Vaikka haluatkin verkkosivu-uudistuksesi luovan mieleisesi sivun muista, että sivun ei ole tarkoitus miellyttää sinua vaan kohdeyleisöäsi. Tämä on verkkosivusi toimivuuden kannalta elintärkeä asia. Jos haluat saada kohdeyleisösi ostamaan, on sinun tärkeää muistaa tämä asia koko verkkosivu-uudistuksen ajan.
Ostajapersoona on käytännössä karkeasti määritetty asiakas, joka olisi kaikista ideaalein asiakas ostamaan palveluitasi / tuotteitasi. Ostajapersoonan määrittämisen yhteydessä määritetään yleensä ostajapersoonan tuntomerkit, kuten ikä, sukupuoli, maantieteellinen sijainti, kiinnostuksen kohteet, online-käyttäytyminen, ja mahdolliset häntä arveluttavat / kiinnostavat asiat. Ostajapersoonan määritys auttaa sinua hahmottaan paremmin kenelle rakennat verkkosivujasi. Pääset myös helpommin asettumaan ostajapersonaan asemaansa suunnittelun aikana.