen saanut itsekin energiaa, kun on saanut omalta työpöydältä pois perusmarkkinoinnin tekemisen. Eli nyt, kun on ammattitaitoinen ja monipuolinen digitiimi kumppanina, niin se on ollut huojentavaa”
Susanna Myllymäki, More Joyn toimitusjohtaja ja perustaja

Google-mainonnan hinta

Google-mainonnalle ei voida määrittää yhtä yleispätevää hintaa, sillä hintaan vaikuttavat monet eri tekijät, kuten toimiala ja kilpailu mainospaikoista. Esimerkiksi Google-haussa hinnoittelu perustuu klikkihintaan (CPC, Cost Per Click), jolloin maksat vain mainoksista, jota käyttäjät klikkaavat. 

Lisäksi työn määrä vaikuttaa kumppanin hinnoitteluun.

Mistä maksat tehdessäsi yhteistyötä Folcanin kanssa?  
Google-mainonnan hinta koostuu siis kahdesta osasta: Googlelle maksettavasta mediabudjetista ja Google-mainonnan työn määrästä. Työn määrään vaikuttaa mm. mainonnan suunnittelu, materiaalien valmistus, mainostekstien kirjoittaminen, kampanjoiden rakentaminen, parhaan mainosversion testaaminen ja optimointi sekä tulosten raportointi. 

Hyvin toteutettu kampanja tehostaa Google-mainontaa, minkä vuoksi onkin usein järkevää ostaa työ ammattilaiselta.
Jotta mainonnasta saadaan tuottavaa, on tärkeää, että työn ja mediabudjetin suhde säilyy hyvänä.

Folcanin Google-mainonnan kumppanuushinnat ovat alkaen 420€/kk (alv. 0%). Hintaan sisältyy aina kampanjoiden optimointi, kehitys, seuranta ja kuukausittainen raportointi sekä yhdessä sovittu määrä aktiivisia ja uusia kampanjoita.

Varaa tutustumistapaaminen