Mainonnan ansiosta kausi myytiin loppuun alle kahdessa kuukaudessa | RoofFin x Folcan

Loppuunmyyty varauskalenteri

Satoja liidejä sesongilla

130% parempi mainonnan CTR

Folcanin ja RoofFinin yhteistyö alkoi huhtikuussa 2023

RoofFin on vesikattojen huoltoihin erikoistunut espoolainen yritys, jolla on alalta jo yli 10 vuoden kokemus. Yrityksen asiakaskunta koostuu sekä kuluttaja-asiakkaista että yrityksistä ja taloyhtiöistä. RoofFin toimii pääsääntöisesti Espoon, Kauniaisen, Kirkkonummen, Helsingin ja Vantaan alueella, mutta sovittaessa myös koko Etelä-Suomessa. Yrityksen tavoitteena on tarjota pitkäikäisiä ja laadukkaita kattohuoltoratkaisuja, panostaen asiakkaiden tyytyväisyyteen. 

Folcanin ja RoofFinin yhteistyö alkoi huhtikuussa 2023, kun RoofFin etsi markkinointitoimistoa tuomaan uutta energiaa ja ideoita yrityksen mainonnan toteuttamiseen. Yhteistyö on koostunut digitaalisesta mainonnasta ja hakukoneoptimoinnin kehittämisestä. Mainonnan pääkanavina ovat olleet Google, Instagram ja Facebook. Mainonnan tavoitteena on alusta asti ollut saada vahvoja liidejä ja Google-mainonnan lisäksi RoofFinille otettiin uutena markkinointikanavana käyttöön Meta.  

Ensimmäisen kvartaalin aikana mainonta tuottanut jo lähes 100 laadukasta liidiä

Yhteistyö alkoi tuottaa tuloksia nopeasti: kesän varauskalenteri myytiin loppuun jo yhteistyön kahden ensimmäisen kuukauden aikana. Ensimmäisen kvartaalin aikana mainonta on tuottanut jo lähes 100 laadukasta liidiä. Suurin osa näistä on saatu Metan kautta, jossa on hyödynnetty monipuolisesti sekä brändimainontaa että konversioihin tähtäävää mainontaa, kuten liidimainontaa.  

Myös Googlen puolella on saatu aikaan hyviä tuloksia: klikkien määrää on saatu kasvatettua 93 % ja klikkihintaa on saatu laskettua noin 36 %. Lisäksi CTR eli klikkausprosentti on parantunut 130 %, mikä tarkoittaa, että yhä useampi mainoksen nähnyt henkilö on kiinnostunut mainoksesta ja myös klikannut sitä päätyen yrityksen sivuille.  

Onnistuneen kevään ja varauskalenterin täyttymisen myötä mainonnan roolia pienennettiin kesän aikana ja sen ohella on panostettu enemmän hakukonenäkyvyyden kehittämiseen. Heti elokuusta alkaen on kuitenkin tarkoituksena jatkaa myös mainontaa isommalla volyymilla loppusyksyn myynnin kasvattamiseksi.  

“Koen, että toiveet on otettu aina huomioon ja niihin on reagoitu myös nopeasti.”

Kaiken kaikkiaan RoofFinilla koetaan, että yhteistyö Folcanin kanssa on toiminut hyvin. Yrityksessä ollaan oltu erityisen tyytyväisiä Folcanin asiakaspalveluhenkiseen toimintaan, jossa otetaan huomioon aidosti asiakkaan toiveet. Yhteistyötä tullaan jatkamaan mainonnan ja hakukonenäkyvyyden kehittämisen parissa. 

Haluatko sinäkin tuloksia digimarkkinoinnilla?

Soita Alinalle klikkaamalla tästä tai varaa aika kalenteristamme, niin jutellaan!

Tutustu muihin referensseihimme

MENESTYSTARINA 

Ovumia päätyi tekemään Folcanin kanssa yhteistyötä, sillä he kaipasivat uusia näkemyksiä markkinointiinsa. Yhteistyön aikana Folcan on vastannut pääasiassa Ovumian Google- ja Meta-mainonnasta sekä auttanut joustavasti muissa markkinoinnin tarpeissa.

MENESTYSTARINA 

Folcanin ja Bearelin yhteistyö alkoi helmikuussa 2022. Yhteistyön aikana on toteutettu Googlessa, Metassa ja TikTokissa monipuolista mainontaa, keskittyen erityisesti bränditunnettuuden lisäämiseen, tuotteiden ominaisuuksien esittelyyn, ostohalukkuuden edistämiseen sekä lisäostoihin tähtäävään mainontaan.

MENESTYSTARINA 

Folcanin ja Regatta Spa Hotelin yhteistyö alkoi huhtikuussa 2023. Yhteistyö on koostunut pääasiassa Google- ja Meta-mainonnasta sekä digimarkkinoinnin konsultoinnista.

MENESTYSTARINA 

Folcan ja Mielenterveyden keskusliitto tekivät Pro Bono –projektin Google-mainonnan kehittämisen parissa. Projekti sisälsi Google-mainostilin auditoinnin ja kehityskohteiden listaamisen sekä räätälöidyn Google-mainonnan koulutuksen pitämisen.

MENESTYSTARINA 

Folcanin ja Sähköliiton yhteistyö alkoi keväällä 2022, kun Sähköliitto etsi yhteistyökumppania kehittämään digimarkkinointiaan. Heidän tavoitteenaan oli löytää yhteistyökumppani, joka auttaisi Sähköliittoa kehittämään heille suunnitelmallista ja tavoitteellista digimarkkinointia.

MENESTYSTARINA 

Tili-Vinkin ja Folcanin yhteistyö aloitettiin loppusyksystä 2023. Yhteistyö on keskittynyt alkuun orgaaniseen mainontaan eli somesisältöjen luomiseen. Tavoitteena on kasvattaa Tili-Vinkin näkyvyyttä ja vahvistaa yrityksen mainetta houkuttelevana työnantajana