

Millainen mainonta sopii ostopolun eri vaiheisiin?
Mihin ihmeeseen tarvitaan brändimainontaa, kun se ei tuota suoria konversioita? Miksi et tekisi pelkästään tiukasti suoriin ostoihin tähtääviä mainoksia, kun ostoista ne eurot kuitenkin tulevat?
Nettisivut ovat muutakin kuin kaunis käyntikortti – niiden tehtävä on toimia myynnin oikeana kätenä yritykselle. Liiketoimintasi kasvaessa ja kehittyessä on tärkeää, että sivustosi on luotu myymään tuotteitasi tai palveluitasi puolestasi sekä vahvistamaan brändi-identiteettiäsi. Nettisivujen tulee vastata yrityksesi yksilöllisiä tarpeita, jotta ne ovat houkuttelevat, toimivat ja erottuvat. Vaikka nettisivujen hinta saattaa tuntua suurelta, ne maksavat itsensä moninkertaisesti takaisin, kun ne ovat tehty ammattitaidolla.
Ammattimaiset, tehokkaat ja toiminnalliset nettisivut ovat elintärkeä kilpailutekijä digitaalisessa maailmassa. Ne ovat olennainen osa liiketoimintaa ja pohja digimarkkinoinnille. Jokaisen yrityksen kannattaa investoida räätälöityihin nettisivuihin.
Yritykselläsi on oma tarinansa ja tekijät, jotka erottavat yrityksesi kilpailijoista. Räätälöity sivustokokonaisuus tuo esille sinun yrityksesi uniikit kilpailutekijät. Se valjastaa sivustosi tuottamaan tuloksia liiketoimintasi tavoitteiden ja toimintaperiaatteiden mukaisesti.
Googlen tutkimuksen mukaan käyttäjä päättää ensimmäisen 50 millisekuntin aikana jääkö hän sivulle vai ei. Nettisivusi ovat brändisi kasvot ja suurin osa potentiaalisista asiakkaista käy sivuillasi ennen kuin päättävät ottaa sinuun yhteyttä. Tämän takia on tärkeää, että annat nettisivuillasi hyvän ensivaikutelman yrityksestäsi ja ohjaat käyttäjää eteenpäin ostopolulla.
Visuaalisella kokemuksella on tärkeä rooli liikenteen ohjaamisessa ja konvertoitumisessa. Räätälöidyillä sivuilla sinulla on laajemmin vaihtoehtoja tehdä visuaalisesti tehokas ja houkutteleva kokonaisuus yrityksesi kohderyhmälle.
Jos sinulla on jo verkkosivut ja olet kenties miettinyt niiden nykytilaa – Tilaa ilmainen analyysi verkkosivuistasi! Käymme analyysin kanssasi läpi 30min etäpalaverissa.
Brändisi tulee erottua kilpailijoistasi, joten haluat nettisivujesi tekevän samoin. Uusien Nettisivujen toteuttamisen kuluja pystyy laskemaan käyttämällä valmiita verkkosivupohjia (esim. Squarespace, Wix), mutta näitä pohjia käyttävät myös tuhannet muut sivustot. Näillä valmiilla pohjilla et erotu joukosta eikä niitä ole optimoitu sinun tuotteellesi/palvelullesi. Räätälöinnillä varmistat brändillesi ainutlaatuiset ja personoidut sivut, jotka on kohdennettu juuri sinun kohderyhmällesi.
Vaikka nettisivut olisivat visuaalisesti kuinka hienot, mutta ne eivät toimi, niin niistä ei ole hyötyä. Räätälöidyt nettisivut mahdollistavat sen, että rakennat sivusi yrityksesi tarpeiden ja kohdeyleisön mukaan. Tällaiset sivut tarjoavat paremman ja nautinnollisemman käyttökokemuksen vierailijalle, kasvattaen todennäköisesti samalla konversioprosenttia.
On tärkeää ottaa huomioon, mitä nettisivuiltaan haluaa ja mikä niiden tavoite on. Millaista sisältöä sivuilla pitäisi olla ja miten navigaation tulisi olla järjestetty ja ohjattu, jotta käyttökokemus olisi erinomainen. Esimerkiksi hotellit tarvitsevat toimivan varausjärjestelmän, kun taas verkkokauppasivustot hyvän ostokokemuksen ja helpon tuoteselailun.
Tekijöitä, joilla on huomattava vaikutus käyttäjän kokemukseen:
Jos rakennat sivustot valmiille pohjalle, et aina voi kontrolloida tekijöitä, jotka saattavat vaikuttaa mahdollisuuksiisi lisätä liikennettä ja myyntiä.
Nettisivujen rakentamiseen kannattaa käyttää ammattitaitoista digitoimistoa, jossa työskentelee tehokkaiden verkkosivujen toteuttamisen, kehittämisen ja ylläpidon ammattilaisia. He pystyvät varmistamaan esimerkiksi seuraavat seikat:
Kun kaikki perusasiat on saatu kuntoon, työ ei suinkaan lopu. Nettisivujen tulisi aina olla ajantasalla ja niitä pitäisi jatkuvasti kehittää. Ne sivut, jotka ovat aktiivisia ja joille tuotetaan usein uutta sisältöä, sijoittuvat hakukoneissa paremmin. Hakukoneetkin suosivat räätälöityjä sivuja, koska ne ovat usein käyttäjäystävällisempiä.
Nettisivut ovat jatkuva projekti ja niiden tekemiseen ja ylläpitoon kannattaa palkata ammattilainen. Ammattilainen tuntee kaikki yksityiskohdat sivuston toiminnasta ja varmistaa, että sinulla on tuki mahdollisten ongelmien korjaamiseen nopeasti.
Vaikka yksilöllisten nettisivujen hinta saattaa aluksi tuntua arvokkaalta, niin pitkällä tähtäimellä se on myynnin ja talouden kannalta paras valinta. Visuaaliset, oman brändin mukaiset nettisivut sekä selkeä pohja on tärkeintä nettisivujen toimivuuden kannalta. Sivustosi on optimoitu edistämään myyntiä, eikä sinun tarvitse itse tehdä sivuston eteen mitään koska käytössäsi ovat ammattilaiset, jotka auttavat!
Jos haluat luoda yrityksellesi laadukkaat nettisivut, nykyiset sivusi kaipaavat päivitystä tai et tiedä millä mallilla ne ovat – Tilaa ilmainen analyysi alta! Käymme analyysin kanssasi läpi 30min etäpalaverissa.
Jos taas sinulla ei vielä ole verkkosivuja ja olet suunnitellut sellaisia, varaa ilmainen kartoitus / konsultaatio täältä. Tämäkään ei sido sinua mihinkään tai maksa sinulle mitään.
Kiitos mielenkiinnostasi!
Alina Venermo
Yrittäjä, CEO
alina.venermo@folcan.fi
+358 50 357 3684
Mihin ihmeeseen tarvitaan brändimainontaa, kun se ei tuota suoria konversioita? Miksi et tekisi pelkästään tiukasti suoriin ostoihin tähtääviä mainoksia, kun ostoista ne eurot kuitenkin tulevat?
Kolkuttaako verkkosivu-uudistus nurkan takana? Tässä blogissa kerromme, mitä sinun tulee ottaa huomioon, kun haluat uudistaa verkkosivustosi.
Tapahtumamarkkinointi on osa markkinointikokonaisuutta, mikä kattaa tuotteena olevan tapahtuman tai tuotteen ympärille rakennetun tapahtuman markkinoinnin. Tapahtumamarkkinointi tarjoaa kohdeyleisöilleen inspiroivaa, innostavaa ja relevanttia tietoa koko tapahtuman