Yhteistyö tuottanut 276 %:n kasvun verkkokaupan myyntiin​ – Open Padel x Folcan

Verkkosivu-uudistuksen myötä kävijöiden sitoutuminen kasvanut reilusti

Orgaanisten klikkausten määrä verkkokauppaan kasvanut 160 % vuoden aikana

Mainonnan ROAS parantunut yli 130 %:lla

Open Padel on ollut jo pitkään yksi toimijoista, joiden ansiosta padel on saavuttanut entistä suurempaa suosiota lajina myös Suomessa. Open Padelilla on useita World Padel Tourin hyväksymiä kenttiä kuudella eri paikkakunnalla sekä Suomen suurin padeltarvikkeisiin erikoistunut verkkokauppa padeltarvike.fi.

Folcan ja Open Padel aloittivat yhteistyön syksyllä 2020, kun Open Padel etsi toimijaa, joka pystyisi auttamaan heitä verkkosivukehityksessä ja digimarkkinoinnissa kokonaisvaltaisesti.  

Yhteistyön aikana on kehitetty Open Padelin verkkokauppaa ja tehty heille verkkosivu-uudistus. Lisäksi on otettu käyttöön uusia markkinointityökaluja. Verkkokaupan kehityksen ansiosta orgaaniset klikkaukset sivustolle ovat moninkertaistuneet ja kasvua edellisvuoteen oli 160 %. Näiden lisäksi mainonnan ROAS on parantunut yli 130%:lla.

Enemmän myyntiä samalla markkinointibudjetilla Google Adsissa

Verkkokaupan näkyvyyttä ja myyntiä on lisätty aktiivisella Google Ads –mainonnalla ja sen optimoinnilla. Padeltarvike-verkkokaupan myynti kasvoi huimat 276 % vuodesta 2020 vuoteen 2021. Myös reilusti kasvanut ROAS% kertoo siitä, että investoinnit kokonaisvaltaiseen brändi- ja verkkosivu-uudistukseen ovat kannattaneet. Pelkästään Google Adsin ROAS on parantunut +135.57 %:lla.  

“Verkkokauppa oli meillä suhteellisen pieni loppujen lopuksi myynnin näkökulmasta, vaikka se oli silloin jo Suomen suurin välineiden näkökulmasta. Se lähti pyörimään kuin lumipallo eteenpäin, kun Folcan lähti siihen mukaan.”

Verkkosivu-uudistus ydinasemassa kävijäliikenteen sitouttamiseen

Osa saattaa alun perin tuntea Open Padelin Padel Helsinkinä, Padel Vantaana, Padel Salona tai Padel Kotkana. Folcan oli mukana suunnittelemassa brändiuudistusta, joka yhdisti eri paikkakunnat saman brändin alle. Uudistuksessa Folcanin vastuulla oli huolehtia, että sivuston ja domainien ohjaukset toteutettiin niin, että Google-näkyvyyden lasku minimoitiin uuteen domainiin siirryttäessä. Sivuston rakenne myös suunniteltiin tukemaan Google-näkyvyyden jatkuvaa kehittymistä. Uudistuksen jälkeen sivustoa on kehitetty liiketoiminnan laajentuessa sen vaatimaan suuntaan yhdessä asiakkaan kanssa. Open Padel onkin ollut erityisen tyytyväinen juuri verkkokaupan myynnin kasvuun ja brändi-ilmeen kehittymiseen ammattimaisempaan suuntaan.

Verkkosivu-uudistus on auttanut sitouttamaan verkkosivukävijöitä uuteen brändiin, mikä näkyy siinä, että sivustolla vietetty aika on yli nelinkertaistunut sekä istuntojen määrä kävijää kohden on tuplaantunut. 

“Jos etsii helposti lähestyttävää, luotettavaa, asiantuntevaa, ammattitaitoista kumppania, niin kyllä mä Folcanin valitsisin joka kerta uudestaan meidän kokemuksien perusteella”

Haluatko sinäkin tuloksia digimarkkinoinnilla?

Soita Alinalle klikkaamalla tästä tai varaa aika kalenteristamme, niin jutellaan!

Tutustu muihin referensseihimme

MENESTYSTARINA 

Folcan ja Mielenterveyden keskusliitto tekivät Pro Bono –projektin Google-mainonnan kehittämisen parissa. Projekti sisälsi Google-mainostilin auditoinnin ja kehityskohteiden listaamisen sekä räätälöidyn Google-mainonnan koulutuksen pitämisen.

MENESTYSTARINA 

Folcanin ja Sähköliiton yhteistyö alkoi keväällä 2022, kun Sähköliitto etsi yhteistyökumppania kehittämään digimarkkinointiaan. Heidän tavoitteenaan oli löytää yhteistyökumppani, joka auttaisi Sähköliittoa kehittämään heille suunnitelmallista ja tavoitteellista digimarkkinointia.

MENESTYSTARINA 

Tili-Vinkin ja Folcanin yhteistyö aloitettiin loppusyksystä 2023. Yhteistyö on keskittynyt alkuun orgaaniseen mainontaan eli somesisältöjen luomiseen. Tavoitteena on kasvattaa Tili-Vinkin näkyvyyttä ja vahvistaa yrityksen mainetta houkuttelevana työnantajana

MENESTYSTARINA 

Folcanin ja Cuttersin yhteistyö alkoi kesällä 2023 orgaanisen somen parissa. Cutters kaipasi säännöllistä, laadukasta ja lokaalia sisällöntuotantoa ja someen onkin tuotettu nyt kesästä asti säännöllisesti sisältöä.

MENESTYSTARINA 

Folcanin ja Kemionin yhteistyö alkoi keväällä 2023, kun yrityksessä koettiin tarve selkeyttää ja raikastaa heidän brändi-ilmettään tähän päivään. Uuden brändi-ilmeen myötä uusittiin myös verkkosivut. Lue lisää yhteistyöstä!

MENESTYSTARINA 

Assemblyn ja Folcanin yhteistyö aloitettiin kesällä 2021. Yritys toivoi markkinoinnin kumppanilta mahdollisimman hyvää ymmärrystä pelialalta ja yrityksen kohderyhmästä.