

Millainen mainonta sopii ostopolun eri vaiheisiin?
Mihin ihmeeseen tarvitaan brändimainontaa, kun se ei tuota suoria konversioita? Miksi et tekisi pelkästään tiukasti suoriin ostoihin tähtääviä mainoksia, kun ostoista ne eurot kuitenkin tulevat?
Uusi vuosi ja uusi vuosikymmen ovat aivan oven takana. Miten verkkosivutrendit kehittyvät vuodesta 2019 vuoteen 2020? Mitkä ovat suosituimmat trendit verkkosivujen suunnitteluun vuodelle 2020? Tässä artikkelissa käymme läpi 6 trendiä vuodelle 2020.
Olet saattanut huomata netissä selaillessa, että tummataustaiset sivut ovat yleistyneet. Tämä trendi on saanut alkunsa käytännönläheisistä syistä, sillä tummataustaiset verkkosivut eivät ainoastaan näytä moderneilta, vaan myös tuntuvat silmille vaaleita sivuja miellyttävämmiltä. Lisäksi design-elementit ja teksti korostuvat entisestään tummalla taustalla. Tummat taustat parantavat muun muassa korostusvärien näkyvyyttä dynaamisen suunnittelun saavuttamiseksi.
Kuvan lähde 99Designs by Kukuhaldy
3D-elementit ovat aina miellyttäneet ihmisiä. Teknologian kehityksen myötä näiden elementtien tuottaminen on tullut saavutettavammaksi ja halvemmaksi. Lisäksi interaktiivinen toteutus sivuilla rohkaisee käyttäjiä pysymään pidempään. Vuodesta 2020 eteenpäin, voimme odottaa näkevämme entistäkin monimutkaisempia 3D-elementtejä verkkosivuilla.
Kuvan lähde 99Designs by Pinch Studio
Epätäydelliset elementit ovat syntyneet niin sanotun täydellisen designin vastapainoksi. Epätäydelliset, käsin piirretyt elementit lisäävät ilmettä ja inhimillisyyttä verkkosivustoihin. Ne auttavat sinua inhimillistämään brändiäsi ja herättämään mielenkiintoa.
Kuvan lähde 99designs by SixDesign
Tässä verkkosivutrendissä on kyse syvyyden luomisesta, kuten aiemmin mainitussa 3D-elementeissä, mutta pehmeämmin. Pehmeät varjot ja kohoavat elementit lisäävät kiinnostusta ja syvyyttä, ja antavat verkkosivustollesi kevyemmän kolmiulotteisen ilmeen. Grafiikkojen lisäksi kerrostettu ulkoasu toimii myös valokuvien ja tekstin kanssa. Kerrostetut elementit antavat designille keveyttä – aivan kuin elementit kelluisivat toistensa päällä. Ne myös luovat kontrastia tasaiseen ja litteään verkkosivusuunnitteluun, ja näin auttavat sivustoasi erottumaan kilpailijoiden verkkosivuista.
Kuvan lähde 99designs by JPSDesign
Älylaitteiden, kuten älykellojen, lisääntymisen myötä verkkosivutrendienkin täytyy mukautua. Pääasiallinen alue, johon tämä muutos vaikuttaa, on sivuston navigointi. Suurin älylaitteiden aiheuttama muutos koskee sivuston navigointia.
Minimaalinen navigointi helpottaa kävijän selailua sivulla, sillä esillä olevia vaihtoehtoja on rajoitettu. Tämän johdosta käyttäjän liikkuminen paikasta toiseen helpottuu ja etenemistä on helpompi ohjata haluttuun suuntaan. Samalla, kun navigaatiosta tulee minimalistisempi, kuvien ja värien merkitys kasvaa. Kun sivulla on vähemmän tekstiä, visuaalisuus tuodaan etualalle. Kuvat, värit ja suuret otsikot toimivat yrityksesi viestin välittäjinä. Kuvan saadessa leijonanosan huomiosta, on hyvä varmistaa, että se välittää oikeanlaisen viestin vierailijalle.
Kuvan lähde Designmodo
Kävijän huomion nappaaminen vangitseminen on yhä vaikeampaa, koska digitaalisella aikakaudella meistä on tullut niin kärsimättömiä. Tämän vuoksi animaatiot, videot ja liikkuvat osat sivuilla ovat erinomainen keino herättää kävijän huomio. Animaatiot ja videot ovat myös hyvä keino välittää viesti tehokkaasti potentiaaliselle asiakkaalle.
Uuden vuosikymmenen rajalla verkkosivujen suunnittelijat etsivät samanaikaisesti inspiraatiota tulevaisuudesta ja menneisyydestä. Tämän johdosta voimme vain odottaa, mitä kaikkea vuoden 2020 verkkosivujen suunnittelutrendit tuovat mukanaan. Modernin ulkoasun lisäksi verkkosivujen suunnittelussa tullaan korostamaan ainakin käyttäjäystävällisempiä ja personoidumpia kokemuksia.
Alina Venermo
Yrittäjä, CEO
alina.venermo@folcan.fi
+358 50 357 3684
Mihin ihmeeseen tarvitaan brändimainontaa, kun se ei tuota suoria konversioita? Miksi et tekisi pelkästään tiukasti suoriin ostoihin tähtääviä mainoksia, kun ostoista ne eurot kuitenkin tulevat?
Kolkuttaako verkkosivu-uudistus nurkan takana? Tässä blogissa kerromme, mitä sinun tulee ottaa huomioon, kun haluat uudistaa verkkosivustosi.
Tapahtumamarkkinointi on osa markkinointikokonaisuutta, mikä kattaa tuotteena olevan tapahtuman tai tuotteen ympärille rakennetun tapahtuman markkinoinnin. Tapahtumamarkkinointi tarjoaa kohdeyleisöilleen inspiroivaa, innostavaa ja relevanttia tietoa koko tapahtuman