Pro Bono | Kaikki potentiaali irti hakukonenäkyvyydestä mainonnan auditoinnilla ja koulutuksella
- Julkaistu
Mitä yhteistyö piti sisällään?
Kattava Google-mainonnan auditointi
Kehityskohteiden listaus ja konkreettiset ehdotukset mainontaan
Räätälöity Google-mainonnan koulutus
Pro Bono -projekti Mielenterveyden keskusliiton kanssa Google- näkyvyyden kehittämiseksi
Mielenterveyden keskusliitto on mielenterveysongelmia itse kokeneiden ihmisten järjestö, joka valvoo mielenterveysongelmia kokevien etuja ja tarjoaa monipuolisesti sekä asiantuntijoiden että vertaisten maksutonta tukea arjessa jaksamiseen. Mielenterveyden ongelmia kokee tällä hetkellä Suomessa jopa yli miljoona. Folcanille oli tärkeää olla mukana mahdollistamassa yhä useamman ihmisen avun saaminen järjestön näkyvyyden kehittämisen muodossa.
Folcan ja Mielenterveyden keskusliitto aloittivat Pro Bono –projektin Google-mainonnan kehittämisen parissa vuoden 2024 keväällä. Projekti sisälsi Mielenterveyden keskusliiton Google-mainostilin kokonaisvaltaisen auditoinnin ja kehityskohteiden listaamisen sekä räätälöidyn Google-mainonnan koulutuksen pitämisen Mielenterveyden keskusliiton tiimille.
“Mä olin tosi positiivisesti yllättynyt siitä, että yhteinen kieli löytyi helposti. Se on meille kumppanuuksissa tärkeää. Teillä ei puhuta tekniikkaa.”
Paula Paloheimo, Mielenterveyden keskusliiton digipalveluiden asiantuntija
Konkreettisilla kehitysideoilla ja koulutuksella kohti toimivampaa Google-mainontaa
Mielenterveyden keskusliitolla tehdään Google-mainontaa, mutta puutteellisten resurssien vuoksi sen kehittämiselle on jäänyt rajallisesti aikaa. Siksi he kokivat erityisen arvokkaaksi tilin perusteellisen auditoinnin ja konkreettisten kehitysehdotusten listaamisen ja läpikäynnin koulutuksessa. Mainonnan kehityskohtien ja sisältöjen läpikäynnistä on ollut hyötyä myös tällä hetkellä käynnissä olevaan verkkosivuston uudistamiseen liittyvässä kilpailutuksessa – kilpailutuksen kokonaisuudenhallinnan kannalta oli hyödyllistä tietää mihin kaikkeen tulee kiinnittää jatkossa markkinoinnissa huomiota.
“Tää yhteistyö ja koulutus avasi silmät sille, että mikä kaikki olisi vielä mahdollista ja mitä ei olla tehty”
Riitta Hämäläinen, Mielenterveyden keskusliiton koulutus- ja markkinointikoordinaattori
Folcan sai Mielenterveyden keskusliitolta erityisesti kiitosta heidän toimintaansa huolellisesta perehtymisestä, kivoista yhteyshenkilöistä sekä konkretiasta kehityskohteista. He kokevat, että auditoinnista ja koulutuksesta jäi käteen heille käytännön vinkkejä, joiden avulla mainontaa saadaan Mielenterveyden keskusliiton oman tiimin kesken kehitettyä tehokkaasti ja johdonmukaisesti tulevaisuudessa.
Teissä oli erityisen kivaa sellainen välittömyys! Te olette hyväntuulisia ihmisiä, asiat etenee helposti. Yhteistyö oli tosi välitöntä ja vaivatonta – on kiva tehdä sellaista yhteistyötä, joka on mukavaa!
Paula Paloheimo, Mielenterveyden keskusliiton digipalveluiden asiantuntija
Haluatko sinäkin tuloksia digimarkkinoinnilla?
Soita Alinalle klikkaamalla tästä tai varaa aika kalenteristamme, niin jutellaan!
Tutustu muihin referensseihimme
MENESTYSTARINA
MENESTYSTARINA
MENESTYSTARINA
MENESTYSTARINA
MENESTYSTARINA
MENESTYSTARINA
Kysy minulta lisää!
Alina Venermo
Yrittäjä, CEO
alina.venermo@folcan.fi
+358 50 357 3684