Nollasta miljooniin näyttökertoihin Googlessa | Hopoti x Folcan

Hopotin tiimiläisiä messuilla | Hopoti x Folcan

Tunnettuus ja näkyvyys lisääntynyt kohderyhmässä

Instagramissa 40 % enemmän sitoutuneita seuraajia ja keskimääräinen kattavuus on kasvanut lähes sadalla prosentilla

Profiilivierailut kasvaneet selkeästi Instagramissa ja Facebookissa

Metan mainonnan keskimääräinen CTR 2,97 %

Hopoti on kokonaisvaltainen ratsastuksen verkkoalusta, joka palvelee niin ratsastajia kuin hevosalan yrityksiä, kuten talleja ja ratsastuskouluja. Alustalla voit varata ratsastustunteja ja pitää ratsastuspäiväkirjaa, mutta myös hoitaa tallin hallinnolliset tehtävät ja pitää kirjaa hevosten hoidosta Horsecare -ominaisuuden avulla.

Hopotin ja Folcanin yhteistyö alkoi kesällä 2022 kattavan digimarkkinoinnin kumppanuuden merkeissä. Hopoti kaipasi kokonaisvaltaista kumppania, jolle voisi ulkoistaa Hopoticom -tilien markkinoinnin ja Hopotin kansainvälisen mainonnan johtuen sekä ajanpuutteesta että tavoitteellisemman kansainvälistymisen alkamisesta. Yhteistyö syveni loppuvuonna 2022 myös Hopotisuomi -tilin puolelle, jossa Folcan toteutti yhdessä Hopotin kanssa uuden lisäpalvelun Hopoti Plussan  lanseerauksen ja jatkoi onnistuneen launch-kampanjan jälkeen tilin säännöllistä sisällöntuotantoa ja mainontaa.

"Meille on ollut tosi tärkeää, että saadaan koko paketti ulkoistettua ja saadaan markkinoinnin ulkoistamisesta kaikki hyödyt irti eikä tarvitse itse murehtia toimiiko se."

Instagramin kattavuus parantunut lähes 100 prosentilla

Ensimmäisten kuuden kuukauden aikana Hopoticom- tilille Instagramiin on saatu 40 % enemmän sitoutuneita seuraajia ja sen keskimääräinen kattavuus on kasvanut lähes sadalla prosentilla.  Tili on herättänyt selkeää kiinnostusta kohderyhmässä, koska sen profiilivierailut ovat kasvaneet 120 prosentilla Instagramin puolella ja 227 prosentilla Facebookin puolella. Erityisesti reelsit ovat saaneet erinomaisesti näkyvyyttä. Yksittäinen reel on saanut parhaimmillaan jopa lähes 30 000 näyttökertaa, kun ennen yhteistyötä paras reel oli saanut 4760 näyttökertaa.

Hopoti mainitsikin juuri yrityksen tunnettuuden ja näkyvyyden lisääntymisen eri kohdemarkkinoilla olevan yksi yhteistyön isoimpia onnistumisia tähän mennessä.

Erinomainen klikkiprosentti Metassa

Metan puolella mainontaa on toteutettu sekä kampanjoiden että orgaanisten sisältöjen boostausten muodossa. Mainontaa tallinomistajille on tehty kohdentamalla niin tarkkojen tallien sijaintien mukaan kuin hyödyntämällä mielenkiinnon kohteita, jotka vastaavat mahdollisimman tarkasti tavoiteltua kohderyhmää. Yhteistyön aikana Metan mainonnan keskimääräinen CTR eli klikkiprosentti on ollut 2,97 %, joka on lähes tuplasti parempi kuin asiantuntijoiden arvio tavoiteltavasta CTR:stä . Mainontaa on tehty myös kuluttajapuolen ratsastajille hyödyntäen useaa toisistaan eriteltyä kohderyhmää ja siinäkin tavoittavuus on ollut erinomainen.

"Kyllä me aina koitetaan hakea kumppania kuin haettaisiin uutta tiimin jäsentä ja kyllä te tunnutte jo olevan aivan korvaamaton osa meidän tiimiämme."

Yhteistyö jatkuu kattavan digimarkkinoinnin kumppanuuden parissa, nyt entistä aktiivisemmin myös Hopotin Suomen puolella.

Hopotin tiimiläisiä messuilla | Hopoti x Folcan
Kuva vuodelta 2022 Hopotin osastolta Equitana-messuilta Saksan Essenistä. Oikealla kuvassa Joonas Mononen, vasemmalla Miro Manneros.

Haluatko sinäkin tuloksia digimarkkinoinnilla?

Soita Alinalle klikkaamalla tästä tai varaa aika kalenteristamme, niin jutellaan!

Tutustu muihin referensseihimme

MENESTYSTARINA 

Ovumia päätyi tekemään Folcanin kanssa yhteistyötä, sillä he kaipasivat uusia näkemyksiä markkinointiinsa. Yhteistyön aikana Folcan on vastannut pääasiassa Ovumian Google- ja Meta-mainonnasta sekä auttanut joustavasti muissa markkinoinnin tarpeissa.

MENESTYSTARINA 

Folcanin ja Bearelin yhteistyö alkoi helmikuussa 2022. Yhteistyön aikana on toteutettu Googlessa, Metassa ja TikTokissa monipuolista mainontaa, keskittyen erityisesti bränditunnettuuden lisäämiseen, tuotteiden ominaisuuksien esittelyyn, ostohalukkuuden edistämiseen sekä lisäostoihin tähtäävään mainontaan.

MENESTYSTARINA 

Folcanin ja Regatta Spa Hotelin yhteistyö alkoi huhtikuussa 2023. Yhteistyö on koostunut pääasiassa Google- ja Meta-mainonnasta sekä digimarkkinoinnin konsultoinnista.

MENESTYSTARINA 

Folcan ja Mielenterveyden keskusliitto tekivät Pro Bono –projektin Google-mainonnan kehittämisen parissa. Projekti sisälsi Google-mainostilin auditoinnin ja kehityskohteiden listaamisen sekä räätälöidyn Google-mainonnan koulutuksen pitämisen.

MENESTYSTARINA 

Folcanin ja Sähköliiton yhteistyö alkoi keväällä 2022, kun Sähköliitto etsi yhteistyökumppania kehittämään digimarkkinointiaan. Heidän tavoitteenaan oli löytää yhteistyökumppani, joka auttaisi Sähköliittoa kehittämään heille suunnitelmallista ja tavoitteellista digimarkkinointia.

MENESTYSTARINA 

Tili-Vinkin ja Folcanin yhteistyö aloitettiin loppusyksystä 2023. Yhteistyö on keskittynyt alkuun orgaaniseen mainontaan eli somesisältöjen luomiseen. Tavoitteena on kasvattaa Tili-Vinkin näkyvyyttä ja vahvistaa yrityksen mainetta houkuttelevana työnantajana