Some-mainonta

Some-mainonnan avulla tavoitat kohderyhmäsi tehokkaasti. Tuo yrityksellesi lisää myyntiä ja liidejä sosiaalisen median avulla.

Some-mainonnan palvelumme

– Jatkuva kumppanuus
– Yksittäiset kampanjat
– Konsultointi

Kanavat, joissa toteutamme mainontaa: Instagram, Facebook, TikTok, LinkedIn, Snapchat

Tarkka kohdennus

Yksi keskeisimmistä syistä sosiaalisen median mainonnan tehokkuudelle on mainonnan erittäin tarkat kohdentamismahdollisuudet. Some-mainonnalla tavoitat  ihanneasiakkaasi mm. iän, sijainnin, kiinnostuksen kohteiden ja oman datasi perusteella. 

Oman datan hyödyntäminen

Kun mainonta on ollut käynnissä ja kerännyt dataa, voidaan sitä käyttää uusien yleisöjen luomiseen. Oman datan pohjalta luodut kohderyhmät mahdollistavat tehokkaan myyntisuppiloiden rakentamisen.

Sosiaalisessa mediassa voi olla esimerkiksi yksi kampanja, joka on suunnattu uusille käyttäjille, jotka eivät tunne brändiäsi (mutta ovat kiinnostuneita aiheesta), ja sen jälkeen voimme kohdistaa mainonnan uudelleen ihmisille, jotka ovat olleet vuorovaikutuksessa mainostesi kanssa tai tehneet määritetyn toimenpiteen kuten vierailleet sivustollasi. Näin saadaan todennäköisimmin kuljettua potentiaalinen asiakas ostopolulla koversioon asti.

Menestystarinat

Mitattavuus huipussaan

Toinen tärkeimmistä syistä mainostaa sosiaalisessa mediassa on se, että pystymme mittaamaan lähes kaiken. Tiedämme mitkä mainokset toimivat ja mitkä eivät, voimme saada tietoa eri kohderyhmistä ja käyttää tätä dataa myynti- ja markkinointistrategioiden jatkokehittämiseen, ja tiedämme myös kuinka paljon yksi liidi tai ostos maksaa. Sosiaalisen median markkinoinnin kannattavuus on siis helppo laskea – eivätkä luvut valehtele.

Miten some-mainonnan
kehittäminen etenee kanssamme?

1.

Ilmainen auditointi tai tarvekartoitus

Mikäli sinulla on jo mainostili, voimme toteuttaa tilille ilmaisen auditoinnin. Ilmaisen auditoinnin ideana on antaa sinulle käsitys siitä, mikä mainonnassa toimii ja miten tuloksia voi parantaa. Käymme analyysin kanssasi läpi 30 min palaverissa.

Voit myös varata ajan tarvekartoitukseen.

2.

Kick off

Yhteistyö startataan kick offilla, jossa suunnittelemme yhdessä tulevaa. Aloituspalaverin tavoitteenamme on saada ymmärrys liiketoiminnastasi ja sen tavoitteista. Näin sinulle nimetty mainosasiantuntija pystyy toteutteuttamaan yrityksellesi mainossuunnitelman.

Toteutamme suunnitelman valituille mainoskanaville ja käymme sen läpi kanssasi.

Samalla asennamme tai teemme tarvittavat tarkennukset konversioseurantaan, jotta mainonta on mitattavaa.

3.

Startti ja jatkuva kehitys

Laitamme suunnittelutyön käytäntöön ja aloitamme mainontatyön.    

Seuraamme jatkuvasti tuloksia, joiden perusteella kohdennamme ja jatkokehitämme mainontaa. Aina hyväkään idea ei välttämättä toimi, jolloin me reagoimme nopeasti ja rakennamme tämän idean toimivammaksi.

4.

Raportointi ja kommunikaatio

Mainoskampanjoiden aikana ja/tai niiden päätyttyä tarkastelemme mainonnan tuloksia yhdessä ja jaamme ne kanssasi selkeästi esitetyssä muodossa.

Raportoinnin avulla saat kattavan tiedon mainosten menestyksestä. Näiden tulosten perusteella voimme yhdessä jatkokehittää mainontaa ja kohdistaa sitä entistä tehokkaammin sinun tarpeidesi mukaisesti.

Kenelle some-mainonta sopii?

Some-mainonta sopii sekä B2B- että B2C-palveluille ja -tuotteille, muun muassa: 

  • Asiantuntijapalveluille
  • Kuluttajatuotteille
  • Koulutuksille ja kursseille
  • Tapahtumille
  • Verkossa myytäville tuotteille
  • Muille verkkopalveluille 

Tilaa maksuton auditointi

Mainonnan ammattilainen käy analyysin kanssasi läpi 30min etäpalaverissa, jonka jälkeen lähetämme analyysin sähköpostiisi. Analysoimme mainostilejä seuraavissa kanavissa: Google, Meta, TikTok ja LinkedIn.

Nea Ketonen
+358 50 357 7436
nea.ketonen@folcan.fi