Padeltarvikkeen ja Folcanin yhteistyö on tuottanut 276 %:n kasvun verkkokaupan myyntiin

Open Padel on ollut jo pitkään yksi toimijoista, joiden ansiosta padel on saavuttanut entistä suurempaa suosiota lajina myös Suomessa. Open Padelilla on useita World Padel Tourin hyväksymiä kenttiä kuudella eri paikkakunnalla sekä Suomen suurin padeltarvikkeisiin erikoistunut verkkokauppa padeltarvike.fi.

Open Padel etsi toimijaa, joka pystyisi auttamaan heitä verkkosivukehityksessä ja digimarkkinoinnissa kokonaisvaltaisesti. Sitä varten Folcan aloitti Open Padelin kumppanina syksyllä 2020. 

Yhteistyön aikana Open Padelille on tehty verkkosivu-uudistus, verkkokauppaa on kehitetty sekä uusia markkinointityökaluja on otettu käyttöön. Verkkokaupan kehityksen ansiosta orgaaniset klikkaukset sivustolle moninkertaistuneet ja kasvua edellisvuoteen oli 160 % sekä mainonnan ROAS on parantunut yli 130%:lla.

Enemmän myyntiä samalla markkinointibudjetilla Google Adsissa

Verkkokaupan näkyvyyttä ja myyntiä on lisätty aktiivisella Google Ads –mainonnalla ja sen optimoinnilla. Padeltarvike-verkkokaupan myynti kasvoi huimat 276 % vuodesta 2020 vuoteen 2021. Myös reilusti kasvanut ROAS% kertoo siitä, että investoinnit kokonaisvaltaiseen brändi- ja verkkosivu-uudistukseen ovat kannattaneet. Pelkästään Google Adsin ROAS on parantunut +135.57 %:lla.  

“Verkkokauppa oli meillä suhteellisen pieni loppujen lopuksi myynnin näkökulmasta, vaikka se oli silloin jo Suomen suurin välineiden näkökulmasta. Se lähti pyörimään kuin lumipallo eteenpäin, kun Folcan lähti siihen mukaan.”

Mikko Murtomäki, Open Padelin operatiivinen johtaja

Verkkosivu-uudistus ydinasemassa kävijäliikenteen sitouttamiseen

Osa saattaa alun perin tuntea Open Padelin Padel Helsinkinä, Padel Vantaana, Padel Salona tai Padel Kotkana. Folcan oli mukana suunnittelemassa brändiuudistusta, joka yhdisti eri paikkakunnat saman brändin alle. Uudistuksessa Folcanin vastuulla oli huolehtia, että sivuston ja domainien ohjaukset toteutettiin niin, että Google-näkyvyyden lasku minimoitiin uuteen domainiin siirryttäessä. Sivuston rakenne myös suunniteltiin tukemaan Goolgle-näkyvyyden jatkuvaa kehittymistä. Uudistuksen jälkeen sivustoa on kehitetty liiketoiminnan laajentuessa sen vaatimaan suuntaan yhdessä asiakkaan kanssa. Open Padel onkin ollut erityisen tyytyväinen juuri verkkokaupan myynnin kasvuun ja brändi-ilmeen kehittymiseen ammattimaisempaan suuntaan.

Verkkosivu-uudistus on auttanut sitouttamaan verkkosivukävijöitä uuteen brändiin, mikä näkyy siinä, että sivustolla vietetty aika on yli nelinkertaistunut sekä istuntojen määrä kävijää kohden on tuplaantunut. 

“Jos etsii helposti lähestyttävää, luotettavaa, asiantuntevaa, ammattitaitoista kumppania, niin kyllä mä Folcanin valitsisin joka kerta uudestaan meidän kokemuksien perusteella”

Mikko Murtomäki, Open Padelin operatiivinen johtaja

Yhteistyö jatkuu verkkosivukehityksen, hakukoneoptimoinnin ja hakukonemainonnan merkeissä. 

Tutustu muihin referensseihimme