Instagram- ja Facebook-mainonta

Haluatko tavoittaa asiakkaasi siellä, missä he eniten viettävät aikaansa? Instagram- ja Facebook-mainonta auttaa sinua pääsemään asiakkaidesi kotisohvalle.  

Instagram ja Facebook-mainonta antavat sinulle mahdollisuuden herättää brändisi tarinan eloon aivan uudella tavalla, sitouttaa asiakkaasi tiukemmin sekä seurata tavoitteidesi toteutumista euromääräisesti – miksi et hyödyntäisi näitä mahdollisuuksia?  

Tartu hetkeesi puhutella kohderyhmääsi! Instagram ja Facebook, osana sosiaalista mediaa, seuraavat meitä kaikkialle – ne ovat muodostaneet yhden nykypäivän markkinoinnin kulmakivistä. Me etsimme sieltä tietoa, luemme arvosteluja, vietämme aikaa ja vuorovaikutamme niin muiden kuluttajien kuin yritystenkin kanssa. 

Sosiaalisen median rooli markkinoinnissa kasvaa jatkuvasti, minkä takia se vaatii systemaattista tekemistä haluttujen tulosten saavuttamiseksi. Se vaatii paljon aikaa, jatkuvaa kouluttautumista ja vankan kokemuksen. Meillä Folcanilla on tarjota kaikki tämä, ja me haluamme olla se digitoimisto, joka auttaa sinua saavuttaa liiketoimintasi tavoitteet ja enemmän. 

Instagram-mainonta

Instagram-mainonnalla tavoitat yleisösi visuaalisen tarinankerronnan avulla tavoitteellisesti.  Instagram-mainonta on tuottanut erinomaisia tuloksia esimerkiksi seuraavissa tilanteissa: 

  • Tuotteen myyminen (verkkokauppa) 
  • Liidien kerääminen (esim. B2B-palvelut) 
  • Ilmoittautumisien kerääminen tai lipunmyynti 
  • Rekrytointimainonta 
  • Sähköpostilistan kasvattaminen  
  • Bränditunnettuuden kasvattaminen 

Mikä parasta, jokaisessa tilanteessa onnistumista voidaan seurata tarkasti euromääräisesti. Haluasitiko tietää, kuinka paljon yksi ostos tai liidi maksaa yrityksellesi? Mikä on verkkokaupan mainonnan tuotto suhteessa kuluihin? Mitä yksi hakemus maksaa? Mikä oli tuhannen tavoitetun henkilön hinta? Näihin kaikkiin kysymyksiin saadaan vastaus Instagram- ja Facebook-mainontaa toteutettaessa. Meidän työmme ei kuitenkaan ole vain kertoa, mitä tulokset maksavat, vaan optimoida mainoskampanjat niin, että ne jäävät kohderyhmäsi mieleen ja tuottavat mahdollisimman kustannustehokkaasti. 

Kenelle Instagram-mainonta sopii?

Instagram-mainonta sopii niin B2B- kuin B2C-yrityksille, jotka haluavat kehittää brändi- ja työnantajamielikuvaa sekä tavoittaa kohderyhmäänsä sopivia henkilöitä. Mainonnassa hyödynnetään Facebookin mainostyökaluja, joten mainontaa voidaan kohdentaa yhtä tehokkaasti ja monipuolisesti kuin Facebookissa. 

 Instagram-mainonta toimii erinomaisesti mm. seuraavissa käyttökohteissa:  

  • Kampanjoiden mainonta 
  • Myynnin kasvattaminen 
  • Työnantajamielikuvan edistäminen 
  • Yrityksesi tarinan esille tuominen 
  • Bränditietoisuuden kasvattaminen 
  • Yhteisön luominen 
  • Arvontojen ja muiden kilpailujen toteuttaminen 
  • Tuote- ja palvelukehitys 

Instagram-mainonnan hyödyt

Tunnettuus

Kasvata yrityksesi, tuotteesi tai palvelusi tunnettuutta. Instagram-mainonta antaa kohderyhmällesi tilaisuuden tutustua palveluusi ja tuotteeseesi suoraan puhelimeltaan. 

Kehittää brändi- ja työnantaja-mielikuvaa

Herätä yrityksesi tarina eloon visuaalisen tarinankerronnan avulla. 

Mahdollistaa mainosten näyttämisen oikealle kohderyhmälle

Instagram-mainonta on mahdollista kohdentaa mm. sijaintiin, demografiatietoihin, kiinnostuksiin ja käyttäytymiseen perustuen. 

Luo yhteisöä brändisi ympärille

Yleisösi voivat olla vuorovaikutuksessa yrityksesi tuotteiden ja palveluiden kanssa kommentoimalla, tykkäämällä ja jakamalla sisältöäsi omille tileillensä. 

Luo yhteisöä brändisi ympärille

Yleisösi voivat olla vuorovaikutuksessa yrityksesi tuotteiden ja palveluiden kanssa kommentoimalla, tykkäämällä ja jakamalla sisältöäsi omille tileillensä. 

Mahdollistaa asiakas-rajapinnassa toimimisen

Yleisösi voivat olla vuorovaikutuksessa yrityksesi tuotteiden ja palveluiden kanssa kommentoimalla, tykkäämällä ja jakamalla sisältöäsi omille tileillensä. 

Mittavuus

Ole perillä siitä mitä sosiaalisen median mainonnassasi tapahtuu ja reagoi nopeasti, jos jokin ei toimi. 

Konversiot

Lisää myyntiä sekä kasvattaa haluttuja toimenpiteitä, kuten mobiilisovellusten latausmääriä tai sähköpostilistalle rekisteröitymisiä. 

Facebook-mainonta

Facebookilla on noin 2,9 miljardia aktiivista käyttäjää maailmanlaajuisesti, joista Suomessa on yli 3,5 miljoonaa käyttäjää. Myös sinä voit tavoittaa siellä yrityksesi optimaalisen kohderyhmän, jota aidosti kiinnostaa sinun tuotteesi ja palvelusi. 

Miten Facebook-mainonta toimii käytännössä? Facebook tarjoaa monipuoliset työkalut mainontaan, joita hyödyntämällä oikein saat kohderyhmäsi henkilöt sitoutumaan brändiisi ja konvertoitumaan asiakkaiksi. Mainonnan avulla olet esillä yrityksesi sisällöstä kiinnostuneelle yleisölle ja varmistat näkyvyyden siellä missä hekin ovat. Omien tavoitteidesi mukaan voit joko tavoitella uusia asiakkaita tai keskittyä olemassa olevien asiakassuhteiden ylläpitämiseen ja lisämyyntiin.  

Kenelle Facebook mainonta sopii?

Facebook-mainonta sopii aivan kaikille, niin uusille kuin pidempäänkin toiminnassa olleille yrityksille. Tämän mahdollistaa se, että voimme määrittää kampanjoiden laajuuden ja tavoitteet sekä optimoida ne yrityksesi kohderyhmän, budjetin ja tarpeiden mukaisesti. Facebook-mainonnan etu onkin tarkka kohdennettavuus eri ostopolun vaiheissa. Toinen etu on kustannustehokkuus: sinä päätät mistä maksat, ja Facebookia halvempaa näkyvyyttä on vaikea löytää! 

Facebook-mainonta on sopiva mainontakanava sekä B2B- että B2C -palveluille ja tuotteille, muun muassa: 

  • Asiantuntijapalveluille 
  • Kuluttajatuotteille 
  • Koulutuksille ja kursseille 
  • Tapahtumille
  • Verkossa myytäville tuotteille 
  • Muille verkkopalveluille 

Facebook-mainonnan hyödyt

Tarjoaa kustannus-tehokkaan mainonnan muodon 

Facebook-mainontaan ei tarvitse sitoa suuria resursseja, sillä pienemmälläkin budjetilla voit tavoittaa kohderyhmäsi.  

Oikean kohderyhmän targetoiminen on helppoa

Facebook-mainonta on mahdollista kohdentaa mm. sijaintiin, demografiatietoihin, kiinnostuksen kohteisiin tai käyttäytymiseen perustuen. 

Kasvattaa verkkosivustosi liikennettä ja lisää myyntiä

Mainosten avulla ohjaat kohderyhmäsi henkilöt siirtymään verkkosivustollesi vain yhtä nappia painamalla. 

Parantaa yrityksesi tunnettuutta

Facebook-mainonta parantaa yrityksesi tunnettuutta tavoittamalla laajasti ihmisiä, jotka ovat todennäköisimmin siitä kiinnostuneita.  

Miten yrityksesi somemainonnan
kehittäminen etenee kanssamme?

Heräsikö kiinnostus? Jos olet valmis viemään Instagram- ja Facebook-mainontasi uudelle tasolle kanssamme, ota yhteyttä ja sovimme kanssasi ilmaisen tarvekartoituksen, jonka pohjalta voimme tehdä tarpeisiisi sopivan ehdotuksen. Kun teet päätöksen lähteä yhteistyöhön, etenee prosessi yleisesti näin: 

1.

Ilmainen auditointi tai tarvekartoitus

Mikäli sinulla on jo mainostili, voimme toteuttaa tilille ilmaisen auditoinnin. Ilmaisen auditoinnin ideana on antaa sinulle käsitys siitä, mikä mainonnassa toimii ja miten tuloksia voi parantaa. Käymme analyysin kanssasi läpi 30 min palaverissa.

Voit myös varata ajan tarvekartoitukseen.

2.

Kick off

Yhteistyö startataan kick offilla, jossa suunnittelemme yhdessä tulevaa. Aloituspalaverin tavoitteenamme on saada ymmärrys liiketoiminnastasi ja sen tavoitteista. Näin sinulle nimetty mainosasiantuntija pystyy toteutteuttamaan yrityksellesi mainossuunnitelman.

Toteutamme suunnitelman valituille mainoskanaville ja käymme sen läpi kanssasi.

Samalla asennamme tai teemme tarvittavat tarkennukset konversioseurantaan, jotta mainonta on mitattavaa.

3.

Startti ja jatkuva kehitys

Laitamme suunnittelutyön käytäntöön ja aloitamme mainontatyön.    

Seuraamme jatkuvasti tuloksia, joiden perusteella kohdennamme ja jatkokehitämme mainontaa. Aina hyväkään idea ei välttämättä toimi, jolloin me reagoimme nopeasti ja rakennamme tämän idean toimivammaksi.

4.

Raportointi ja kommunikaatio

Mainoskampanjoiden aikana ja/tai niiden päätyttyä tarkastelemme mainonnan tuloksia yhdessä ja jaamme ne kanssasi selkeästi esitetyssä muodossa.

Raportoinnin avulla saat kattavan tiedon mainosten menestyksestä. Näiden tulosten perusteella voimme yhdessä jatkokehittää mainontaa ja kohdistaa sitä entistä tehokkaammin sinun tarpeidesi mukaisesti.