Kokonaisvaltaisella yhteistyöllä uudet verkkosivut ja tuloksellista digimarkkinointia

Digimarkkinoinnille selkeät tavoitteet ja kohderyhmät

Uudet käyttäjälähtöisemmät verkkosivut

Liiton jäsenten määrä kasvanut voimakkaasti

Sähköliitto on jo vuodesta 1955 asti toiminut 34 000 jäsenen ammattikuntaliito, joka edustaa palkansaajia sähköistys- ja sähköasennusalalla, energia-ICT-verkostoalalla sekä useilla teollisuus- ja erityisaloilla. Sen lisäksi, että Sähköliitto ajaa sähköliittolaisten etuja työpaikoilla ja neuvottelee alan työehtosopimuksia, he tarjoavat jäsenilleen useita etuja ja järjestävät monipuolisia koulutuksia ja tapahtumia.

Folcanin ja Sähköliiton yhteistyö alkoi keväällä 2022, kun Sähköliitto etsi yhteistyökumppania kehittämään digimarkkinointiaan. Heidän tavoitteenaan oli löytää yhteistyökumppani, joka auttaisi Sähköliittoa kehittämään heille suunnitelmallista ja tavoitteellista digimarkkinointia. Sähköliitto päätyi lopulta Folcaniin, sillä Folcan vaikutti heidän omien sanojensa mukaisesti “nuorekkaalta tiimiltä, jolla voisi olla uusia näkökulmia.”
 

“Saman tien, kun ollaan lähdetty panostamaan somemarkkinointiin ja lisätty tähän markkinointiin jäsenhankinnallinen näkökulma, niin onhan meillä liitossa uusien jäsenten määrä voimakkaasti kasvanut.“

Yhteistyö on koostunut erilaisista projekteista, kuten digimarkkinoinnin konsultoinnista ja strategiatyöstä. Isoimpana projektina Folcan toteutti Sähköliitolle uudet verkkosivut vuoden 2023 syksyllä. 

Konsultoinnilla suunnitelmallisuutta digimarkkinointiin

Ennen Folcanin kanssa toteutettua yhteistyötä Sähköliiton digimarkkinointi oli heidän omien sanojensa mukaisesti lähinnä toteuttamista ilman selkeää suunnitelmaa. Lisäksi heillä ei oltu tehty aikaisemmin maksullista mainontaa lainkaan. Yhteistyö keskittyi alkuun siis digimarkkinoinnin konsultointiin ja strategian luomiseen Sähköliitolle. Tämän tavoitteena oli luoda Sähköliiton digimarkkinoinnille selkeät tavoitteet ja määritellä selkeät mainonnan kohderyhmät.  

“Meillä ei ollut juurikaan suunnitelmallisuutta, että se oli vaan semmoista tekemistä, semmoista asioiden toteuttamista ja tiedottamista. Nyt puhtaasti siirryttiin tekemään suunnitelmallista markkinointiviestintää.”

Sähköliitossa ollaan oltu todella tyytyväisiä Folcanin kanssa luotuun digimarkkinointistrategiaan ja konsultoinnin myötä saatuihin digimarkkinoinnin työkaluihin, jotka ohjaavat edelleen nykyistä markkinointia. 

Onnistuneesta digimarkkinoinnin konsultoinnista laajaan verkkosivuprojektiin

Viime vuoden keväällä 2023 yhteistyö laajentui, kun Folcan lähti toteuttamaan laajaa verkkosivu-uudistusta Sähköliitolle. Uudistuksen tavoitteena oli selkeyttää laajaa sivustoa, huomioida kohderyhmän tarpeet entistä paremmin ja modernisoida sivuston ilme. 

“Aikaseman yhteistyön kokemusten pohjalta lähdettiin sitä verkkosivuprojektia aika turvallisin mielin tekemään, kun oltiin jo tutustuttu aikaisemmissa projekteissa.”

Tiiviin yhteistyön avulla saatiin aikaan houkutteleva ja selkeä kokonaisuus, josta löytyy kaikki tarpeellinen vain parilla klikkauksella ja joka palvelee sekä jäsenten että liiton tarpeita paremmin kuin  aiemmin. Sivuston kävijöiltä on tullut positiivista palautetta erityisesti sivuston ulkoasusta.  

“Uskomaton fiilis kun vihdoin saatiin julkaistua sivut – Kyllä mä uskon, että uudet sivut on otettu positiivisesti otettu vastaan ja niistä ihan konkreettista hyötyä on.”

Sähköliitossa koetaan, että selkeä ja nopea kommunikointi Folcanin puolelta on edesauttanut projektin sujuvuutta, ja Folcanin ammattitaitoiset tekijät Laura ja Tatu ottivat Sähköliiton toiveet aktiivisesti huomioon. Sähköliiton kanssa toteutettu verkkosivuprojekti oli myös Folcanille uudenlainen ja aiempaa isompi projekti, joten oppimista oli puolin ja toisin.  
 
Yhteistyö jatkuu myös tulevaisuudessa ja tavoitteena on kehittää entisestään Sähköliiton digimarkkinointia, joka houkuttelisi liitolle entistä enemmän uusia jäseniä.
 

Haluatko sinäkin tuloksia digimarkkinoinnilla?

Soita Alinalle klikkaamalla tästä tai varaa aika kalenteristamme, niin jutellaan!

Tutustu muihin referensseihimme

MENESTYSTARINA 

Ovumia päätyi tekemään Folcanin kanssa yhteistyötä, sillä he kaipasivat uusia näkemyksiä markkinointiinsa. Yhteistyön aikana Folcan on vastannut pääasiassa Ovumian Google- ja Meta-mainonnasta sekä auttanut joustavasti muissa markkinoinnin tarpeissa.

MENESTYSTARINA 

Folcanin ja Bearelin yhteistyö alkoi helmikuussa 2022. Yhteistyön aikana on toteutettu Googlessa, Metassa ja TikTokissa monipuolista mainontaa, keskittyen erityisesti bränditunnettuuden lisäämiseen, tuotteiden ominaisuuksien esittelyyn, ostohalukkuuden edistämiseen sekä lisäostoihin tähtäävään mainontaan.

MENESTYSTARINA 

Folcanin ja Regatta Spa Hotelin yhteistyö alkoi huhtikuussa 2023. Yhteistyö on koostunut pääasiassa Google- ja Meta-mainonnasta sekä digimarkkinoinnin konsultoinnista.

MENESTYSTARINA 

Folcan ja Mielenterveyden keskusliitto tekivät Pro Bono –projektin Google-mainonnan kehittämisen parissa. Projekti sisälsi Google-mainostilin auditoinnin ja kehityskohteiden listaamisen sekä räätälöidyn Google-mainonnan koulutuksen pitämisen.

MENESTYSTARINA 

Folcanin ja Sähköliiton yhteistyö alkoi keväällä 2022, kun Sähköliitto etsi yhteistyökumppania kehittämään digimarkkinointiaan. Heidän tavoitteenaan oli löytää yhteistyökumppani, joka auttaisi Sähköliittoa kehittämään heille suunnitelmallista ja tavoitteellista digimarkkinointia.

MENESTYSTARINA 

Tili-Vinkin ja Folcanin yhteistyö aloitettiin loppusyksystä 2023. Yhteistyö on keskittynyt alkuun orgaaniseen mainontaan eli somesisältöjen luomiseen. Tavoitteena on kasvattaa Tili-Vinkin näkyvyyttä ja vahvistaa yrityksen mainetta houkuttelevana työnantajana