Hyvä yritysilme on yrityksesi näköinen ja se viestii haluttuja asioita. Esimerkiksi, onko yrityksesi keskittynyt luomutuotteisiin, teknologiaan tai sisustukseen? Näiden alojen välillä on suuri ero siinä, ketä halutaan puhutella ja mitä ilmeen tulee viestiä. Hyvä yritysilme kestää myös aikaa, mutta sen ei tarvitse olla ikuinen. Ilmeen voi päivittää kevyesti tai sen voi uusia kokonaan, mutta sitä ei kannata tehdä jatkuvasti, jotta ilmeen tunnistettavuus säilyy.
Yritysilmettä ei kannata rakentaa pelkästään sen hetken trendien mukaan. Trendeihin perustuva yritysilme voi vaikuttaa houkuttelevalta ajatukselta, mutta tulee muistaa, että trendit ovat ohimeneviä. Tämä tarkoittaa sitä, että trendin vanhettua, saattaa yritykselle jäädä epätrendikäs ilme, jota uusitaan liian usein, eikä tavoiteltu kohderyhmä välttämättä osaa yhdistää muuttuvaa visuaalisuutta samaan yritykseen kovin montaa kertaa.
Hyvä yritysilme on siis ajaton tai aikakauteen päivitetty kokonaisuus, joka jää kohderyhmän mieleen ja jota on helppo käyttää kaikissa yrityksen materiaaleissa.