Ulkoistamisen avulla kustannustehokkuutta somemarkkinointiin | Tili-Vinkki x Folcan

Sometilien seuraajamäärät ja julkaisujen näyttökerrat lähteneet tasaiseen kasvuun

Käyttäjien vuorovaikutteisuus lisääntynyt

Vapautunut aikaa ja energiaa ydintekemiseen

Tili-Vinkin toiminnan lämmintä ja ihmisläheistä luonnetta esille myös somessa

Tili-Vinkin ja Folcanin yhteistyö aloitettiin loppusyksystä 2023. Yhteistyö on keskittynyt alkuun orgaaniseen mainontaan eli somesisältöjen luomiseen. Tavoitteena on kasvattaa Tili-Vinkin näkyvyyttä ja vahvistaa yrityksen mainetta houkuttelevana työnantajana. Yhteistyön ansiosta muun muassa seuraajamäärät ja julkaisujen näyttökerrat ovat lähteneet tasaiseen kasvuun. Somemarkkinoinnin ulkoistamisen kautta Tili-Vinkillä on pystytty keskittymään ydinosaamiseensa ja saatu kustannustehokkuutta somemarkkinointiin.  
 
Tili-Vinkki on omien sanojensa mukaisesti täydenpalvelun tilitoimisto, jolta löytyy kokemusta alalta jo vuodelta 1978. Asiakaslähtöisyys on Tili-Vinkin toiminnan lähtökohtana ja yritys tarjoaakin hyvin monipuolisesti räätälöityjä taloushallintoon liittyviä palveluita. Yritys koostuu tällä hetkellä 12 taloushallinnon asiantuntijasta, jotka palvelevat eri kokoisia yrityksiä aina pienistä toiminimistä isoihin konserniasiakkaisiin. 

Tili-Vinkillä oltiin vakuuttuneita, että Folcanilla saadaan asiat tapahtumaan

Some on ollut Tili-Vinkille jo pidempään tärkeä osa heidän markkinointiaan, etenkin positiivisen työnantajakuvan luomisessa. Ennen Folcanin ja Tili-Vinkin yhteistyötä, yrityksen toimitusjohtajalla Carita Stamilla oli päävastuu yrityksen somepäivityksistä. Vaikka yritys sai tällöin paljon kehuja somepäivityksistään, he kuitenkin ymmärsivät, että laadukkaiden somepäivitysten luomiseen kului turhan paljon aikaa ja vei keskittymistä muusta tekemisestä.  
 
Tästä syystä Tili-Vinkki päätyi ulkoistamaan somemarkkinoinnin. Folcan oli Tili-Vinkille tuttu jo entuudestaan suhteiden kautta ja yritys oli vakuuttunut Folcanin toiminnasta. Näin Folcanin ja Tili-Vinkin yhteistyö alkoi lokakuussa 2023. 

“Alalla on hirveä työvoimapula ja haluttiin olla enemmän näkyvillä somessa ja näyttää että työpaikka voi olla kiva. Ajateltiin, että ammattilaiset tietää enemmän, miten me saadaan sitä näkyvyyttä just niille kenelle me halutaan näkyä.”

Aktiivisella ja ajankohtaisilla sisällöillä saatu sometilien luvut nousuun

Yhteistyön alussa on toteutettu pääasiassa maksutonta somemainontaa eli sisällöntuotantona Instagramissa, Facebookissa ja Linkedinissa. Metassa ollaan ottamassa käyttöön maksullinen mainonta orgaanisen mainonnan tehostamiseksi. 

Yhteistyön ansiosta sometilien seuraajamäärät ja julkaisujen näyttökerrat ovat lähteneet tasaiseen kasvuun, ja käyttäjien vuorovaikutteisuus on lisääntynyt. Tähän on vaikuttanut etenkin aktiivisemman, säännöllisemmän ja helposti reakoitavan sisällön tuottaminen. Erityisen hyvät luvut on saavutettu Linkedin:in puolella, jossa julkaisujen vuorovaikutusprosentti on noussut yli 10%:iin.  

Folcan on vienyt Tili-Vinkin ajatukset ja ideat käytännön tasolle someen

Yrityksen toimitusjohtaja on todennut, että taloushallinto ei ole alana välttämättä kovin mediaseksikäs, minkä takia aihe voi olla somessa haastava. Hän kokee, että Folcanin Jenni on saanut hyvin kiinni yrityksen toiminnasta ja tavoitteista ja osannut tuoda nämä ajatukset ja ideat hyvin käytännön tasolle Tili-Vinkin sometileille. Lisäksi yritys on ollut tyytyväinen, miten Jenni on osannut tuoda Tili-Vinkin toiminnan lämmintä ja ihmisläheistä luonnetta esille myös somessa.    

“Jenni on tosi hyvin saanut kiinni, kun mä heitän hänelle toisesta suupielestä jonkun idean, niin hän saa siitä aina tosi hyvin kiinni, mitä mä tarkotan. Hän saa sen tuhat kertaa paremmaksi, mitä mä olin ite osannut ajatellakkaan. Hän on kyllä tosi hyvin kartalla, millaisia me ollaan ja mikä on se meijän ydinjuttu. Että halutaan olla semmonen rento ja hauska.”

Yhteistyö ylittänyt Tili-Vinkin odotukset

Tili-Vinkillä ollaan oltu todella tyytyväisiä yhteistyön kulkuun. Yrityksen toimitusjohtaja mukaan yhteistyö on jopa ylittänyt hänen odotuksensa siitä, miten helppoa yhteistyö ulkopuolisen yrityksen kanssa voi olla. Hän kokee, että yhteistyö on ollut juuri sellaista, mitä hän on aina kaivannut. Lisäksi yrityksessä koetaan, että ulkoistamisen kautta heillä on jatkuvasti joku, joka pitää huolen siitä, että sometilit ovat ajankohtaisia ja aktiivisia. 

Yhteistyötä jatketaan innokkaalla otteella ja seuraajamäärien odotetaan kasvavan entisestään aktiivisella orgaanisella ja maksullisella mainonnalla. 

“Suurin onnistuminen on se, että meidän some näyttää edelleen meiltä, vaikka sen tekee ulkopuolinen”

Haluatko sinäkin tuloksia digimarkkinoinnilla?

Soita Alinalle klikkaamalla tästä tai varaa aika kalenteristamme, niin jutellaan!

Tutustu muihin referensseihimme

MENESTYSTARINA 

Folcan ja Mielenterveyden keskusliitto tekivät Pro Bono –projektin Google-mainonnan kehittämisen parissa. Projekti sisälsi Google-mainostilin auditoinnin ja kehityskohteiden listaamisen sekä räätälöidyn Google-mainonnan koulutuksen pitämisen.

MENESTYSTARINA 

Folcanin ja Sähköliiton yhteistyö alkoi keväällä 2022, kun Sähköliitto etsi yhteistyökumppania kehittämään digimarkkinointiaan. Heidän tavoitteenaan oli löytää yhteistyökumppani, joka auttaisi Sähköliittoa kehittämään heille suunnitelmallista ja tavoitteellista digimarkkinointia.

MENESTYSTARINA 

Tili-Vinkin ja Folcanin yhteistyö aloitettiin loppusyksystä 2023. Yhteistyö on keskittynyt alkuun orgaaniseen mainontaan eli somesisältöjen luomiseen. Tavoitteena on kasvattaa Tili-Vinkin näkyvyyttä ja vahvistaa yrityksen mainetta houkuttelevana työnantajana

MENESTYSTARINA 

Folcanin ja Cuttersin yhteistyö alkoi kesällä 2023 orgaanisen somen parissa. Cutters kaipasi säännöllistä, laadukasta ja lokaalia sisällöntuotantoa ja someen onkin tuotettu nyt kesästä asti säännöllisesti sisältöä.

MENESTYSTARINA 

Folcanin ja Kemionin yhteistyö alkoi keväällä 2023, kun yrityksessä koettiin tarve selkeyttää ja raikastaa heidän brändi-ilmettään tähän päivään. Uuden brändi-ilmeen myötä uusittiin myös verkkosivut. Lue lisää yhteistyöstä!

MENESTYSTARINA 

Assemblyn ja Folcanin yhteistyö aloitettiin kesällä 2021. Yritys toivoi markkinoinnin kumppanilta mahdollisimman hyvää ymmärrystä pelialalta ja yrityksen kohderyhmästä.