Mainonnan ansiosta kausi myytiin loppuun alle kahdessa kuukaudessa | RoofFin x Folcan
- Julkaistu

Loppuunmyyty varauskalenteri
Satoja liidejä sesongilla
130% parempi mainonnan CTR
Folcanin ja RoofFinin yhteistyö alkoi huhtikuussa 2023
RoofFin on vesikattojen huoltoihin erikoistunut espoolainen yritys, jolla on alalta jo yli 10 vuoden kokemus. Yrityksen asiakaskunta koostuu sekä kuluttaja-asiakkaista että yrityksistä ja taloyhtiöistä. RoofFin toimii pääsääntöisesti Espoon, Kauniaisen, Kirkkonummen, Helsingin ja Vantaan alueella, mutta sovittaessa myös koko Etelä-Suomessa. Yrityksen tavoitteena on tarjota pitkäikäisiä ja laadukkaita kattohuoltoratkaisuja, panostaen asiakkaiden tyytyväisyyteen.
Folcanin ja RoofFinin yhteistyö alkoi huhtikuussa 2023, kun RoofFin etsi markkinointitoimistoa tuomaan uutta energiaa ja ideoita yrityksen mainonnan toteuttamiseen. Yhteistyö on koostunut digitaalisesta mainonnasta ja hakukoneoptimoinnin kehittämisestä. Mainonnan pääkanavina ovat olleet Google, Instagram ja Facebook. Mainonnan tavoitteena on alusta asti ollut saada vahvoja liidejä ja Google-mainonnan lisäksi RoofFinille otettiin uutena markkinointikanavana käyttöön Meta.
Ensimmäisen kvartaalin aikana mainonta tuottanut jo lähes 100 laadukasta liidiä
Yhteistyö alkoi tuottaa tuloksia nopeasti: kesän varauskalenteri myytiin loppuun jo yhteistyön kahden ensimmäisen kuukauden aikana. Ensimmäisen kvartaalin aikana mainonta on tuottanut jo lähes 100 laadukasta liidiä. Suurin osa näistä on saatu Metan kautta, jossa on hyödynnetty monipuolisesti sekä brändimainontaa että konversioihin tähtäävää mainontaa, kuten liidimainontaa.
Myös Googlen puolella on saatu aikaan hyviä tuloksia: klikkien määrää on saatu kasvatettua 93 % ja klikkihintaa on saatu laskettua noin 36 %. Lisäksi CTR eli klikkausprosentti on parantunut 130 %, mikä tarkoittaa, että yhä useampi mainoksen nähnyt henkilö on kiinnostunut mainoksesta ja myös klikannut sitä päätyen yrityksen sivuille.
Onnistuneen kevään ja varauskalenterin täyttymisen myötä mainonnan roolia pienennettiin kesän aikana ja sen ohella on panostettu enemmän hakukonenäkyvyyden kehittämiseen. Heti elokuusta alkaen on kuitenkin tarkoituksena jatkaa myös mainontaa isommalla volyymilla loppusyksyn myynnin kasvattamiseksi.
“Koen, että toiveet on otettu aina huomioon ja niihin on reagoitu myös nopeasti.”
Randel Kask, RoofFinin omistaja
Kaiken kaikkiaan RoofFinilla koetaan, että yhteistyö Folcanin kanssa on toiminut hyvin. Yrityksessä ollaan oltu erityisen tyytyväisiä Folcanin asiakaspalveluhenkiseen toimintaan, jossa otetaan huomioon aidosti asiakkaan toiveet. Yhteistyötä tullaan jatkamaan mainonnan ja hakukonenäkyvyyden kehittämisen parissa.
Haluatko sinäkin tuloksia digimarkkinoinnilla?
Soita Alinalle klikkaamalla tästä tai varaa aika kalenteristamme, niin jutellaan!
Tutustu muihin referensseihimme
MENESTYSTARINA
MENESTYSTARINA
MENESTYSTARINA
MENESTYSTARINA
MENESTYSTARINA
MENESTYSTARINA

Kysy minulta lisää!
Alina Venermo
Yrittäjä, CEO
alina.venermo@folcan.fi
+358 50 357 3684