Nyt on tullut aikasi iskeä! Olet tähän mennessä saanut asiakkaan mielenkiinnon heräämään ja sittemmin vahvistanut hänen mielikuvaansa tuotteesta tai palvelustasi. Hän on vakuuttunut, mutta ei ole tehnyt vielä ostopäätöstä. Kuinka asiakas saadaan suorittamaan ostopäätös?
Mainokset konvertoitumisvaiheessa ovat suoraan ostamiseen, yhteydenottoon, tapaamisen varaamiseen tai muuhun tavoitteen täyttymiseen ohjaavaa mainontaa. Tässä vaiheessa mainostajan on pohdittava, millä keinoilla ja lähestymiskulmilla potentiaalinen ostaja saadaan konvertoitumaan. Perinteisiä keinoja ovat tarjoukset, alennukset, ilmaisjaksot tai lupaus ilmaisesta toimituksesta. Konvertoivaa mainontaa suunnitellessa on hyvä palauttaa mieleen yrityksesi ainutlaatuinen myyntiväittämä eli USP (Unique Selling Point). USP on valitsemasi lause tai lausunto, joka erottaa tuotteesi, palvelusi tai brändisi kilpailijoistasi.
Kanavana konvertoivaan mainontaan toimivat hyvin Google Display, Google Haku, Instagram, Facebook ja TikTok sekä tuoteluettelomainonta Googlessa ja Metassa. Muista hyödyntää uudelleenmarkkinointia, joka on konvertoivan vaiheen tärkein työkalu. Varmistu viimeistään nyt, että uudelleenmarkkinointitagi on asennettu oikein sivuillesi, jotta se kerää dataa sivuvierailijoista. Uudelleenmarkkinoinnin avulla voidaan kohdistaa mainontaa heille, jotka vierailevat tietyillä sivuilla tai katselevat sekä lisäävät tietyn tuotteen ostoskoriin. Sen tarkoituksena on palauttaa henkilö sivuille ja saada hänet saattamaan konvertoituminen loppuun.