

430 prosentin kasvu liidien määrässä | Jamkics x Folcan
Folcanin ja Jamkicsin yhteistyö alkoi loppukesästä 2021, kun Jamkicsin markkinointivastaava koki tarpeelliseksi ulkoistaa osan markkinoinnista ulkopuoliselle toimistolle.
Drop on useaan otteeseen palkittu suomalainen designyritys, joka valmistaa korkealaatuisia ulkoaltaita ja tulisijoja. Dropin tarina alkoi vuonna 2015, kun suomalainen Nikolai Ruola suunnitteli ensimmäisen Drop-altaan. Inspiraatio alkuperäiseen pisaran muotoiseen altaaseen lähti Suomen luonnosta tuhansien järvien maasta. Yrityksen tuotteet suunnitellaan ja valmistetaan edelleen korkeatasoisena käsityönä Suomessa.
Yritys tarjoaa sanojensa mukaisesti arkipäivän luksusta kaikkiin ulkotiloihin. Yrityksen tuotteet ovat herättäneet kiinnostusta kotimaisten markkinoiden lisäksi ulkomailla: yrityksen tuotteita myydään tällä hetkellä yli 20:ssa maassa, pääkohdemaina kuitenkin Suomi ja valikoidut Euroopan maat.
Dropin ja Folcanin yhteistyö aloitettiin vuoden 2022 loppusyksystä, kun Drop kaipasi kumppania tekemään digitaalista maksettua mainontaa vapauttaakseen aikaa muuhun tekemiseen markkinoinnin saralta. Tarjouskilpailun ja yrityksen sisäisten kumppanien suositusten myötä Drop päätyi tekemään yhteistyötä Folcanin kanssa.
Yhteistyökumppanin valinnassa on isoa painoarvoa, kun joku tuttu suosittelee. Aloitimme yhteistyön Folcanin kanssa loppusyksystä 2022
Noora Uusitalo, Dropin brändi- ja markkinointipäällikkö
Tiivis yhteistyö on koostunut digitaalisen maksetun mainonnan eli Google – ja Meta-mainonnan toteutuksesta. Mainontaa on toteutettu monitasoisesti sisältäen kattavuuden, liikenteen ja konversiot. Yhteistyötä lähdettiin toteuttamaan yhdessä Dropin kanssa tehdystä ideoinnista. Mainonnan suunnittelussa ja toteutuksessa ollaan pyritty huomioimaan sesonkiluonteisen tuotteen markkinointitarpeet uusimalla mainonnan materiaaleja vastaamaan sesongin tarpeisiin.
Yhteistyön aikana on otettu käyttöön uusia kampanjamuotoja, joilla on saatu tavoitettua enemmän potentiaalisia asiakkaita. Näiden avulla myös tilin keskimääräistä klikkihintaa on saatu laskettua yli 40%. Googlessa on myös päästy syvemmälle kohdennuksessa käyttämällä itse tehtyjä kohderyhmiä sekä useita eri mainosryhmiä responsiivisessa hakumainonnassa, minkä avulla mainokset ovat olleet entistä kohdennetumpia ja vastanneet paremmin hakuaikomukseen. Metassa ollaan kehitetty mainonnan kohdennusta tarkemmaksi, minkä myötä liidikampanjat ovat tuottaneet myynnille laadukkaita liidejä. Kokonaisuudessaan ollaan onnistuttu saamaan laadukkaita konversioita haastavammassa taloustilanteessa ja vahvistettua brändin tunnettuutta.
Metassa on kehitetty mainonnan kohdennusta tarkemmaksi, minkä myötä liidikampanjat ovat tuottaneet myynnille laadukkaita liidejä.
Noora Uusitalo, Dropin brändi- ja markkinointipäällikkö
Dropilla ollaan oltu tyytyväisiä tähänastiseen yhteistyöhön. Dropin brändi- ja markkinointipäällikkö Noora Uusitalo mainitsee erityisesti sujuvan yhteydenpidon onnistuneen yhteistyön kannalta.
Yhteistyö on sujunut tosi helposti oman yhteyshenkilön kanssa, yhteydenpito on sujuvaa ja on fiilis, että aina tulee kuittaus tai vastaus nopeasti.
Noora Uusitalo, Dropin brändi- ja markkinointipäällikkö
Yhteistyö jatkuu edelleen Google- ja Meta-mainonnan parissa. Tulevaisuudessa yritys toivoo pääsevänsä panostamaan vielä isommin maksettuun mainontaan ja tavoitteena on kohdistaa myyntiä aikaisempaa enemmän myös kansainvälisille markkinoille.
Kysy minulta lisää!
Alina Venermo
Yrittäjä, CEO
alina.venermo@folcan.fi
+358 50 357 3684
Folcanin ja Jamkicsin yhteistyö alkoi loppukesästä 2021, kun Jamkicsin markkinointivastaava koki tarpeelliseksi ulkoistaa osan markkinoinnista ulkopuoliselle toimistolle.
Hopotilla ei ollut ollenkaan ulkomaiden kohdemarkkinoille suunnattua mainontaa ennen yhteistyötä Folcanin kanssa, koska tavoitteellisempi kansainvälistyminen oli vasta alkamassa. Lue mitä tuloksia ensimmäisten yhteistyökuukausien aikana on saatu aikaan.
”Teiltä on tullut hyviä ehdotuksia, te olette neuvoneet mitä ei kannata ja kannattaa tehdä. Ette ole vain kuunnelleet mitä me haluamme, vaan olette myös neuvoneet mitä kannattaa tehdä ja se on todella tärkeää.”
Thomas Granberg, toimitusjohtaja, Unidrain Finland