Vaikka brändäys ja brändin vahvistaminen liittyvät kaikkiin alakohtiin tässä blogikirjoituksessa, on sen rooli niin tärkeä, että se ansaitsee ihan oman nostonsa. Brändin vahvistaminen on nimittäin yksi tärkeimmistä sosiaalisen median tuomista hyödyistä yrityksille.
Et välttämättä saavuta yhtä suurta konversioprosenttia sovat loputtomat. Tämä on myös hyvin alakohtaista, joten oma toimiala on otettava huomioon tuloksia tarkastellessa.
Aktiivinen läsnäolo sosiaalisen median alustoilla antaa yritykselle mahdollisuuden keskustella suoraan asiakkaiden kanssa ja pysymään heidän mielessään. Ostopäätöksen tapahtuessa tämä mielenpainuvuus on keskeisessä roolissa palveluntarjoajan valinnassa, joko tietoisesti tai alitajuisesti. Nykyajan ajattelumaailma on, että jos yritystä ei löydy somesta, sitä ei ole olemassa. Haluatko sinä olla olemassa potentiaalisten asiakkaidesi elämässä?
Jokaisella sosiaalisen median alustalla on lähtökohtaisesti oma käyttötarkoituksensa ja kohderyhmänsä. Algoritmit ja julkaisutyypit vaihtelevat. Sisältö on erilaista ja eri muodossa. Optimaaliset julkaisuajat vaihtelevat. Tämän takia omien alustojen valitseminen ja tunteminen on erittäin tärkeää. Jokainen yrityksen sosiaaliseen mediaan liittyvä päätös pitää lähteä oman asiakaskunnan ja kohderyhmän tuntemisesta.
Vaikka sosiaalisen median hyöty ei ole konversioiden näkökulmasta yleensä yhtä suuri ja helposti mitattavissa kuin maksullisessa mainonnassa, tulee yrityksen ensisijaisena tavoitteena kuitenkin aina olla niiden lisääminen. Somessa pystyt näyttämään brändisi kulttuuria ja persoonallisuutta, erottautumaan kilpailijoista, sitouttamaan uusia asiakkaita ja työntekijöitä, ja jakamaan intohimosi niin, että seuraajasi pääsevät paljon syvemmälle kuin missään muussa olemassa olevassa kanavassa.
Muista kertoa tarinaa, joka kiinnostaa ja sitoo asiakkaita brändiisi. Se on sosiaalisen median todellinen tarkoitus ja sen merkitystä ei voi mitata vain kuukausittaisissa konversioissa.