Ilman oikeaa tulokulmaa teksti ei tule uppoamaan kohdeyleisöön, mikä tarkoittaa pelin menettämistä jo alkumetreillä. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että teksti ei hyödynnä täyttä potentiaaliaan väärän tulokulman takia. Yleisöä on hyvin hankala, ellei jopa mahdotonta sitouttaa sisältöön, jos he poistuvat sivulta heti ensimmäisen otsikon tai kappaleen jälkeen.
Itse kiinnitän tästä syystä erityisesti huomiota tekstin alkuosan suunnitteluun, joka määrittää pitkälti onnistuuko teksti vai ei. Hyvä tapa tarkastella ja jatkokehittää tekstin alkua on seurata tiettyjä ennalta määritettyjä parametreja ja niistä kertynyttä dataa, kuten “Bounce Rate” ja “Average Read Time”.
Itselläni myyvän ja asiakasta puhuttelevan tekstin tuottamiseen ja toteuttamiseen kuluu lähtökohtaisesti enemmän aikaa kuin esimerkiksi artikkelin kirjoittamiseen.
On kuitenkin tärkeä muistaa, että eri tyyppisten artikkeleiden suunnitteluun kuluu eri määrä aikaa. Esimerkiksi verkkoartikkeleiden suunnitteluun saa kulumaan paljon aikaa hakukoneoptimoinnin suunnittelun ja toteutuksen johdosta.