Oletko miettinyt LinkedIn yritysprofiilin luomista? Tässä kirjoituksessa kerromme, miksi yrityksellä kannattaisi olla LinkedIn yritysprofiili ja opastamme sen luomisessa. Halutessasi voit vierailla myös Folcanin profiilissa ja napata ideoita omaan profiiliisi.
Mikä on LinkedIn?
LinkedIn on sosiaalisen median kanava, jossa pyritään verkostoitumaan ja tuomaan esille ammatillista osaamista. LinkedInissä ei puhuta kavereista niin kuin Facebookissa vaan kontakteista. Osaamista tuodaan esille profiileissa CV:llä, sertifikaateilla ja suosituksilla, joita muut käyttäjät voivat halutessaan katsella ja esimerkiksi monet rekrytoijat hyödyntävät tätä etsiessään yrityksiin sopivia työntekijöitä. Kanavalla voidaan myös luoda julkaisuja, käydä keskusteluja ja liittyä ryhmiin.
Sinua voisi kiinnostaa myös blogikirjoituksemme, jossa esittelemme seitsemän tärkeintä sosiaalisen median kanavaa, joita yrityksesi voi hyödyntää.
LinkedIn yritysprofiili, miksi yrityksen kannattaa hyödyntää sitä?
LinkedIn yritysprofiili on oiva tapa luoda työnantajamielikuvaa ja rakentaa brändiä. Yritysprofiilin avulla voidaan tuoda esille yrityksen työntekijöiden asiantuntijuutta sekä yrityksen tarjoamia palveluita ja niiden hyötyä asiakkaille.
Vinkki: Jos kirjoitat yritysblogia, voit nostaa blogin aiheita myös LinkedInissä. Parhaimmillaan niistä syntyy mielenkiintoisia keskusteluita ja hyödyllinen kirjoituksesi tavoittaa useamman silmäparin, kun jaat sen somekanavassa.
Yrityksen kannattaa hyödyntää LinkedIniä myös rekrytoinnissa. Senioritason osaaja tai tuoreinta tietoa täynnä oleva vasta valmistunut opiskelija – olipa yrityksellä etsinnässä kumpi tahansa, LinkedIn on kanava, josta näitä tulevaisuuden huipputekijöitä voi löytää ja kontaktoida. Työntekijöiden lisäksi verkostoitumalla voidaan löytää myös niin uusia yhteistyökumppaneita kuin asiakkaitakin, etenkin jos kyseessä on B2B yritys.
Sinua voisi kiinnostaa myös blogikirjoituksemme, jossa vertailemme LinkedIniä ja Facebookia mainostajan näkökulmasta.
Lataa ilmainen sosiaalisen media strategiapohja. Sen avulla sinun on helpompi määrittää somekanaviisi tavoitteet, määrittämään mitä niiden eteen tulee tehdä ja helpottaa saavuttamaan ne.
LinkedIn yritysprofiilin luominen
LinkedIn yritysprofiilin luominen on melko helppoa ja nopeaa, mutta kaikki eivät voi sitä tehdä. Voidakseen luoda yritysprofiilin yritykselle, täytyy olla kyseisen organisaation valtuutettu edustaja, sekä lupa yritykseltä sivun luomiseen sekä sen hallinnointiin. Lisäksi tällä henkilöllä tulee olla myös henkilökohtainen LinkedIn-profiili.
Yritysprofiilin luonti aloitetaan kirjautumalla sisään LinkedIniin omilla tunnuksilla. Tämän jälkeen ylävalikosta klikataan ”Work” ja avautuvan valikon alaosasta ”Create a Company Page +”.
Sitten valitaan, onko kyseessä pieni alle 200 työntekijän yritys vai keskikokoinen tai suuri yritys, jolla on yli 200 työntekijää.
Kun yrityksen koko on valittu, päästään luomaan sivun identiteettiä. Tässä kohtaa täydennetään yrityksen nimi, julkinen LinkedInin URL-osoite, josta LinkedIn yritysprofiili löytyy sekä yrityksesi kotisivun osoite.
”Company details” -kohdassa lisätään yrityksen toimiala, työntekijöiden määrä sekä yritystyyppi.
Näiden tietojen jälkeen on aika lisätä yrityksen logo, jonka suositeltu koko on 300 x 300 pikseliä ja tuetut tiedostomuodot ovat JPG, JPEG tai PNG. Tagline-kohdassa tuodaan lyhyesti esille, mitä yritys tekee. Tässä kohtaa ei tarvitse stressata, jos runosuoni ei kuki, sillä tämä kohta voidaan muuttaa myöhemmin.
Kun kaikki kohdat on täydennetty, tulee lopuksi vielä raksittaa kohta, jossa vahvistetaan, että LinkedIn yritysprofiilin luoja on organisaation valtuutettu edustaja ja hänellä on oikeus toimia yrityksen puolesta sivun luomisessa ja hallinnassa. Raksittamalla ruutu vahvistetaan myös, että yritysprofiilin luoja sekä organisaatio hyväksyvät sivujen lisäehdot.
Viimeistele sivun luonti klikkaamalla ”Create Page”. (Jos saat virheilmoituksen, et ehkä täytä sivunluontivaatimuksia tai olet mahdollisesti saavuttanut luotujen sivujen maksimimäärän.)
Nyt olet luonut LinkedIn yritysprofiilin ja voit alkaa täydentää sivuasi. Kannattaa lisätä houkutteleva ja yritystä kuvaava kansikuva, joka auttaa yritystä jäämään paremmin yritysprofiilissa vierailevien ihmisten mieleen. Kansikuvan luominen onnistuu kätevästi esimerkiksi Canvalla, josta löytyy valmiita pohjia valmiiksi oikean kokoisilla mitoilla useimmille somekanaville. Jos haluat tietää lisää Canvasta, kurkkaa blogikirjoituksemme tästä kuvanmuokkausohjelmasta.
LinkedIn on sosiaalisen median kanava, joten hyödynnä sen ominaisuuksia. Luo hyödyllistä sisältöä, joka tuo arvoa lukijalleen. Reagoi muiden julkaisuihin, liity keskusteluun ja verkostoidu. Yritys saa paremmin näkyvyyttä, jos sen julkaisuja jaetaan tai niihin reagoidaan, sillä LinkedIn katsoo silloin tämän sisällön mielenkiintoiseksi ja näyttää sitä laajemmalle yleisölle. Jos yrityksen sisäinen markkinointi on hyvällä mallilla, saattavat yrityksen työntekijät jakaa mielellään yrityksen julkaisuja ja näin ne voivat saavuttaa suurenkin näkyvyyden. Tämä on yritykselle käytännössä ilmaista näkyvyyttä.
Tilaa ilmainen mainonnan auditointi ja selvitä mikä mainonnassasi toimii ja missä on kehitettävää!
Yhteenveto
LinkedIn yritysprofiili kannattaa ottaa osaksi yrityksen markkinointistrategiaa, sillä se on kanava, jossa voidaan hyödyntää sisältömarkkinointia, jolla tavoitetaan niin asiakkaat, yhteistyökumppanit kuin uudet työntekijätkin. Samalla kanavalla voidaan tehdä myös maksullista mainontaa ja saada laadukkaita liidejä.
Digimarkkinoinnin ammattilaisemme auttavat sinua saavuttamaan tuloksia tehokkaalla somemarkkinoinnilla! Varaa maksuton tapaaminen tai jätä yhteydenottopyyntö.