Erinomaisia tuloksia säännöllisen sosiaalisen median sisällöntuotannon avulla | Cutters x Folcan

Enemmän lokaalia ja kohderyhmää puhuttelevaa sisältöä

Näkyvyyden paraneminen ja tunnettuuden kasvaminen

Somen avulla saatu kerättyä jopa 14 kiinnostunutta hiusmallia

Suomen työnhakusivulla on eniten liikennettä kaikista pohjoismaista

Johdonmukainen ja lokaali somettaminen johtanut erinomaisiin tuloksiin!

Cutters  on matalan kynnyksen drop-in parturi-kampaamo, jossa kaikille asiakkaille tarjotaan laadukas ja nopea hiustenleikkaus ilman ajanvarausta kiinteään 29,99€ hintaan. Hiustenleikkausten ja muotoilun ohella Cutters tarjoaa laajan valikoiman ammattitason hiusten hoito- ja muotoilutuotteita.

Folcanin ja Cuttersin yhteistyö alkoi kesällä 2023 orgaanisen sosiaalisen median parissa. Cutters kaipasi säännöllistä, laadukasta ja lokaalia sisällöntuotantoa Suomen pään orgaanisen sosiaalisen median kanaviin. Someen onkin tuotettu nyt kesästä asti säännöllisesti sisältöä ja lokaali sisällöntuotanto on mahdollistettu noin kerran kuukaudessa järjestetyin kuvauksin Cuttersin eri toimipisteissä, jotka Folcan on suunnitellut aina mallien hankkimisesta itse videon sisältöön.

Somen tulokset kasvuun systemaattisella tekemisellä

Cuttersin sosiaalinen media on saatu yhteistyön aikana monipuolisemmaksi ja säännöllisemmäksi, mikä näkyy myös tuloksissa. Jos vuoden 2024 tammikuuta verrataan samaan ajanjaksoon vuonna 2023, Instagramin puolella on tavoitettu tilejä lähemmäs 350 prosenttia enemmän ja näyttökerrat ovat kasvaneet yli 110 prosentilla. Facebookin puolella vuorovaikutukset ovat puolestaan kasvaneet lähemmäs 900 prosenttia ja kattavuus yli 70 prosenttia.

Cuttersin näkyvyyden paraneminen ja tunnettuuden kasvaminen onkin koettu yhdeksi yhteistyön isoksi onnistumiseksi. Eri somekanavissa on myös onnistuttu tavoittamaan tehokkaasti haluttu kohderyhmä: Instagramin puolella kuluttajat ja Facebookin puolella rekrytoinnista kiinnostuneet. Somen avulla on tähän mennessä saatu kerättyä jopa 14 kiinnostunutta hiusmallia Cuttersin koulutuksiin ja koeleikkauksiin!

“Jos haluaa hyvin sujuvaa yhteistyötä, jossa pystyy rennon mukavasti keskustelemaan asioista ja vaihtamaan suunnitelmaa mahdollisesti lennostakin, niin kyllä Folcan pysty sen tarjoamaan."

Lisäboostia tuloksiin mainonnalla

Orgaanisen sosiaalisen median rinnalla on testattu myös mainontaa. Mainonta on keskittynyt rekrytointikampanjoiden toteutukseen, joiden tavoitteena on ollut työllistää kiireellisiin salonkeihin lisää parturi-kampaajia. Jo ensimmäisen kampanjan aikana saatiin suhteellisen nopeasti palkattua uutta työvoimaa ja noin kolmen kuukauden kokeilun jälkeen Cuttersin Suomen työnhakusivulla on eniten liikennettä kaikista pohjoismaista.

Sekä mainonta että satunnaisesti toteutetut yhteistyöt mikrovaikuttajien kanssa ovat yhdessä säännöllisen sosiaalisen median sisällöntuotannon kanssa tuoneet toivottua näkyvyyttä Cuttersille työnantajana.

“Joustavaa, ketterää, sujuvaa yhteistyötä.”

Yhteistyö jatkuu tulevaisuudessakin sosiaalisen median markkinoinnin parissa.

Haluatko sinäkin tuloksia digimarkkinoinnilla?

Soita Alinalle klikkaamalla tästä tai varaa aika kalenteristamme, niin jutellaan!

Tutustu muihin referensseihimme

MENESTYSTARINA 

Folcanin ja Bearelin yhteistyö alkoi helmikuussa 2022. Yhteistyön aikana on toteutettu Googlessa, Metassa ja TikTokissa monipuolista mainontaa, keskittyen erityisesti bränditunnettuuden lisäämiseen, tuotteiden ominaisuuksien esittelyyn, ostohalukkuuden edistämiseen sekä lisäostoihin tähtäävään mainontaan.

MENESTYSTARINA 

Folcanin ja Regatta Spa Hotelin yhteistyö alkoi huhtikuussa 2023. Yhteistyö on koostunut pääasiassa Google- ja Meta-mainonnasta sekä digimarkkinoinnin konsultoinnista.

MENESTYSTARINA 

Folcan ja Mielenterveyden keskusliitto tekivät Pro Bono –projektin Google-mainonnan kehittämisen parissa. Projekti sisälsi Google-mainostilin auditoinnin ja kehityskohteiden listaamisen sekä räätälöidyn Google-mainonnan koulutuksen pitämisen.

MENESTYSTARINA 

Folcanin ja Sähköliiton yhteistyö alkoi keväällä 2022, kun Sähköliitto etsi yhteistyökumppania kehittämään digimarkkinointiaan. Heidän tavoitteenaan oli löytää yhteistyökumppani, joka auttaisi Sähköliittoa kehittämään heille suunnitelmallista ja tavoitteellista digimarkkinointia.

MENESTYSTARINA 

Tili-Vinkin ja Folcanin yhteistyö aloitettiin loppusyksystä 2023. Yhteistyö on keskittynyt alkuun orgaaniseen mainontaan eli somesisältöjen luomiseen. Tavoitteena on kasvattaa Tili-Vinkin näkyvyyttä ja vahvistaa yrityksen mainetta houkuttelevana työnantajana

MENESTYSTARINA 

Folcanin ja Cuttersin yhteistyö alkoi kesällä 2023 orgaanisen somen parissa. Cutters kaipasi säännöllistä, laadukasta ja lokaalia sisällöntuotantoa ja someen onkin tuotettu nyt kesästä asti säännöllisesti sisältöä.