Yhteistyöllä kohti kasvua niin kotimaassa kuin kansainvälisesti

More Joy on suomalainen designyritys, joka tarjoaa laadukkaita tuotteita tavoitteenaan tuoda iloa ihmisten arkeen. Yrityksen päätuotteita ovat selluloosakuituinen keittiöliina ja -puolipellavainen pyyhe, joista huokuu skandinaavinen tyyli ja iloisuus värien ja kuosien kautta. Kestävä kehitys ohjaa yrityksen toimintaa vahvasti ja yrityksen tavoitteena onkin tuottaa pitkän elinkaaren omaavia käyttötuotteita. More Joy toimittaa tuotteitaan jo yli 30 maahan ja tavoitteenaan heillä on kasvattaa myyntiään niin kotimaassa kuin ulkomailla.

Folcanin ja More Joyn yhteinen matka alkoi toukokuussa 2023, kun More Joy etsi uutta digimarkkinoinnin yhteistyökumppania vahvistamaan yrityksen kasvutavoitteita. More Joy koki Folcanin erottuvan kilpailijoistaan avoimen ja vastuullisen toimintansa ansiosta. Lisäksi More Joylla arvostetiin Folcanin läpinäkyvää ja avointa hinnoittelua. Yhteistyön alussa yrityksellä oli huoli siitä, ettei Folcanin kokoinen pieni toimisto välttämättä pystyisi vastaamaan yrityksen tarpeisiin, mutta Folcanin tiimi on osoittanut More Joyn sanojen mukaisesti tämän huolen turhaksi.

“Teillä on hirveen hyvä tiimi ja oikeanlaista osaamista meidän tarpeisiin!”

Kuvassa More Joyn upea design tiskirätti.

Mainonnan osalta on keskitytty erityisesti Metaan

Folcanin ja More Joyn tiivis yhteistyö on koostunut some- (Instagram ja Facebook) ja Google-mainonnasta, joiden tavoitteena on ollut kasvattaa verkkokaupan myyntiä, erityisesti yrityksen päätuotteen eli tyylikkäiden tiskirättien osalta. Yhteistyön aikana Meta on osoittautunut kannattavimmaksi kanavaksi, joten mainonnan painopistettä on siirretty enemmän Metaan. Metan ohella on kuitenkin kehitetty edelleen myös Googlea-mainontaa.

Jo lyhyen yhteistyön aikana on saatu aikaan hyviä tuloksia

Mainonnan kehityksessä tärkeässä osassa on ollut laskeutumissivujen sisältöjen ja mainonnan materiaalien kehitys. Lisäksi yhteistyön aikana mainonnassa on todettu toimivaksi eri ostoprosessin vaiheisiin jaettu mainonta:

1. Kiinnostuksen herättelevä liikennetavoitteellinen mainonta.
2. Myyntiin tähtäävä mainonta.
3. Uudelleenmarkkinointina sivuilla jo vierailleille tehtävä mainonta.

Yhteistyön aikana on saavutettu hyviä tuloksia, vaikka yhteistyö on vasta hyvin tuore: mainonnan avulla on pystytty tavoittamaan ja solmimaan uusia sopimuksia jälleenmyyjien kanssa ja mainonnan ROAS on parantunut huomattavasti, nimittäin jopa 266%. Mainonnan ROAS luvun parantuminen tarkoittaa, että tulon määrä, jonka yritys saa jokaisesta mainontaan käytetystä eurosta on kasvanut.

“Ollaan ehkä enemmän tämän 3 kuukauden aikana rakennettu sitä, että on tultu tututuiksi ja nähty toimintatapa ja työtyyli. Että tämä on ollut tämmöinen tutustumisvaihe, mutta kyllä sieltä pikkuhiljaa tuloksia tulee.”

Folcan mukana More Joyn kasvussa

More Joylla koetaan, että Folcan on aidosti kiinnostunut kehittämään asiakassuhdetta ja  yhteistyön koetaan perustuvan aitoon joukkuepelaamiseen. Yritys mainitsee olleensa erityisen tyytyväinen Folcanin aitoon haluun kehittää More Joyn toimintaa ja kokee Folcanin olevan tiivis osa heidän tiimiä.

Yhteistyötä tullaan jatkamaan digimarkkinoinnin, kuten mainonnan ja verkkosivukehityksen, parissa tavoitteena kasvattaa More Joyn myyntiä niin Suomessa kuin yrityksen muissa kohdemaissa.  

“Haluan vain sanoa kiitosta Folcanille! Olen saanut itsekin energiaa, kun on saanut omalta työpöydältä pois perusmarkkinoinnin tekemisen. Eli nyt, kun on ammattitaitoinen ja monipuolinen digitiimi kumppanina, niin se on ollut huojentavaa”

Tutustu muihin referensseihimme