Tekoäly eli AI (artificial intelligence) tarkoittaa koneen kykyä hyödyntää erilaisia taitoja, kuten oppimista, suunnittelemista tai luomista lähes ihmisen tasoisesti. Tekoälyn ansioista tekniset järjestelmät kykenevät havainnoimaan ympäristöään ja tekemään sen seurauksena toimenpiteitä, kuten päättelemään tai suunnittelemaan, joihin normaalisti vaadittaisiin ihminen.
Tekoälyä voi hyödyntää hyvinkin laajalti myös markkinoinnissa. Se voi auttaa ymmärtämään kohdeyleisöä paremmin, generoida sisältöideoita, etsiä trendejä, analysoida dataa… Kaikki tämä säästää ihmisiltä sekä aikaa että rahaa ja mahdollistaa ihmisten resurssien kohdistamisen asioihin, joita tekoälyllä ei voida vielä tehdä. Tekoäly on kuin uusi tehokas ja idearikas työkaveri.
Tekoäly on kaikkien saatavilla. Se kehittyy vauhdilla ja sen merkitys myös sisällöntuotannossa tulee vain kasvamaan. Jos et vielä ole ottanut sitä osaksi sisällöntuotantoprosessiasi, jatka lukemista.