Monipuolisen mainonnan ansiosta lisäboostia myyntiin – Bearel x Folcan 

Google-mainonnan ROAS parani 144 % ensimmäisen vuoden aikana

Metan mainonnassa klikkien määrä kasvanut 311 % ja CTR parantunut 23 %

TikTokissa ensimmäisten kuukausien aikana lähes 11 000 klikkiä ja yli 2 000 000 näyttökertaa

Bearel on vuonna 2016 perustettu, Suomen ensimmäinen korealaisen kosmetiikan verkkokauppa. Verkkokaupan lisäksi yrityksellä on vuonna 2021 avattu vakituinen kivijalkamyymälä Kampissa. Yritys tarjoaa asiakkailleen korkealaatuisia ja innovatiivisia kosmetiikan tuotteita Etelä-Korean suosituimmilta brändeiltä.  

Folcanin ja Bearelin yhteistyö alkoi helmikuussa 2022. Yhteistyön aikana on toteutettu Googlessa, Metassa ja TikTokissa monipuolista mainontaa, keskittyen erityisesti bränditunnettuuden lisäämiseen, tuotteiden ominaisuuksien esittelyyn, ostohalukkuuden edistämiseen sekä lisäostoihin tähtäävään mainontaan.

“Olemme henkilöstömäärältä aika kompakti yritys, joten meidän kädet ei riitä kaikkeen. – Yhteistyön ansiosta voi olla huoletta mainonnan osalta, sillä on joku, joka koko ajan seuraa ja kertoo, jos täytyy tehdä muutoksia.”

Yhteistyö keskittyi alkuun Google-mainontaan, jossa ROAS parani 144 %

Yhteistyö keskittyi alkuun pelkästään Google-mainontaan, jossa ensimmäisen vuoden aikana ROAS (Return on Advertising Spend) parani 144 % verrattuna aiempaan saman pituiseen jaksoon. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että mainonta oli huomattavasti tehokkaampaa ja mainontaan sijoitetulla rahalla saatiin huomattavasti enemmän tuloja verrattuna vuoteen ennen yhteistyötä.

Tuloksia on saavutettu käyttämällä monipuolisesti eri kampanjamuotoja ja testaamalla rohkeasti uusia keinoja. Jos mainonnan tulokset ovat hetkellisesti heikentyneet, on muutoksiin reagoitu remontoimalla mainoskokonaisuutta. Viimeaikaiset remontit Googlen mainonnassa ovat alkaneet tuottaa jälleen lupaavia tuloksia.

 

Metassa klikkien määrä lisääntynyt huimasti

Lokakuussa 2022 yhteistyö laajeni Meta-mainontaan, erityisesti Instagramiin, jossa tavoitetaan laajasti Bearelin mainonnan kohderyhmää. Meta-mainonnan budjetin kasvaessa 214 %, klikkien määrä kasvoi 311 %. Mainonnan tehokkuus näkyy myös siinä, että CTR (Click-Through Rate) on parantunut 23 % ja klikkien hinta on laskenut 24 %. 

Metassa on keskitytty erityisesti erilaisiin sesonkiluontoisiin kampanjoihin, kuten tuotteiden tarjous- ja lanseerauskampanjoihin. Erityisesti lyhyet kampanjamainokset ovat tuoneet Bearelin sanojen mukaisesti “kivaa lisäboostia myyntiin”. 

TikTokissa saavutettu yli 2 000 000 näyttökertaa ensimmäisten kolmen kuukauden aikana

Huhtikuussa 2024 Bearel ja Folcan laajensivat mainonnan yhteistyötä myös TikTokiin.

“Meidän kohderyhmä pyörii paljolti TikTokissa, joten lähdettiin sitä päivittämään ja olemaan aktiivisempi. Tällä hetkellä tuntuu, että TikTok on vahvasti Instagramin kanssa se kanava, joka oikeasti tuo tuloksia.”

TikTokissa on saavutettu näkyviä tuloksia lyhyestä ajasta huolimatta. Ensimmäisten kolmen kuukauden aikana TikTok-mainonnalla on saavutettu lähes 11 000 klikkiä ja yli 2 000 000 näyttökertaa. CPM, eli kustannus tuhatta näyttökertaa kohti, on ollut kilpailukykyinen, mikä kertoo mainonnan kustannustehokkuudesta. Lisäksi mitattavien tulosten perusteella onnistunut mainonta TikTokissa on johtanut lähes 3 500 ostoon.

Jokainen mainosraha tehokkaassa käytössä – myös jatkossa

Bearel on ollut omien sanojensa mukaisesti erittäin tyytyväinen yhteistyöhön Folcanin kanssa, ja yritys korostaa yhteistyön olleen helppoa ja vaivatonta. 

“Mun on itse tosi vähän tarvinnut tähän mainontaan keskittyä. – Klaus on tosi aktiivinen ja ehdottelee parannuksia, miten mainonta olisi kannattavampaa ja jättää tunteen, että hän aidosti tekee niitä hommia. Pystyn luottamaan, että tulee hyvät ehdotukset ja saan katsoa ne vielä läpi. On semmoinen olo, että meidän jokainen mainosraha on tehokkaassa käytössä.”

Folcanin ja Bearlin yhteistyö jatkuu, ja jatkossa tullaan keskittymään erityisesti TikTok-mainontaan, koska alustalla nähdään suurta potentiaalia. Tavoitteena on hakea monipuolisen mainonnan kautta jatkuvasti parempia tuloksia entistä kustannustehokkaammin.  

Haluatko sinäkin tuloksia digimarkkinoinnilla?

Soita Alinalle klikkaamalla tästä tai varaa aika kalenteristamme, niin jutellaan!

Tutustu muihin referensseihimme

MENESTYSTARINA 

Ovumia päätyi tekemään Folcanin kanssa yhteistyötä, sillä he kaipasivat uusia näkemyksiä markkinointiinsa. Yhteistyön aikana Folcan on vastannut pääasiassa Ovumian Google- ja Meta-mainonnasta sekä auttanut joustavasti muissa markkinoinnin tarpeissa.

MENESTYSTARINA 

Folcanin ja Bearelin yhteistyö alkoi helmikuussa 2022. Yhteistyön aikana on toteutettu Googlessa, Metassa ja TikTokissa monipuolista mainontaa, keskittyen erityisesti bränditunnettuuden lisäämiseen, tuotteiden ominaisuuksien esittelyyn, ostohalukkuuden edistämiseen sekä lisäostoihin tähtäävään mainontaan.

MENESTYSTARINA 

Folcanin ja Regatta Spa Hotelin yhteistyö alkoi huhtikuussa 2023. Yhteistyö on koostunut pääasiassa Google- ja Meta-mainonnasta sekä digimarkkinoinnin konsultoinnista.

MENESTYSTARINA 

Folcan ja Mielenterveyden keskusliitto tekivät Pro Bono –projektin Google-mainonnan kehittämisen parissa. Projekti sisälsi Google-mainostilin auditoinnin ja kehityskohteiden listaamisen sekä räätälöidyn Google-mainonnan koulutuksen pitämisen.

MENESTYSTARINA 

Folcanin ja Sähköliiton yhteistyö alkoi keväällä 2022, kun Sähköliitto etsi yhteistyökumppania kehittämään digimarkkinointiaan. Heidän tavoitteenaan oli löytää yhteistyökumppani, joka auttaisi Sähköliittoa kehittämään heille suunnitelmallista ja tavoitteellista digimarkkinointia.

MENESTYSTARINA 

Tili-Vinkin ja Folcanin yhteistyö aloitettiin loppusyksystä 2023. Yhteistyö on keskittynyt alkuun orgaaniseen mainontaan eli somesisältöjen luomiseen. Tavoitteena on kasvattaa Tili-Vinkin näkyvyyttä ja vahvistaa yrityksen mainetta houkuttelevana työnantajana