Yhteistyöllä kohti kasvua niin kotimaassa kuin kansainvälisesti – More Joy x Folcan

Uusia sopimuksia jälleenmyyjien kanssa

Mainonnan ROAS parantunut 266 %

Vapautunutta työaikaa ja energiaa muuhun tekemiseen

More Joy on suomalainen designyritys, joka tarjoaa laadukkaita tuotteita tavoitteenaan tuoda iloa ihmisten arkeen. Yrityksen päätuotteita ovat selluloosakuituinen keittiöliina ja -puolipellavainen pyyhe, joista huokuu skandinaavinen tyyli ja iloisuus värien ja kuosien kautta. Kestävä kehitys ohjaa yrityksen toimintaa vahvasti ja yrityksen tavoitteena onkin tuottaa pitkän elinkaaren omaavia käyttötuotteita. More Joy toimittaa tuotteitaan jo yli 30 maahan ja tavoitteenaan heillä on kasvattaa myyntiään niin kotimaassa kuin ulkomailla.

Folcanin ja More Joyn yhteinen matka alkoi toukokuussa 2023, kun More Joy etsi uutta digimarkkinoinnin yhteistyökumppania vahvistamaan yrityksen kasvutavoitteita. More Joy koki Folcanin erottuvan kilpailijoistaan avoimen ja vastuullisen toimintansa ansiosta. Lisäksi More Joylla arvostetiin Folcanin läpinäkyvää ja avointa hinnoittelua. Yhteistyön alussa yrityksellä oli huoli siitä, ettei Folcanin kokoinen pieni toimisto välttämättä pystyisi vastaamaan yrityksen tarpeisiin, mutta Folcanin tiimi on osoittanut More Joyn sanojen mukaisesti tämän huolen turhaksi.

“Teillä on hirveen hyvä tiimi ja oikeanlaista osaamista meidän tarpeisiin!”

Mainonnan osalta on keskitytty erityisesti Metaan

Folcanin ja More Joyn tiivis yhteistyö on koostunut some- (Instagram ja Facebook) ja Google-mainonnasta, joiden tavoitteena on ollut kasvattaa verkkokaupan myyntiä, erityisesti yrityksen päätuotteen eli tyylikkäiden tiskirättien osalta. Yhteistyön aikana Meta on osoittautunut kannattavimmaksi kanavaksi, joten mainonnan painopistettä on siirretty enemmän Metaan. Metan ohella on kuitenkin kehitetty edelleen myös Googlea-mainontaa.

Jo lyhyen yhteistyön aikana on saatu aikaan hyviä tuloksia

Mainonnan kehityksessä tärkeässä osassa on ollut laskeutumissivujen sisältöjen ja mainonnan materiaalien kehitys. Lisäksi yhteistyön aikana mainonnassa on todettu toimivaksi eri ostoprosessin vaiheisiin jaettu mainonta:

1. Kiinnostuksen herättelevä liikennetavoitteellinen mainonta.
2. Myyntiin tähtäävä mainonta.
3. Uudelleenmarkkinointina sivuilla jo vierailleille tehtävä mainonta.

Yhteistyön aikana on saavutettu hyviä tuloksia, vaikka yhteistyö on vasta hyvin tuore: mainonnan avulla on pystytty tavoittamaan ja solmimaan uusia sopimuksia jälleenmyyjien kanssa ja mainonnan ROAS on parantunut huomattavasti, nimittäin jopa 266%. Mainonnan ROAS luvun parantuminen tarkoittaa, että tulon määrä, jonka yritys saa jokaisesta mainontaan käytetystä eurosta on kasvanut.

“Ollaan ehkä enemmän tämän 3 kuukauden aikana rakennettu sitä, että on tultu tututuiksi ja nähty toimintatapa ja työtyyli. Että tämä on ollut tämmöinen tutustumisvaihe, mutta kyllä sieltä pikkuhiljaa tuloksia tulee.”

Folcan mukana More Joyn kasvussa

More Joylla koetaan, että Folcan on aidosti kiinnostunut kehittämään asiakassuhdetta ja  yhteistyön koetaan perustuvan aitoon joukkuepelaamiseen. Yritys mainitsee olleensa erityisen tyytyväinen Folcanin aitoon haluun kehittää More Joyn toimintaa ja kokee Folcanin olevan tiivis osa heidän tiimiä.

Yhteistyötä tullaan jatkamaan digimarkkinoinnin, kuten mainonnan ja verkkosivukehityksen, parissa tavoitteena kasvattaa More Joyn myyntiä niin Suomessa kuin yrityksen muissa kohdemaissa.  

“Haluan vain sanoa kiitosta Folcanille! Olen saanut itsekin energiaa, kun on saanut omalta työpöydältä pois perusmarkkinoinnin tekemisen. Eli nyt, kun on ammattitaitoinen ja monipuolinen digitiimi kumppanina, niin se on ollut huojentavaa”

Haluatko sinäkin tuloksia digimarkkinoinnilla?

Soita Alinalle klikkaamalla tästä tai varaa aika kalenteristamme, niin jutellaan!

Tutustu muihin referensseihimme

MENESTYSTARINA 

Folcan ja Mielenterveyden keskusliitto tekivät Pro Bono –projektin Google-mainonnan kehittämisen parissa. Projekti sisälsi Google-mainostilin auditoinnin ja kehityskohteiden listaamisen sekä räätälöidyn Google-mainonnan koulutuksen pitämisen.

MENESTYSTARINA 

Folcanin ja Sähköliiton yhteistyö alkoi keväällä 2022, kun Sähköliitto etsi yhteistyökumppania kehittämään digimarkkinointiaan. Heidän tavoitteenaan oli löytää yhteistyökumppani, joka auttaisi Sähköliittoa kehittämään heille suunnitelmallista ja tavoitteellista digimarkkinointia.

MENESTYSTARINA 

Tili-Vinkin ja Folcanin yhteistyö aloitettiin loppusyksystä 2023. Yhteistyö on keskittynyt alkuun orgaaniseen mainontaan eli somesisältöjen luomiseen. Tavoitteena on kasvattaa Tili-Vinkin näkyvyyttä ja vahvistaa yrityksen mainetta houkuttelevana työnantajana

MENESTYSTARINA 

Folcanin ja Cuttersin yhteistyö alkoi kesällä 2023 orgaanisen somen parissa. Cutters kaipasi säännöllistä, laadukasta ja lokaalia sisällöntuotantoa ja someen onkin tuotettu nyt kesästä asti säännöllisesti sisältöä.

MENESTYSTARINA 

Folcanin ja Kemionin yhteistyö alkoi keväällä 2023, kun yrityksessä koettiin tarve selkeyttää ja raikastaa heidän brändi-ilmettään tähän päivään. Uuden brändi-ilmeen myötä uusittiin myös verkkosivut. Lue lisää yhteistyöstä!

MENESTYSTARINA 

Assemblyn ja Folcanin yhteistyö aloitettiin kesällä 2021. Yritys toivoi markkinoinnin kumppanilta mahdollisimman hyvää ymmärrystä pelialalta ja yrityksen kohderyhmästä.