Käyttäjälähtöiset verkkosivut tukemaan uudistunutta brändiä | ME Studio x Folcan

Uudet käyttäjälähteisemmät verkkosivut

Runsaasti positiivista palautetta asiakkailta ja kumppaneilta

ME Studio on omien sanojensa mukaisesti tunteisiin vetoavia ja asiakkailleen räätälöityjä tapahtumia toteuttava tapahtumatoimisto. Yrityksen pääasiallista kohderyhmää ovat erilaiset ja erikokoiset yritystapahtumat aina pienemmistä tapahtumista tuhansien osallistujien seminaareihin, lanseerauksiin sekä henkilöstö- ja asiakasjuhliin. Fyysisten tapahtumien ohella yrityksen vahvuutena on vaikuttavien hybridi- ja virtuaalitapahtumien toteuttaminen.

Yrityksellä on kokemusta jo 23 vuoden ajalta ja yrityksen tuotantopäällikkö kertookin yrityksen historian olevan melko pitkä ja suhteellisen värikäs. Yritys toimi pitkään Management Event Internationalin tytäryhtiönä, mutta siirtyi omaksi osakeyhtiökseen vuonna 2020. Yhteistyö organisaatioiden välillä on kuitenkin jatkunut edelleen. Irtautumisen ja koko tapahtuma-alan muutosten myötä ME Studiossa alettiin pohtimaan suurempia muutoksia toiminnan ja koko brändin osalta. Vuonna 2022 ME Studio aloitti laajan brändiuudistuksen, jonka myötä ilmeni tarve myös verkkosivu-uudistukselle. 

ME Studio päätyi tekemään Folcanin kanssa yhteistyötä yrityksen brändiuudistuksen kumppanina toimineen Paperilinnun suosittelujen myötä. Folcanin ja ME Studion yhteistyö aloitettiin marraskuussa 2022. 

"Brändiuudistuksen myötä huomattiin, ettei sen hetkiset verkkosivut palvelleet enää sellaisenaan."

Verkkosivut tehokkaasti maaliin tiiviin yhteistyön ansiosta

ME Studion mukaan kiireiden ja muutosten keskellä brändiuudistukseen meni odotettua pidempi aika ja projektin aikana myös ajatukset ja ideat uusista verkkosivuista ehtivät muuttumaan yrityksen sisällä. Aloitimmekin uusien verkkosivujen työstämisen yhdessä ME Studion kanssa vuoden 2023 alussa täysin uusilla ajatuksilla ja ideoilla. Alkuvaikeuksista huolimatta projekti saatiin tehokkaasti ja onnistuneesti maaliin tiiviin yhteistyön ansiosta. Sivuston kokonaisuudesta tuli lopulta leikkisä, värikäs, selkeä ja monipuolinen. Sivuston ilmeestä saadaan kiittää ME Studion omaa visuaalista suunnittelijaa.

Ennen verkkosivu-uudistuksen aloittamista Folcan toteutti avainsanatutkimuksen yritykselle. Avainsanatutkimuksen tavoitteena oli määritellä minkä tyyppistä sisältöä ME Studion uusille sivuille tulisi lähteä luomaan. ME Studion sivujen sisällöstä vastaa yrityksen yhteistyökumppani Paperilintu.

"Käytännössä tämä projekti on viety tehokkaasti läpi kahdessa kuukaudessa. Ja kun sivut saatiin vihdoin rykäistyä ulos, niin se tuntui erittäin hyvältä."

Uudet verkkosivut ovat poikineet positiivista palautetta yrityksen asiakkailta ja kumppaneilta

ME Studio kertoo olevansa erittäin tyytyväinen tehtyihin muutoksiin verkkosivuilla ja kertoo saaneensa paljon positiivista palautetta asiakkailta ja kumppaneilta. Verkkosivu-uudistuksen ollessa vielä näin tuore on vaikea antaa konkreettisia tuloksia. Lähitulevaisuudessa verkkosivujen sisältö tulee vielä tarkentumaan entisestään, jonka jälkeen voidaan odottaa onnistuneen uudistuksen ja säännöllisen laadukkaan sisällöntuotannon näkyvän selkeämmin myös tuloksissa. 

ME Studiolla ollaan oltu tyytyväisiä erityisesti Folcanin joustavaan ja nopeaan reagointiin muuttuvien toiveiden ja aikataulujen osalta. Tulevaisuudelta ME Studio toivoo mahdollisesti laajempaakin yhteistyötä Folcanin kanssa. Toistaiseksi yhteistyö jatkuu sivuston ylläpidon ja päivittämisen muodossa. 

Haluatko sinäkin tuloksia digimarkkinoinnilla?

Soita Alinalle klikkaamalla tästä tai varaa aika kalenteristamme, niin jutellaan!

Tutustu muihin referensseihimme

MENESTYSTARINA 

Ovumia päätyi tekemään Folcanin kanssa yhteistyötä, sillä he kaipasivat uusia näkemyksiä markkinointiinsa. Yhteistyön aikana Folcan on vastannut pääasiassa Ovumian Google- ja Meta-mainonnasta sekä auttanut joustavasti muissa markkinoinnin tarpeissa.

MENESTYSTARINA 

Folcanin ja Bearelin yhteistyö alkoi helmikuussa 2022. Yhteistyön aikana on toteutettu Googlessa, Metassa ja TikTokissa monipuolista mainontaa, keskittyen erityisesti bränditunnettuuden lisäämiseen, tuotteiden ominaisuuksien esittelyyn, ostohalukkuuden edistämiseen sekä lisäostoihin tähtäävään mainontaan.

MENESTYSTARINA 

Folcanin ja Regatta Spa Hotelin yhteistyö alkoi huhtikuussa 2023. Yhteistyö on koostunut pääasiassa Google- ja Meta-mainonnasta sekä digimarkkinoinnin konsultoinnista.

MENESTYSTARINA 

Folcan ja Mielenterveyden keskusliitto tekivät Pro Bono –projektin Google-mainonnan kehittämisen parissa. Projekti sisälsi Google-mainostilin auditoinnin ja kehityskohteiden listaamisen sekä räätälöidyn Google-mainonnan koulutuksen pitämisen.

MENESTYSTARINA 

Folcanin ja Sähköliiton yhteistyö alkoi keväällä 2022, kun Sähköliitto etsi yhteistyökumppania kehittämään digimarkkinointiaan. Heidän tavoitteenaan oli löytää yhteistyökumppani, joka auttaisi Sähköliittoa kehittämään heille suunnitelmallista ja tavoitteellista digimarkkinointia.

MENESTYSTARINA 

Tili-Vinkin ja Folcanin yhteistyö aloitettiin loppusyksystä 2023. Yhteistyö on keskittynyt alkuun orgaaniseen mainontaan eli somesisältöjen luomiseen. Tavoitteena on kasvattaa Tili-Vinkin näkyvyyttä ja vahvistaa yrityksen mainetta houkuttelevana työnantajana