Yksi tärkeimmistä asioista hakukoneoptimoinnissa on ymmärtää, mitä yrityksesi potentiaaliset asiakkaat hakevat hakukoneista. Tässä artikkelissa käymme läpi, miten hyödynnät UKK-osiota vastaamaan asiakkaidesi kysymyksiin ja samalla parannat näkyvyyttäsi Googlessa.
Hakukoneoptimoinnissa pyritään ymmärtämään mitä potentiaaliset asiakkaasi etsivät hakukoneista, esimerkiksi Googlesta, mutta se ei yksin vielä riitä. Sivustosi tulee myös vastata näihin kysymyksiin. Vastausten tulee löytyä helposti ja niin, ettei lukija hämmenny tiedon paljoudesta. Sen vuoksi esimerkiksi etusivun tai palvelusivun sijasta paras paikka kootuille kysymyksille on usein kysytyt kysymykset (UKK)- tai englanniksi frequently asked questions (FAQ)- osio. Sieltä vierailijat löytävät vastaukset helposti ja selkeästi jaoteltuna.
Muista, että UKK ei ole sama kuin Tietoa meistä-sivu, jossa kerrot yrityksestäsi. UKK-osiossa annetaan vain suoria vastauksia suoriin kysymyksiin. Seuraavaksi esittelemmekin useimmin kysytyt kysymykset verkkosivujen UKK-osion laatimisesta.