Mitä on sisältömarkkinointi? Miksi sitä kannattaa hyödyntää ja miten? Nämä ovat varmasti kysymyksiä, joihin etsit vastausta, kun päätit klikata tätä artikkelia. Nykypäivän markkinoinnissa on yksinkertaisesti mahdotonta unohtaa sisältömarkkinointia, markkinointitekniikkaa, jota yhä useammat yritykset käyttävät osana markkinointistrategiaansa. Tässä artikkelissa käymme läpi, mitä sinun on tiedettävä lähtiessäsi liikkeelle.
“ Sisältömarkkinointi (content marketing) on markkinointitekniikka, joka perustuu arvokkaan, hyödyllisen ja informatiivisen sisällön luomiseen ja levittämiseen. Sisältömarkkinoinnin tavoitteena on houkutella kävijöitä verkkosivustollesi ja muuttaa heidät ostaviksi asiakkaiksi kohdennetun ja arvokkaan viestinnän sekä tarinankerrontatekniikoiden avulla. Oikein toteutettuna sisältömarkkinointi lisää sivustosi näkyvyyttä potentiaalisille asiakkaillesi kohderyhmäsi henkilöille muun muassa hakukoneiden ja sosiaalisten medioiden keskuudessa sosiaalisen median kanavat. Sisältömarkkinointi on osa inbound-markkinointia.
Mielenkiintoisen sisällön luominen antaa yrityksellesi mahdollisuuden kiinnittää potentiaalisten asiakkaiden huomio, vakuuttaa heidät ja lisätä heidän tietoisuuttaan tuotemerkistäsi tai yrityksestäsi. Sisältömarkkinointi eroaa perinteisestä mainonnasta, sillä sen tavoite on luoda arvoa eikä ohjata lukijaa suoraan ostamaan.