

Unidrain ja Folcan aloittivat mainonnan yhteistyön
Yhteistyö alkoi digimainonnan parissa kesällä 2022. Mainonnan näyttökertojen määrä on yli 30-kertainen verrattuna aikaan ennen kumppanuutta.
Web-analytiikka: Mitä yritykseni hyötyy siitä? Tässä blogissa avaamme web-analytiikan eli kävijäseurannan hyötyjä yritykselle.
Tiedätkö sinä, kuinka paljon kävijöitä vieraili sivuillasi viime kuussa? Mistä sivuillesi tulee eniten liikennettä? Tuottavatko digimarkkinoinnin toimenpiteet haluttuja tuloksia? Web-analytiikka antaa sinulle vastauksen muun muassa näihin kysymyksiin. Analytiikan avulla saat tarkkaa tietoa markkinointisi kannattavuudesta ja toimivuudesta.
Ennen markkinoinnin tuloksia oli haastavaa mitata, mutta ei enää nykypäivänä. Web-analytiikka eli verkkosivujen kävijäseuranta mittaa sitä, mitä kävijät tekevät sivustolla ja mistä kanavista kävijät saapuvat sivustolle (esim. sosiaalisen median kanavat). Analytiikan avulla saadaan tärkeää tietoa mm. yksittäisten kävijöiden määrästä, vierailujen kestoista, asetetuista konversioista ja suosituimmista sivuista. Web-analytiikka on myös helppo tapa selvittää esimerkiksi, mitkä markkinoinnin toimenpiteet toimivat ja mitkä eivät. Jos tietty sosiaalisen median postaus tuo suuren määrän kävijöitä sivulle, mutta suurin osa näistä poistuu sivulta muutamassa sekunnissa, on syytä miettiä vastaako postauksen sisältö sivuston sisältöä.
Tiedon keräämiseen voidaan käyttää eri työkaluja, joista Google Analytics on käytetyin. Pelkkä tiedon kerääminen ei kuitenkaan itsessään hyödytä vielä yritystä. Tehokkaan verkkosivujen kävijäseurannan ydin on pikemminkin hankitun tiedon hyödyntämisessä. Tutustu Google Analyticsin perusteisiin.
Mihin voin hyödyntää keräämääni dataa verkkosivuilta? Mitkä ovat sen hyödyt yritykselleni?
Saat jatkuvasti ajantasaista dataa verkkosivujesi toiminnasta. Tiedät, kuinka sivustosi toimii ja sen avulla voit ohjata markkinointiasi kannattavammaksi ja tehokkaammaksi.
Konversiot ja tavoitteet voidaan räätälöidä sinun yrityksesi tarpeisiisi. Se auttaa sinua seuraamaan juuri sinun liiketoiminnallesi kriittisiä mittareita ja tekijöitä.
Mitä voi mitata, sitä voi kehittää. Keräämällä tietoa ja mittaamalla liiketoimintasi kannalta olennaisimpia tekijöitä, voit kehittää markkinointiasi, niin että se tuottaa suurimman mahdollisen hyödyn yrityksellesi.
Ennen markkinoinnin toimenpiteitä tehtäessä oli vaikea eritellä, mikä toiminto oli kannattava ja mikä kannattamaton. Kun sinulla on analytiikka tukenasi, voit testata eri käytäntöjä ja tehdä päätökset lukujen pohjalta. Luvut kertovat sinulle tarkalleen, mikä ei toimi ja mihin kannattaa sijoittaa.
Jokaisella meillä on oma mielipide markkinoinnin vaikuttavuudesta, mutta data ja tieto luovat varmuutta. Mittaamalla ja analysoimalla lukuja saat selville oikeasti kannattavimman vaihtoehdon.
Jos yrityksestäsi ei löydy osaamista web-analytiikasta, suosittelemme pyytämään ammattilaisen apua, jotta yrityksesi saa aidosti kaiken hyödyn irti kävijäseurannasta. Parhaimmassa tapauksessa yrityksesi myynnin tulokset paranevat, markkinoinnin työtehtävät kirkastuvat ja liiketoimintasi kehittyy.
Me Folcanilla olemme mm. erikoistuneet verkkosivujen datan hyödyntämiseen. Autamme sinua hyödyntämään web-analytiikkaa markkinoinnin suunnittelemisessa ja kehittämisessä. Tarjoamme konsultaatiota, koulutukset sekä kuukausittaisen selkeäkielisen analytiikkaraportin. Raportti sisältää sivustosi tärkeimmät mittarit ja sanallisen yhteenvedon luvuista. Tärkeimmät mittarit määritetään yhdessä asiakkaan kanssa. Raportin tavoitteena on selkeyttää datan tulkitsemista. Se toimitetaan sinulle PDF-muodossa, jotta sinun on helppo jakaa se organisaatiosi sisällä. Lue lisää Verkkosivujen ylläpidosta.
Alina Venermo
Yrittäjä, CEO
alina.venermo@folcan.fi
+358 50 357 3684
Yhteistyö alkoi digimainonnan parissa kesällä 2022. Mainonnan näyttökertojen määrä on yli 30-kertainen verrattuna aikaan ennen kumppanuutta.
Mihin ihmeeseen tarvitaan brändimainontaa, kun se ei tuota suoria konversioita? Miksi et tekisi pelkästään tiukasti suoriin ostoihin tähtääviä mainoksia, kun ostoista ne eurot kuitenkin tulevat?
Kolkuttaako verkkosivu-uudistus nurkan takana? Tässä blogissa kerromme, mitä sinun tulee ottaa huomioon, kun haluat uudistaa verkkosivustosi.