

Millainen mainonta sopii ostopolun eri vaiheisiin?
Mihin ihmeeseen tarvitaan brändimainontaa, kun se ei tuota suoria konversioita? Miksi et tekisi pelkästään tiukasti suoriin ostoihin tähtääviä mainoksia, kun ostoista ne eurot kuitenkin tulevat?
Instagram on muodostunut yhdeksi modernin markkinoinnin kulmakivistä, jota jokainen yritys voi hyödyntää liiketoimintansa kehittämiseen yritysmuodosta riippumatta. Instagram tarjoaa mahdollisuuden orgaanisen näkyvyyden kasvattamiseen sekä edullisen mainonnan hyödyntämiseen ja tukee kokonaisvaltaista markkinointia.
Folcanin Instagram ohje -blogisarjassa neuvomme miten alustalla toimitaan tuloksellisesti.
Instagram ohje -blogisarjassa käymme vaiheittain läpi Instagramin käyttöä aina tilin luomisesta julkaistavaan sisältöön, analytiikkaan, kehittämiseen ja mainontaan.
Blogisarjan tarkoitus on ohjeiden ja vinkkien avulla auttaa sinua tuloksellisesti edistämään toimintaasi Instagramissa. Blogisarja on paikka, johon voi aina palata, kun ei ole varma, että miten jokin tapahtuu tai mitä Instagramissa kannattaa tehdä.
Blogin ensimmäisessä osassa (Instagram ohje – Perusteet yrityksille) aloitimme nollasta, eli kävimme läpi yritystilin perusteita. Tällä kertaa Folcanin Instagram-ohje suuntaa seuraavaan vaiheeseen, sisällön julkaisemisen perusteisiin.
Jos olet jo päässyt vauhtiin Instagramissa ja muualla sosiaalisessa mediassa, tilaa meiltä ilmainen sosiaalisen median nykytilan analyysi täältä.
Avataan hieman avainsanoja ennen kuin mennään asiaan. Nämä helpottavat sinua ymmärtämään blogikirjoituksen sisältöä paremmin.
Julkaisu, joka tulee näkymään mm. tilisi profiilissa sekä muiden sinua seuraavien tilien kotinäkymässä.
Aihetunniste, jonka voi lisätä kommenttikenttään tai julkaisujen tekstiin. Hashtag helpottaa viestintää. Sen avulla sisältösi ohjautuvat aihealueeseensa liittyvään paikkaan. Näitä käyttämällä voit siis löytää tiettyihin aihealueisiin liittyviä sisältöjä Instagramin hakutyökalulla.
Hashtagien tarkoitus on kuvata mahdollisimman tarkasti sisällössä esiintyviä aiheita.
Julkaisuihin lisättäviä käyttäjien tilien nimiä, joita painamalla pääsee kyseisiin Instagram-profiileihin. Tägätyt käyttäjät saavat ilmoituksen julkaisustasi.
Julkaisujen yhteyteen lisättävä sijainti, jota napauttamalla pääsee tarkastelemaan samaan sijaintiin merkittyjä julkaisuja.
Kuviin tai videoihin lisättävä graafinen kerros. Instagram tarjoaa tehosteita ja suodattimia kuviin ja videoihin silloin, kun julkaiset niitä.
Julkaisusi yhteyteen lisättävä tekstisisältö, jonka tarkoitus on pääsääntöisesti avata julkaisemaasi sisältöä. Kuvateksteihin lisätään usein julkaisuun liittyviä Hashtageja, jotka auttavat tavoittamaan aiheesta kiinnostuneita henkilöitä.
Yritystilillä, julkaistaessa sisältöä, tulisi pohtia vähintään seuraavia kysymyksiä, jotta alustalla toimiminen olisi tavoitteellista ja tuloksellista.
Julkaisujen avulla tuot esille yrityksesi ääntä, joten pyri sisällyttämään julkaisuusi yrityksesi arvoja sekä visuaalisia linjauksia.
Tunnista kohderyhmäsi ja pyri tuottamaan sisältöä heidän mielenkiintonsa ja tarpeiden mukaisesti. Kohderyhmän määrittämisessä voit käyttää hyödyksi määrittelemääsi ostajapersoonaa.
Pohdi julkaistessasi sisältöä mm. seuraavia kysymyksiä:
Mitä ikinä yrityksesi voikaan tarjota kohderyhmällesi, pyri luomaan ensisijaisesti arvoa tuotteiden ja palveluiden suoran myynnin sijaan. Ne henkilöt, jotka kokevat saavansa arvoa julkaisuistasi ja jotka ovat kiinnostuneita yrityksesi palveluista ja tuotteista, löytävät kyllä lopulta perille asiakkaaksesi.
Vinkki: Tutustu sosiaalisen median strategiapohjaamme. Saat tästä erinomaisen pohjan lähteä suunnittelemaan läsnäoloasi sosiaalisessa mediassa. Tilaa strategiapohja alta.
Instagramissa kuvia ja videoita julkaistaan pääsääntöisesti suoraan puhelimelta. Voit ladata palveluun olemassa olevaa mediaa puhelimeltasi tai ottaa kuvia ja videoita suoraan Instagramin kautta.
Voit ladata enintään kymmenen kuvaa sekä videota ja jakaa ne yksittäisenä julkaisuna.
Kun olet ladannut uuden kuvan palveluun tai ottanut uuden, voit rajata sen ennen julkaisemista.
Kuvan rajaaminen:
Kuvatekstin lisääminen on viimeinen ja erittäin tärkeä vaihe julkaisemisessa. Sen tarkoitus on avata sisältöäsi tarkemmin yleisöllesi ja mahdollistaa hashtagien, eli tunnisteiden käytön.
Kuvateksti voi kuitenkin olla informatiivisen ja sisältöä avaavan lisäksi / sijasta myös hauska tai nokkela, eli lopulta kädet ovat tekstin suhteen hyvin vapaat.
Julkaisujen kuvatekstien yhteydessä on tärkeää lisätä niiden sisältöä mahdollisimman tarkasti vastaavia tunnisteita, eli hashtageja.
Hashtagit ovat sanatunnisteita, joiden kautta käyttäjät voivat löytää haluamaansa aiheisiin liittyvää sisältöä Instagramin hakukentästä. Hashtagit auttavat oleellisesti julkaisuasi tavoittamaan laajemman yleisön. Hashtagit alkavat aina risuaitasymbolilla ‘’ # ‘’, jonka perään kirjoitetaan aihe.
Esimerkiksi: #yrityskulttuuri
Halutessasi voit lisätä julkaisusi yhteyteen esimerkiksi yrityksesi liikkeen sijainnin tai kuvassa esiintyviä Instagramia käyttäviä henkilöitä. Sijainnin ja henkilöiden lisääminen tapahtuu julkaisun viimeisessä kohdassa. Näiden paikat löytyvät kuvatekstin alta.
Mahtavaa! Jos olet päässyt tähän asti blogikirjoituksessa: Osaat julkaista sisältöä Instagramiin, tehdä perusmuokkaukset ja lisätä hashtagit, maininnat ja sijainnin julkaisusi yhteyteen. Seuraavassa Instagram-ohje blogikirjoituksessa avaamme Instagram-tarinoiden maailmaa sekä jaamme ideoita sisällöntuottamiseen.
Kiitos, kun luit blogikirjoitukseni.
Terkuin,
Salomon.
Alina Venermo
Yrittäjä, CEO
alina.venermo@folcan.fi
+358 50 357 3684
Mihin ihmeeseen tarvitaan brändimainontaa, kun se ei tuota suoria konversioita? Miksi et tekisi pelkästään tiukasti suoriin ostoihin tähtääviä mainoksia, kun ostoista ne eurot kuitenkin tulevat?
Kolkuttaako verkkosivu-uudistus nurkan takana? Tässä blogissa kerromme, mitä sinun tulee ottaa huomioon, kun haluat uudistaa verkkosivustosi.
Tapahtumamarkkinointi on osa markkinointikokonaisuutta, mikä kattaa tuotteena olevan tapahtuman tai tuotteen ympärille rakennetun tapahtuman markkinoinnin. Tapahtumamarkkinointi tarjoaa kohdeyleisöilleen inspiroivaa, innostavaa ja relevanttia tietoa koko tapahtuman
Sosiaalisen median strategiapohjan avulla luot somesuunnitelman, jonka avulla säästät aikaa, rahaa ja tekemisesi on tuloksellisempaa.