Liidien haaliminen voi olla yritykselle hidasta ja ajoittain hyvin kallista verraten potentiaaliseen kauppaan. Etenkin B2B-puolella asiakkaan saattaminen liidistä lopulliseen kauppaan saattaa kestää ajoittain hyvinkin pitkiä aikoja. Pystyt tehostamaan ‘liidistä kauppaan’ -prosessia generoimalla liidejä verkkosivujesi kautta.
Kun asiakas on tarjonnut itsestään tietoa, pystyt arvottamaan eri liidejä heidän potentiaalinsa mukaan. Tällä arvottamisella tarkoitetaan sitä, että heidän tarjoamansa informaation mukaan pystyt selvittämään, mitkä liidit tuovat todennäköisimmin kauppaa yrityksellesi. Tämän ansiosta voit myös priorisoida käyttämääsi aikaa ja resursseja entistä tehokkaammin. Tärkeäksi liidien hankinnassa muodostuu luoda strategia, jonka avulla saadaan generoitua mahdollisimman arvokkaita liidejä, jotka johtavat todennäköisemmin pitkäaikaisiksi asiakassuhteiksi.