Sujuvalla yhteistyöllä kannattavia liidejä kotimaiselle designyritykselle Dropille 

Kuvassa Dropin tulisija

Laadukkaita liidejä myynnille

Brändin tunnettuuden vahvistuminen

Yli 40% matalampi keskimääräinen klikkihinta

Drop on useaan otteeseen palkittu suomalainen designyritys

Drop on useaan otteeseen palkittu suomalainen designyritys, joka valmistaa korkealaatuisia ulkoaltaita ja tulisijoja. Dropin tarina alkoi vuonna 2015, kun suomalainen Nikolai Ruola suunnitteli ensimmäisen Drop-altaan. Inspiraatio alkuperäiseen pisaran muotoiseen altaaseen lähti Suomen luonnosta tuhansien järvien maasta. Yrityksen tuotteet suunnitellaan ja valmistetaan edelleen korkeatasoisena käsityönä Suomessa. 

Yritys tarjoaa sanojensa mukaisesti arkipäivän luksusta kaikkiin ulkotiloihin. Yrityksen tuotteet ovat herättäneet kiinnostusta kotimaisten markkinoiden lisäksi ulkomailla: yrityksen tuotteita myydään tällä hetkellä yli 20:ssa maassa, pääkohdemaina kuitenkin Suomi ja valikoidut Euroopan maat.  

Dropin ja Folcanin yhteistyö aloitettiin vuoden 2022 loppusyksystä, kun Drop kaipasi kumppania tekemään digitaalista maksettua mainontaa vapauttaakseen aikaa muuhun tekemiseen markkinoinnin saralta. Tarjouskilpailun ja yrityksen sisäisten kumppanien suositusten myötä Drop päätyi tekemään yhteistyötä Folcanin kanssa.  

"Yhteistyökumppanin valinnassa on isoa painoarvoa, kun joku tuttu suosittelee. Aloitimme yhteistyön Folcanin kanssa loppusyksystä 2022."

Tiivis monikanavainen yhteistyö

Tiivis yhteistyö on koostunut digitaalisen maksetun mainonnan eli Google – ja Meta-mainonnan toteutuksesta. Mainontaa on toteutettu monitasoisesti sisältäen kattavuuden, liikenteen ja konversiot. Yhteistyötä lähdettiin toteuttamaan yhdessä Dropin kanssa tehdystä ideoinnista. Mainonnan suunnittelussa ja toteutuksessa ollaan pyritty huomioimaan sesonkiluonteisen tuotteen markkinointitarpeet uusimalla mainonnan materiaaleja vastaamaan sesongin tarpeisiin

Haastavasta taloustilanteesta huolimatta on onnistuttu vahvistamaan brändin tunnettuutta sekä saamaan konversioita

Yhteistyön aikana on otettu käyttöön uusia kampanjamuotoja, joilla on saatu tavoitettua enemmän potentiaalisia asiakkaita. Näiden avulla myös tilin keskimääräistä klikkihintaa on saatu laskettua yli 40%.

Googlessa on myös päästy syvemmälle kohdennuksessa käyttämällä itse tehtyjä kohderyhmiä sekä useita eri mainosryhmiä responsiivisessa hakumainonnassa, minkä avulla mainokset ovat olleet entistä kohdennetumpia ja vastanneet paremmin hakuaikomukseen. Metassa ollaan kehitetty mainonnan kohdennusta tarkemmaksi, minkä myötä liidikampanjat ovat tuottaneet myynnille laadukkaita liidejä. Kokonaisuudessaan ollaan onnistuttu saamaan laadukkaita konversioita haastavammassa taloustilanteessa ja vahvistettua brändin tunnettuutta. 

"Metassa on kehitetty mainonnan kohdennusta tarkemmaksi, minkä myötä liidikampanjat ovat tuottaneet myynnille laadukkaita liidejä."

Dropin ulkoporeallas

Dropilla ollaan oltu tyytyväisiä tähänastiseen yhteistyöhön. Dropin brändi- ja markkinointipäällikkö Noora Uusitalo mainitsee erityisesti sujuvan yhteydenpidon onnistuneen yhteistyön kannalta.  

"Yhteistyö on sujunut tosi helposti oman yhteyshenkilön Klausin kanssa, yhteydenpito on sujuvaa ja on fiilis, että aina tulee kuittaus tai vastaus nopeasti."

Yhteistyö jatkuu edelleen Google- ja Meta-mainonnan parissa. Tulevaisuudessa yritys toivoo pääsevänsä panostamaan vielä isommin maksettuun mainontaan ja tavoitteena on kohdistaa myyntiä aikaisempaa enemmän myös kansainvälisille markkinoille.  

Haluatko sinäkin tuloksia digimarkkinoinnilla?

Soita Alinalle klikkaamalla tästä tai varaa aika kalenteristamme, niin jutellaan!

Tutustu muihin referensseihimme

MENESTYSTARINA 

Ovumia päätyi tekemään Folcanin kanssa yhteistyötä, sillä he kaipasivat uusia näkemyksiä markkinointiinsa. Yhteistyön aikana Folcan on vastannut pääasiassa Ovumian Google- ja Meta-mainonnasta sekä auttanut joustavasti muissa markkinoinnin tarpeissa.

MENESTYSTARINA 

Folcanin ja Bearelin yhteistyö alkoi helmikuussa 2022. Yhteistyön aikana on toteutettu Googlessa, Metassa ja TikTokissa monipuolista mainontaa, keskittyen erityisesti bränditunnettuuden lisäämiseen, tuotteiden ominaisuuksien esittelyyn, ostohalukkuuden edistämiseen sekä lisäostoihin tähtäävään mainontaan.

MENESTYSTARINA 

Folcanin ja Regatta Spa Hotelin yhteistyö alkoi huhtikuussa 2023. Yhteistyö on koostunut pääasiassa Google- ja Meta-mainonnasta sekä digimarkkinoinnin konsultoinnista.

MENESTYSTARINA 

Folcan ja Mielenterveyden keskusliitto tekivät Pro Bono –projektin Google-mainonnan kehittämisen parissa. Projekti sisälsi Google-mainostilin auditoinnin ja kehityskohteiden listaamisen sekä räätälöidyn Google-mainonnan koulutuksen pitämisen.

MENESTYSTARINA 

Folcanin ja Sähköliiton yhteistyö alkoi keväällä 2022, kun Sähköliitto etsi yhteistyökumppania kehittämään digimarkkinointiaan. Heidän tavoitteenaan oli löytää yhteistyökumppani, joka auttaisi Sähköliittoa kehittämään heille suunnitelmallista ja tavoitteellista digimarkkinointia.

MENESTYSTARINA 

Tili-Vinkin ja Folcanin yhteistyö aloitettiin loppusyksystä 2023. Yhteistyö on keskittynyt alkuun orgaaniseen mainontaan eli somesisältöjen luomiseen. Tavoitteena on kasvattaa Tili-Vinkin näkyvyyttä ja vahvistaa yrityksen mainetta houkuttelevana työnantajana