Pro Bono | Kaikki potentiaali irti hakukonenäkyvyydestä mainonnan auditoinnilla ja koulutuksella

Kuvassa Folcanin toimitusjohtaja Alina ja mainonnan asiantuntija Klaus keskustelevat rennosti.

Mitä yhteistyö piti sisällään?

Kattava Google-mainonnan auditointi

Kehityskohteiden listaus ja konkreettiset ehdotukset mainontaan

Räätälöity Google-mainonnan koulutus

Pro Bono -projekti Mielenterveyden keskusliiton kanssa Google- näkyvyyden kehittämiseksi

Mielenterveyden keskusliitto on mielenterveysongelmia itse kokeneiden ihmisten järjestö, joka valvoo mielenterveysongelmia kokevien etuja ja tarjoaa monipuolisesti sekä asiantuntijoiden että vertaisten maksutonta tukea arjessa jaksamiseen. Mielenterveyden ongelmia kokee tällä hetkellä Suomessa jopa yli miljoona. Folcanille oli tärkeää olla mukana mahdollistamassa yhä useamman ihmisen avun saaminen järjestön näkyvyyden kehittämisen muodossa. 

Folcan ja Mielenterveyden keskusliitto aloittivat Pro Bono –projektin Google-mainonnan kehittämisen parissa vuoden 2024 keväällä. Projekti sisälsi Mielenterveyden keskusliiton Google-mainostilin kokonaisvaltaisen auditoinnin ja kehityskohteiden listaamisen sekä räätälöidyn Google-mainonnan koulutuksen pitämisen Mielenterveyden keskusliiton tiimille.  

“Mä olin tosi positiivisesti yllättynyt siitä, että yhteinen kieli löytyi helposti. Se on meille kumppanuuksissa tärkeää. Teillä ei puhuta tekniikkaa.”

Konkreettisilla kehitysideoilla ja koulutuksella kohti toimivampaa Google-mainontaa

Mielenterveyden keskusliitolla tehdään Google-mainontaa, mutta puutteellisten resurssien vuoksi sen kehittämiselle on jäänyt rajallisesti aikaa. Siksi he kokivat erityisen arvokkaaksi tilin perusteellisen auditoinnin ja konkreettisten kehitysehdotusten listaamisen ja läpikäynnin koulutuksessa. Mainonnan kehityskohtien ja sisältöjen läpikäynnistä on ollut hyötyä myös tällä hetkellä käynnissä olevaan verkkosivuston uudistamiseen liittyvässä kilpailutuksessa – kilpailutuksen kokonaisuudenhallinnan kannalta oli hyödyllistä tietää mihin kaikkeen tulee kiinnittää jatkossa markkinoinnissa huomiota. 

“Tää yhteistyö ja koulutus avasi silmät sille, että mikä kaikki olisi vielä mahdollista ja mitä ei olla tehty”

Folcan sai Mielenterveyden keskusliitolta erityisesti kiitosta heidän toimintaansa huolellisesta perehtymisestä, kivoista yhteyshenkilöistä sekä konkretiasta kehityskohteista. He kokevat, että auditoinnista ja koulutuksesta jäi käteen heille käytännön vinkkejä, joiden avulla mainontaa saadaan Mielenterveyden keskusliiton oman tiimin kesken kehitettyä tehokkaasti ja johdonmukaisesti tulevaisuudessa. 

Teissä oli erityisen kivaa sellainen välittömyys! Te olette hyväntuulisia ihmisiä, asiat etenee helposti. Yhteistyö oli tosi välitöntä ja vaivatonta – on kiva tehdä sellaista yhteistyötä, joka on mukavaa!

Haluatko sinäkin tuloksia digimarkkinoinnilla?

Soita Alinalle klikkaamalla tästä tai varaa aika kalenteristamme, niin jutellaan!

Tutustu muihin referensseihimme

MENESTYSTARINA 

Folcan ja Mielenterveyden keskusliitto tekivät Pro Bono –projektin Google-mainonnan kehittämisen parissa. Projekti sisälsi Google-mainostilin auditoinnin ja kehityskohteiden listaamisen sekä räätälöidyn Google-mainonnan koulutuksen pitämisen.

MENESTYSTARINA 

Folcanin ja Sähköliiton yhteistyö alkoi keväällä 2022, kun Sähköliitto etsi yhteistyökumppania kehittämään digimarkkinointiaan. Heidän tavoitteenaan oli löytää yhteistyökumppani, joka auttaisi Sähköliittoa kehittämään heille suunnitelmallista ja tavoitteellista digimarkkinointia.

MENESTYSTARINA 

Tili-Vinkin ja Folcanin yhteistyö aloitettiin loppusyksystä 2023. Yhteistyö on keskittynyt alkuun orgaaniseen mainontaan eli somesisältöjen luomiseen. Tavoitteena on kasvattaa Tili-Vinkin näkyvyyttä ja vahvistaa yrityksen mainetta houkuttelevana työnantajana

MENESTYSTARINA 

Folcanin ja Cuttersin yhteistyö alkoi kesällä 2023 orgaanisen somen parissa. Cutters kaipasi säännöllistä, laadukasta ja lokaalia sisällöntuotantoa ja someen onkin tuotettu nyt kesästä asti säännöllisesti sisältöä.

MENESTYSTARINA 

Folcanin ja Kemionin yhteistyö alkoi keväällä 2023, kun yrityksessä koettiin tarve selkeyttää ja raikastaa heidän brändi-ilmettään tähän päivään. Uuden brändi-ilmeen myötä uusittiin myös verkkosivut. Lue lisää yhteistyöstä!

MENESTYSTARINA 

Assemblyn ja Folcanin yhteistyö aloitettiin kesällä 2021. Yritys toivoi markkinoinnin kumppanilta mahdollisimman hyvää ymmärrystä pelialalta ja yrityksen kohderyhmästä.