Vaikuttajamarkkinointi antaa brändillesi ihan uudenlaista näkyvyyttä. Kuluttajat tutustuvat tuotteisiin eri kanavien, kuten Instagramin, Facebookin, YouTuben, Snapchatin ja Tik Tokin kautta. Jokaisella alustalla on erilaista sisältöä videoista kuviin, joka mahdollistaa erilaisen lähestymistavan. Vaikuttaja, joka pystyy tuottamaan arvokasta sisältöä, säästää markkinointitiimiltäsi aikaa ja rahaa, jonka avulla pääset mainostamaan tehokkaasti laajemmalle yleisölle. Vaikuttajien tuottamaa sisältöä kannattaa hyödyntää uudestaankäyttämällä sitä esimerkiksi omiin mainoksiin, verkkosivuihin, sähköposteihin jne.
Vaikuttajamarkkinointi voi vahvistaa myös SEO:ta. Sisältö lisää sivuston luotettavuutta hakukoneiden silmissä eli domain authoritya arvioimalla esimerkiksi siihen linkittävien sivustojen määrää ja niiden laatua. Sisältörikas vaikuttajayhteistyö, johon yhdistetään vielä kampanjoiden tuomat ulkoiset linkit yrityksesi sivustolle, on myös tehokasta ja ennen kaikkea luotettava tapa rakentaa SEO:ta ilman, että siihen täytyy käyttää itse rajattomasti resursseja.