Google jatkaa algoritmiensa kehittämistä, mikä tarkoittaa, että sisällöntuottajat pystyvät aidosti kirjoittamaan tekstinsä entistä enemmän käyttäjiä varten – ei hakukoneita.
Paikallista sisältöä tuotettaessa on tärkeää muistaa, että vaikka yleisistä aiheista kirjoittaminen houkuttelee laajan määrän yleisöä, voi joskus olla kannattavampaa kirjoittaa paikallisista tai toimialalle ajankohtaisista uutisista houkutellaksesi paikallista yleisöä sivustollesi.
Yksi hyvä keino luoda ja edistää vahvaa auktoriteettia paikallisen hakukonenäkyvyyden ja lähistön ihmisten perspektiivistä katsottuna on keskittyä paikallisiin kokoontumisiin, uutisiin, työntekijöihin ja muuhun opettavaiseen sisältöön blogissasi. Mieti myyntisuppilon alkupäässä olevaa sisältöä (Top-of-funnel content), joka menee pidemmälle kuin yrityksesi tuote- ja palvelutarjoama. Top-of-funnel contentilla tarkoitetaan sisältöä, jonka avulla ei yritetä myydä tuotetta tai palvelua yleisölle suoraan, vaan tarkoituksena on tarjota arvoa kouluttamalla, auttamalla ja vastaamalla usein kysytyihin kysymyksiin tai kipukohtiin.
Tämä tarkoittaa esimerkiksi sitä, että voit tarjota ilmaista arvoa oppaan tai videon avulla, joka auttaa asiakkaitasi suoriutumaan paremmin arjen haasteissa. Folcanin kohdalla tämä voisi tarkoittaa mm. opasta, jossa verrataan paikallisten (tai suomalaisten) domainien ja webhotellien palveluntarjoajia, minkä avulla oppaan lataaja saisi arvokasta tietoa domainin ja palvelintilan ostoa varten.