

Millainen mainonta sopii ostopolun eri vaiheisiin?
Mihin ihmeeseen tarvitaan brändimainontaa, kun se ei tuota suoria konversioita? Miksi et tekisi pelkästään tiukasti suoriin ostoihin tähtääviä mainoksia, kun ostoista ne eurot kuitenkin tulevat?
Monet muistavat 2000-luvun pop-up mainokset ärsyttävinä ponnahdusikkunoina, jotka saattoivat vilkkua ja pitää erilaisia ääniä. Pop-up mainonnan keksijä on jopa julkisesti pyytänyt keksintöään anteeksi.
”Esiin ponnahtava ikkuna koetaan usein ärsyttäväksi ja käyttäjäkokemusta häiritseväksi. Hyvin suunniteltuna se voi kuitenkin olla kävijälle hyödyllinen sekä toiminnallinen työkalu verkkosivuillasi, joka auttaa vierailijoitasi siirtymään eteenpäin myyntisuppilossa.
Tässä kirjoituksessa kerron lisää, mitä on pop-up mainonta ja miten se kannattaa toteuttaa sivustollasi niin, että se tukee liiketoimintaasi eikä toimi vain ärsykkeenä.
Pop-up mainos on verkkosivuilla aukeava pienikokoinen ponnahdusikkuna, joka sisältää mainosviestin sekä kehotuksen esimerkiksi lataamaan oppaan tai liittymään postituslistalle. Pop-up mainos voi sisältää myös vaikkapa alekoodin. Pop-upeja käytetään pääsääntöisesti mainontaan ja liidien luomiseen.
Pop-upeja käytetään eri tarkoituksiin ja sisältöihin:
Pop-upeja käytettiin alkuaikoina lähinnä mainostamiseen ja mainonnan tehostamiseen, mutta nykyään niitä on kehitetty yhä useampaan käyttötarkoitukseen. Tässä listaus miksi pop-upeja pääsääntöisesti käytetään:
Tässä meidän pop-up mainonnan nyrkkisäännöt:
Tarvitsetko apua pop-mainonnan
suunnitteluun verkkosivuillesi?
Olet nyt ehkä huomannut, että pop-up mainonnan ei tarvitse ärsyttää vierailjoita verkkosivuillasi. Tärkeintä on löytää oikeanlaisia pop-upeja, jotka sopivat liikentoimintaasi ja tuo jotain arvoa kävijälle. Hyvin suunnitteltuna ja toteutettuna pop-up saattakin olla tärkeä tekijä viemään asiakkaasi seuraavalle tasolla myyntisuppilossa.
Kysy minulta lisää!
Alina Venermo
Yrittäjä, CEO
alina.venermo@folcan.fi
+358 50 357 3684
Mihin ihmeeseen tarvitaan brändimainontaa, kun se ei tuota suoria konversioita? Miksi et tekisi pelkästään tiukasti suoriin ostoihin tähtääviä mainoksia, kun ostoista ne eurot kuitenkin tulevat?
Kolkuttaako verkkosivu-uudistus nurkan takana? Tässä blogissa kerromme, mitä sinun tulee ottaa huomioon, kun haluat uudistaa verkkosivustosi.
Tapahtumamarkkinointi on osa markkinointikokonaisuutta, mikä kattaa tuotteena olevan tapahtuman tai tuotteen ympärille rakennetun tapahtuman markkinoinnin. Tapahtumamarkkinointi tarjoaa kohdeyleisöilleen inspiroivaa, innostavaa ja relevanttia tietoa koko tapahtuman