LinkedIn-mainonta sopii sinulle, joka teet B2B-markkinointia tai rekrytointia, sillä sen avulla tavoitat erityisesti yrityspäättäjät ja korkeakoulutetut ammattilaiset. Suomessa LinkedIn- käyttäjiä jo yli miljoona. LinkedIn- mainonnan vahvuus onkin tarkka kohdentaminen. LinkedIn on erittäin tehokas kanava myös, kun haluat kasvattaa tunnettuutta ja tuoda omaa osaamista esille.
Voit kohdentaa mainontaa esimerkiksi ammattinimikkeen, taitojen, koulutuksen ja kokemuksen perusteella. Näitä yhdistelemällä tavoitat tarkasti määriteltyjä yleisöjä, jotka sopivat juuri sinun tarkoitukseesi.
LinkedIn-mainontaa voi kohdentaa esimerkiksi seuraavien perusteella:
- Titteli
- Toimiala
- Yrityksen nimi
- Koulutus
- Taidot
- Yrityksen koko
- Mielenkiinnonkohteet
- Sähköpostiosoitteet.
Näiden lisäksi LinkedInissä onnistuu kohdistaminen maantieteellisen sijainnin ja demografiatietojen perustella, kuten muissakin some kanavissa. Voit siis halutessasi kohdentaa mainontaa haluamiisi yrityksiin ja vielä niiden sisällä haluamillesi titteleille. Mikäli tiedät potentiaaliset asiakasyrityksesi, voit helposti kohdentaa mainonnan esimerkiksi kyseisten yritysten ylimmälle johdolle.