Miksi kirjoittaa yritysblogia?

Bloggaaminen eli blogin kirjoittaminen on yritykselle loistava tapa tuoda esiin omaa asiantuntemustaan sekä tavoittaa uusia kohderyhmään kuuluvia asiakkaita. Yritysblogilla voi olla monta tavoitetta esimerkiksi:

  • Brändin tunnettuuden lisääminen 
  • Verkkosivuliikenteen lisääminen 
  • Konversiot 
  • Luottamus 
  • Asiantuntijuuden vahvistaminen


Yritysblogi on yksi parhaimmista keinosta markkinoida yritystä ja olla yhteydessä asiakkaisiin. Yritysblogista on monta hyötyä ja tässä kirjoituksessa listaamme ne sinulle! 

Yritysblogi auttaa sinua sijoittumaan hakukoneissa ja ohjaa liikennettä sivuillesi

Voit miettiä, kuinka monta sivua verkkosivuillasi on ja kuinka usein niitä päivität. Luultavasti et kovin usein, eikö? Joka kerta, kun kirjoitat uuden blogikirjoituksen, luot yhden sivun lisää, millä on mahdollisuus sijoittua hakukoneissa. Tämä tarkoittaa sitä, että jokainen uusi blogikirjoitus edistää näkyvyyttäsi hakukoneissa ja ohjaa näin liikennettä verkkosivuillesi. Mitä useammin julkaiset uutta materiaalia, sitä useammin kerrot Googlelle päivittäneesi sisältöä sivustollasi. 

Tehokkaat SEO-käytännöt varmistavat, että verkkosivustosi sijoittuu korkealle hakukoneissa, jolloin potentiaaliset asiakkaat löytävät luoksesi helposti. Bloggaaminen on ihanteellinen tapa kasvattaa myyntiä hakukoneiden avulla, sillä blogia kirjoittaneiden yritysten on todettu saavan 67% enemmän liidejä kuukaudessa kuin yrityksien, jotka eivät kirjoita blogia. 

Yritysblogi kehittää brändin identiteettiä ja luo kuvan asiantuntijuudesta

Yrityksen brändi ei tarkoita pelkästään sen logoa ja slogania. Brändi on tunne, mielikuva ja maine, joka syntyy kuluttajan mieliin, kun hän ajattelee tiettyä yritystä, tuotetta tai palvelua. Käyttämällä samaa äänensävyä, värimaailmaa ja samoja motiiveja blogissasi vahvistuu yrityksesi brändi, jonka olet luonut verkkosivustosi ja sosiaalisen median avulla, entisestään. 

Blogi on myös loistava tapa vahvistaa asiantuntijuutta alalla kuin alalla. Voit esimerkiksi käyttää blogia keskustellaksesi toimialasi viimeaikaisesta kehityksestä, esitellä tuotteitasi tarkemmin tai tarjota opasta palvelusi käyttöön. Nämä ovat hyödyllisiä ja kiinnostavia asiakkaille sekä osoittaa, että olet asiantunteva ja luotettava tuotemerkki. 

Blogi on oiva brändäyksen väline niin yksittäisille asiantuntijoille kuin yrityksille. Voit kertoa yrityksestäsi, osaamisestasi ja tietotaidoistasi laajemmin kuin minkään muun kanavan kautta.  

Yritysblogi kerää markkinoinnillesi tärkeää tietoa

Kun näet, miten kävijät liikkuvat blogissasi, saat arvokasta tietoa siitä, miten asiakas on vuorovaikutuksessa yrityksesi tuottaman sisällön kanssa. Esimerkiksi, jos huomaat tietyn blogikirjoituksen vastaanottavan paljon huomiota, voit keskittää markkinointiponnistuksesi tämän aihealueen ympärille. Seuraamalla dataa pystyt  tuottamaan ja optimoimaan juuri sellaista sisältöä , jota asiakkaasi toivovat.  

Miten aloitan yritysblogin?

  • Ideoi tiimisi kanssa: Kerätkää yhdessä tiimin kanssa aiheita, joista voisitte kirjoittaa blogitekstejä. Omat tuotteet, palvelut tai toimiala ovat hyvä startti, mutta kannattaa myös katsoa ideoita Kilpailijoiden blogeista, uutisista tai sosiaalisesta mediasta.
  • Verkkosivuille blogi: Sitoudu kirjoittamaan minimissään 1-2 blogitekstiä joka viikko. Osa voi olla lyhyempiä, kunhan kirjoitat hyödyllistä ja kiinnostavaa sisältöä. Mielummin ei lyhyttä ei-aiheellista blogia ollenkaan, jos vaihtoehtona on tehdä yks vähän laajempi kokonaisuus 
  • Hyödynnä avainsanatutkimusta: Voit lukea täältä, miten avainsanatutkimus tehdään. 

Pyydä ilmainen arvio verkkosivujesi nykytilasta

Lähetämme sinulle analyysin sähköpostiin.

Yhteenveto

On selvää, että yritysblogista on hyötyä useammassa asiassa. Mitä enemmän laadukasta sisältöä voit tarjota potentiaalisille asiakkaille, sitä enemmän ovat he vuorovaikutuksessa verkkosivustosi kanssa. Tämän vuorovaikutuksen myötä myös yleisösi saattaa kasvaa. 

Monilla yrityksillä ei ole aikaa tai resursseja blogin tai sisällön tuottamiseen. Mikäli aikasi ei riitä kaikkeen ja tarvitset lisäkäsiä hakusanatutkimuksen, sisällöntuotannon tai digitaalisenmarkkinoinnin ulkoistamiseen kanssa, olethan meihin yhteydessä.  

Alina Venermo kuva

Kysy minulta lisää!

Alina Venermo
Yrittäjä, CEO
alina.venermo@folcan.fi
+358 50 357 3684

Lue lisää digimarkkinoinnista Folcanin blogista