Growth tarkoittaa suoraan suomennettuna kasvua ja hack puolestaan viittaa hakkeroimiseen. Tästä juontaa siis myös termin suomennos kasvuhakkerointi. Tässä yhteydessä hakkeroimisella ei kuitenkaan tarkoiteta mitään laittomuuksiin viittaavaa, vaan sitä, että hakkeroinnilla pyritään pääsemään toivottuun tavoitteeseen nopeasti, kustannustehokkaasti ja nykyaikaisin menetelmin. Termillä viitataan myös siihen, että tavoitteisiin pääseminen on jatkuvaa työskentelyä ja parantamista. Growth hacking eli kasvuhakkeroinnin tarkoitus on löytää kustannustehokkain tapa vauhdittaa yrityksen kasvua, se on jatkuvaa uusien mahdollisuuksien etsimistä, analysointia, testaamista ja optimointia. Tiivistettynä se on innovatiivista markkinointia ottaen huomioon niukat resurssit. Eli jos tavoitteenasi on kasvu, growth hacking on sinulle.
Kasvuhakkerointi syntyy luonnollisesti resurssipulassa, jolloin ollaan pakotettuja ajattelemaan laatikon ulkopuolelta ja etsimään uusia keinoja. Kasvuhakkeroinnissa on lopulta kyse asiakasryhmän tarpeiden ja käyttäytymisen syvällisestä ymmärtämisestä, sillä ainoastaan sitä kautta voidaan luoda tehokasta markkinointia.
Aluksi kasvuhakkerointia hyödynsivät pääasiassa start-upit, jotka etsivät räjähdysmäistä kasvua tiukassa kilpailutilanteessa erittäin pienellä budjetilla. Nykyään kasvuhakkerointi on yleistynyt useissa eri yrityksissä niiden iästä tai koosta huolimatta.
Kasvuhakkeroinnin avulla me Folcanilla tunnistamme parhaat digimarkkinoinnin keinot aina tapauskohtaisesti ja tarjoamme yksilöllisiä ratkaisuja kasvuun, hyödyntämällä markkinointibudjettisi maksimaalisen hyödyn. Growth hacking on osa jokapäiväistä toimintaa hakukoneoptimoinnissa, verkkomainonnassa ja kaikessa digimarkkinoinnissa. Se on nykyaikainen ja fiksu tapa tehdä markkinointia. Tämä johtuu erityisesti siitä, että kasvuhakkerointi ei rajoitu mihinkään markkinoinnin muotoon, vaan tarkoituksena on tehdä sitä, mikä toimii.
Voit myös halutessasi katsoa videon, jossa kasvuhakkeroinnin esikuvana pidetyn Ryan Holidayn kirjan esittelemät kasvuhakkeroinnin perusideat tiivistetään alle neljään minuuttiin.