

Millainen mainonta sopii ostopolun eri vaiheisiin?
Mihin ihmeeseen tarvitaan brändimainontaa, kun se ei tuota suoria konversioita? Miksi et tekisi pelkästään tiukasti suoriin ostoihin tähtääviä mainoksia, kun ostoista ne eurot kuitenkin tulevat?
Bloggaaminen eli blogin kirjoittaminen on yritykselle loistava tapa tuoda esiin omaa asiantuntemustaan sekä tavoittaa uusia kohderyhmään kuuluvia asiakkaita. Yritysblogilla voi olla monta tavoitetta esimerkiksi:
Yritysblogi on yksi parhaimmista keinosta markkinoida yritystä ja olla yhteydessä asiakkaisiin. Yritysblogista on monta hyötyä ja tässä kirjoituksessa listaamme ne sinulle!
Voit miettiä, kuinka monta sivua verkkosivuillasi on ja kuinka usein niitä päivität. Luultavasti et kovin usein, eikö? Joka kerta, kun kirjoitat uuden blogikirjoituksen, luot yhden sivun lisää, millä on mahdollisuus sijoittua hakukoneissa. Tämä tarkoittaa sitä, että jokainen uusi blogikirjoitus edistää näkyvyyttäsi hakukoneissa ja ohjaa näin liikennettä verkkosivuillesi. Mitä useammin julkaiset uutta materiaalia, sitä useammin kerrot Googlelle päivittäneesi sisältöä sivustollasi.
Tehokkaat SEO-käytännöt varmistavat, että verkkosivustosi sijoittuu korkealle hakukoneissa, jolloin potentiaaliset asiakkaat löytävät luoksesi helposti. Bloggaaminen on ihanteellinen tapa kasvattaa myyntiä hakukoneiden avulla, sillä blogia kirjoittaneiden yritysten on todettu saavan 67% enemmän liidejä kuukaudessa kuin yrityksien, jotka eivät kirjoita blogia.
Yrityksen brändi ei tarkoita pelkästään sen logoa ja slogania. Brändi on tunne, mielikuva ja maine, joka syntyy kuluttajan mieliin, kun hän ajattelee tiettyä yritystä, tuotetta tai palvelua. Käyttämällä samaa äänensävyä, värimaailmaa ja samoja motiiveja blogissasi vahvistuu yrityksesi brändi, jonka olet luonut verkkosivustosi ja sosiaalisen median avulla, entisestään.
Blogi on myös loistava tapa vahvistaa asiantuntijuutta alalla kuin alalla. Voit esimerkiksi käyttää blogia keskustellaksesi toimialasi viimeaikaisesta kehityksestä, esitellä tuotteitasi tarkemmin tai tarjota opasta palvelusi käyttöön. Nämä ovat hyödyllisiä ja kiinnostavia asiakkaille sekä osoittaa, että olet asiantunteva ja luotettava tuotemerkki.
Blogi on oiva brändäyksen väline niin yksittäisille asiantuntijoille kuin yrityksille. Voit kertoa yrityksestäsi, osaamisestasi ja tietotaidoistasi laajemmin kuin minkään muun kanavan kautta.
Kun näet, miten kävijät liikkuvat blogissasi, saat arvokasta tietoa siitä, miten asiakas on vuorovaikutuksessa yrityksesi tuottaman sisällön kanssa. Esimerkiksi, jos huomaat tietyn blogikirjoituksen vastaanottavan paljon huomiota, voit keskittää markkinointiponnistuksesi tämän aihealueen ympärille. Seuraamalla dataa pystyt tuottamaan ja optimoimaan juuri sellaista sisältöä , jota asiakkaasi toivovat.
On selvää, että yritysblogista on hyötyä useammassa asiassa. Mitä enemmän laadukasta sisältöä voit tarjota potentiaalisille asiakkaille, sitä enemmän ovat he vuorovaikutuksessa verkkosivustosi kanssa. Tämän vuorovaikutuksen myötä myös yleisösi saattaa kasvaa.
Monilla yrityksillä ei ole aikaa tai resursseja blogin tai sisällön tuottamiseen. Mikäli aikasi ei riitä kaikkeen ja tarvitset lisäkäsiä hakusanatutkimuksen, sisällöntuotannon tai digitaalisenmarkkinoinnin ulkoistamiseen kanssa, olethan meihin yhteydessä.
Alina Venermo
Yrittäjä, CEO
alina.venermo@folcan.fi
+358 50 357 3684
Mihin ihmeeseen tarvitaan brändimainontaa, kun se ei tuota suoria konversioita? Miksi et tekisi pelkästään tiukasti suoriin ostoihin tähtääviä mainoksia, kun ostoista ne eurot kuitenkin tulevat?
Kolkuttaako verkkosivu-uudistus nurkan takana? Tässä blogissa kerromme, mitä sinun tulee ottaa huomioon, kun haluat uudistaa verkkosivustosi.
Tapahtumamarkkinointi on osa markkinointikokonaisuutta, mikä kattaa tuotteena olevan tapahtuman tai tuotteen ympärille rakennetun tapahtuman markkinoinnin. Tapahtumamarkkinointi tarjoaa kohdeyleisöilleen inspiroivaa, innostavaa ja relevanttia tietoa koko tapahtuman