Yrityksen nimi on tärkeä tekijä monenkin eri liiketoiminnan osa-alueen kannalta, myös Google My Business –profiilin kannalta. Usein yritykset eivät mieti nimeä hakukonenäkyvyyden kautta, mutta itse asiassa sillä on hakutuloksissa pärjäämisen valossa suuri merkitys. Jos yrityksen nimeen voidaan sisällyttää toiminnan kannalta tärkeä avainsana, se nousee hakutuloksissa ylemmäksi kuin nimi, jossa ei avainsanaa ole.
Otetaan esimerkki. Yritys nimeltään Jantunen Oy toimii autohuoltoalalla ja on tehnyt avainsanatutkimuksen alan avainsanoista, jossa sana “autokorjaamo” on noussut ylimmäksi. Jantusen yrittäjä haluaa nousta hakutuloksissa mahdollisimman ylös ja onkin päättänyt sisällyttää avainsanan yrityksen nimeen. Yrityksen nimeksi voikin muodostua “Autokorjaamo Jantunen” tai “Jantusen Autokorjaamo”.
On toki selvää, että jo markkinoilla jalansijaa saaneen yrityksen nimeä ei tuosta noin vain muokata. Joten jos nyt olet vasta perustamassa yritystä, anna nimen suunnittelulle aikaa! Muista kuitenkin, että Google My Business –profiilin nimessä ei saa olla siihen kuulumattomia tietoja, koska tämä voi johtaa profiilin väliaikaiseen jäädyttämiseen.