

Sujuvalla yhteistyöllä kannattavia liidejä kotimaiselle designyritykselle Dropille
Drop on useaan otteeseen palkittu suomalainen designyritys, joka valmistaa korkealaatuisia ulkoaltaita ja tulisijoja. Lue lisää Folcanin ja Dropin yhteistyöstä!
Hopoti on kokonaisvaltainen ratsastuksen verkkoalusta, joka palvelee niin ratsastajia kuin hevosalan yrityksiä, kuten talleja ja ratsastuskouluja. Alustalla voit varata ratsastustunteja ja pitää ratsastuspäiväkirjaa, mutta myös hoitaa tallin hallinnolliset tehtävät ja pitää kirjaa hevosten hoidosta Horsecare -ominaisuuden avulla.
Hopotin ja Folcanin yhteistyö alkoi kesällä 2022 kattavan digimarkkinoinnin kumppanuuden merkeissä. Hopoti kaipasi kokonaisvaltaista kumppania, jolle voisi ulkoistaa Hopoticom -tilien markkinoinnin ja Hopotin kansainvälisen mainonnan johtuen sekä ajanpuutteesta että tavoitteellisemman kansainvälistymisen alkamisesta. Yhteistyö syveni loppuvuonna 2022 myös Hopotisuomi -tilin puolelle, jossa Folcan toteutti yhdessä Hopotin kanssa uuden lisäpalvelun Hopoti Plussan lanseerauksen ja jatkoi onnistuneen launch-kampanjan jälkeen tilin säännöllistä sisällöntuotantoa ja mainontaa.
Ensimmäisten kuuden yhteistyökuukauden aikana Hopoticom- tilille Instagramiin on saatu 40 % enemmän sitoutuneita seuraajia ja sen keskimääräinen kattavuus on kasvanut lähes sadalla prosentilla. Tili on herättänyt selkeää kiinnostusta kohderyhmässä, koska sen profiilivierailut ovat kasvaneet 120 prosentilla Instagramin puolella ja 227 prosentilla Facebookin puolella. Erityisesti reelsit ovat saaneet erinomaisesti näkyvyyttä. Yksittäinen reel on saanut parhaimmillaan jopa lähes 30 000 näyttökertaa, kun ennen yhteistyötä paras reel oli saanut 4760 näyttökertaa. Hopoti mainitsikin juuri yrityksen tunnettuuden ja näkyvyyden lisääntymisen eri kohdemarkkinoilla olevan yksi yhteistyön isoimpia onnistumisia tähän mennessä.
Meille on ollut tosi tärkeää, että saadaan koko paketti ulkoistettua ja saadaan markkinoinnin ulkoistamisesta kaikki hyödyt irti eikä tarvitse itse murehtia toimiiko se.
Joonas Mononen, Head of Customer Success & Support
Hopotilla ei ollut ollenkaan ulkomaiden kohdemarkkinoille suunnattua mainontaa ennen yhteistyötä Folcanin kanssa, koska tavoitteellisempi kansainvälistyminen oli vasta alkamassa. Vajaan puolen vuoden yhteistyön aikana Google-mainonnan kautta on onnistuttu saamaan erittäin kohtuullisella keskimääräisellä klikkihinnalla kymmeniä tuhansia klikkauksia ja miljoonia näyttökertoja. Näkyvyyden lisäksi mainonnalla on saatu uusia rekisteröitymisiä.
On aina ilo huomata, kun meille tulee uusia yrityksiä ja rekisteröitymisiä sen meidän yhteistyössä tekemän markkinoinnin kautta. Silloin se konkretisoituu, että ei ole tehty työtä tyhjän takia vaan on oikeasti saavutettu tuloksia.
Joonas Mononen, Head of Customer Success & Support
Metan puolella mainontaa on toteutettu sekä kampanjoiden että orgaanisten sisältöjen boostausten muodossa. Mainontaa tallinomistajille on tehty kohdentamalla niin tarkkojen tallien sijaintien mukaan kuin hyödyntämällä mielenkiinnon kohteita, jotka vastaavat mahdollisimman tarkasti tavoiteltua kohderyhmää. Yhteistyön aikana Metan mainonnan keskimääräinen CTR eli klikkiprosentti on ollut 2,97 %, joka on lähes tuplasti parempi kuin asiantuntijoiden arvio tavoiteltavasta CTR:stä . Mainontaa on tehty myös kuluttajapuolen ratsastajille hyödyntäen useaa toisistaan eriteltyä kohderyhmää ja siinäkin tavoittavuus on ollut erinomainen.
Kyllä me aina koitetaan hakea kumppania kuin haettaisiin uutta tiimin jäsentä ja kyllä te tunnutte jo olevan aivan korvaamaton osa meidän tiimiämme.
Joonas Mononen, Head of Customer Success & Support
Yhteistyö jatkuu kattavan digimarkkinoinnin kumppanuuden parissa, nyt entistä aktiivisemmin myös Hopotin Suomen puolella.
Kysy minulta lisää!
Alina Venermo
Yrittäjä, CEO
alina.venermo@folcan.fi
+358 50 357 3684
Drop on useaan otteeseen palkittu suomalainen designyritys, joka valmistaa korkealaatuisia ulkoaltaita ja tulisijoja. Lue lisää Folcanin ja Dropin yhteistyöstä!
Folcanin ja Jamkicsin yhteistyö alkoi loppukesästä 2021, kun Jamkicsin markkinointivastaava koki tarpeelliseksi ulkoistaa osan markkinoinnista ulkopuoliselle toimistolle.
”Teiltä on tullut hyviä ehdotuksia, te olette neuvoneet mitä ei kannata ja kannattaa tehdä. Ette ole vain kuunnelleet mitä me haluamme, vaan olette myös neuvoneet mitä kannattaa tehdä ja se on todella tärkeää.”
Thomas Granberg, toimitusjohtaja, Unidrain Finland